توییتر با کمک هوش مصنوعی و شبکه های عصبی، توانسته بهینه سازی هایی در ارائه پیش نمایش تصاویر ارسال شده در این شبکه اجتماعی ایجاد کند. وقتی عکسی در این شبکه اجتماعی آپلود شود، قسمتی از عکس، به صورت پیش نمایش به کاربران نشان داده می شود و وقتی کاربر روی عکس کلیک کند، می تواند کل تصویر را مشاهده کند.
کاربران علاقمند هستند که تصویر کوچک شده یا پیش نمایشِ تصویر اصلی، مهم ترین قسمت تصویر را به نمایش بگذارد. به کمک هوش مصنوعی این کار میسر شده است و قسمت اصلی عکس کراپ شده و نمایش داده می شود. مثلا اگر تصویر چهره فردی در عکس باشد، هوش مصنوعی توییتر همان قسمت را در تصویر کوچک شده نشان می دهد. این حالت برای کاربران جذابیت دارد.
هوش مصنوعی توییتر می تواند قسمت های اصلی عکس ها را به نمایش بگذارد. توییتر با کمک هوش مصنوعی، این ویژگی را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می دهد. عکس را به خوبی کراپ می کند و قسمت اصلی تصویر را به نمایش می گذارد و عکس را به شکل مناسبی کراپ کرده و قسمت های اصلی را نشان می دهد. همان طور که گفته شد این کار با کمک هوش مصنوعی به صورت اتوماتیک انجام می شود.
این ویژگی می تواند تصویر صورت را در عکس تشخیص بدهد و وقتی در تصاویر چهره و صورت فردی را شناسایی نکند، قسمت مرکزی تصویر را کراپ می کند ولی وقتی کاربر روی آن کلیک کند، می تواند کل تصویر را مشاهده کند. توییتر خودش معتقد است که وقتی عکس ها فاقد صورت و چهره فردی نیستند، محصول نهایی این گزینه کراپ خیلی خوشایند نیست.
برای برطرف کردن این مساله، مهندسان کمپانی توییتر، روی این موضوع و بهبود آن تحقیق و بررسی نمودند و توانستند با کمک هوش مصنوعی و شبکه های عصبی، وضعیت تصاویر را بهبود ببخشند. در نهایت در وضعیت جدید، مخاطب با دیدن تصاویر احساس خوبی دریافت می کند و جذب آن خواهد شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، کاربران علاقمند هستند که روی چهره ها، متن ها، حیوانات، اشیا و برخی سوژه ها با کنتراست بالا تمرکز بیشتری داشته باشند. لذا از همین موضوع استفاده شد و بر اساس همین داده ها، بهبودهایی صورت گرفت.
تصویر فوق تصویری از پیش نمایش تصاویر در توییتر است که قبل از استفاده از این بهینه سازی را نشان می دهد و تصویر ذیل، همان تصاویر در وضعیت بهینه سازی شده و استفاده از هوش مصنوعی را نشان میدهد. همان طور که مشاهده می کنید، تصاویر فوق، کاربر را مشتاق باز کردن تصویر پیش نمایش نمی کند ولی تصاویر ذیل، اشتیاق بیشتری در مخاطب برای دیدن تصاویر ایجاد می کند.
خبر این ویژگی در توییت این کمپانی در تاریخ 24 ژانویه برابر با 4 بهمن ماه منتشر شد. البته پیش از این نیز ویژگی کراپ کردن عکس ها به صورت اتوماتیک یا اتوکراپ(auto crop) قبلا هم جزو ویژگی های توییتر بود ولی در نسخه جدید این ویژگی با قابلیت های جدیدی این کار را انجام می دهد و مجهز به هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره است.
این ویژگی کمک می کند تا کاربران با علاقه و اشتیاق بیشتری تصاویر را در توییتر دنبال کنند، چون قسمت های اصلی را می بینند و می تواند برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد.