سامسونگ تخت پادشاهی خود در بازار هند را به شیائومی واگذار کرد

شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شیائومی این برند چینی تازه وارد، توانسته خیلی خوب جایش را در بازارهای جدید باز کرده و بزرگان بازار تلفن هوشمند را به زانو درآورد. سامسونگ پس از 6 سال پادشاهی در بازار تلفن های هوشمند هند، تخت خود را به شیائومی به عنوان برترین فروشنده تلفن هوشمند در سه ماهه پایانی 2017 واگذار کرد.

به گفته تحلیلگران موسسه کانالیس، تلفن های هوشمند شیائومی با ارائه کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر از سامسونگ و البته استراتژی متفاوت در بازاریابی توانست جایگاهی که شش سال در اختیار سامسونگ بود را از آن خود کرد.

شیائومی

شیائومی، این شرکت چینی نوظهور که تقریبا 6 سال است پا به دنیای تکنولوژی و تولید تلفن های هوشمند گذاشته و در حال حاضر حدود 100 میلیارد دلار ارزش دارد، تنها 3 سال است که وارد بازار هند شده. اما استراتژی ای که مدیران بلندپرواز این شرکت برای بدست آوردن سهم بازار هند پیش گرفتند، در مدت زمان کوتاهی جواب داد و این نشان از تفکری است که در پس هر قدم شیائومی نهفته است. در آماری که توسط موسسه تحقیقاتی کانالیس منتشر شد، شیائومی با در دست داشتن 25 درصد از کل فروش، حکمران بازار تلفن های هوشمند در هند است. پس از شیائومی، سامسونگ با 23 درصد رتبه دوم را دارد. لنوو ، اوپو و ویوو هر یک با 6 درصد سهم بازار در رتبه های بعدی قرار دارند.

شیائومی

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، سامسونگ برای 3 سال پیاپی تا سه ماهه سوم 2017 در میزان فروش به طور قابل توجهی از شیائومی جلوتر بود، ناگهان در سه ماهه چهارم 2017، شیائومی توانست این رتبه را از سامسونگ بگیرد و خودش پرچمدار بازار پر رقابت فروش تلفن های هوشمند شود. بنابه آماری که کانالیس منتشر کرده، شیائومی در سه ماهه پایانی ، 8.2 میلیون تلفن هوشمند در بازار هند به فروش رساند در حالیه سامسونگ در مدت مشابه توانست 7.3 میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش برساند.

به گفته یکی از تحلیلگران کانالیس:

عوامل متعددی در رشد شیائومی نقش داشته اند اما دلیل اصلی موفقیت فعلی این برند چینی را می توان دادن اختیار به شعبه هند و اجازه ایجاد کسب و کار محلی در بازار این کشور دانست.

بر اساس تخمین موسسه کانالیس، شیائومی 27 درصد از بازار هند و سامسونگ 25 درصد از این بازار را در دست دارند. یکی دیگر از تحلیلگران کانالیس در خصوص شکست سامسونگ اینگونه گفته:

دلیل اینکه سامسونگ بازار هند را از دست داد، ناتوانی این شرکت در تولید تلفن های هوشمند ارزان قیمت است.

به گفته این تحلیلگران، سامسونگ در نوع بازاریابی خود در جذب مشتری ضعیف عمل کرد. شیائومی در سه ماهه پایانی، با عرضه تلفن های هوشمندی با قیمت 15000 روپیه (235 دلار) در بازار هند، توانست بازار را از سامسونگ بگیرد. یک سخنگوی سامسونگ که در هند مستقر است در این رابطه اینطور گفته که:

سامسونگ هنوز هم برند شماره یک از نظر فروش در هند محسوب می شود. ما این ادعا را بر اساس آماری که موسسه تحقیقاتی GfK منتشر کرده، بیان می کنیم. سامسونگ در سه ماهه پایانی 2017 توانست ارزش سهام خود را از 40 درصد به 45 درصد افزایش دهد. سامسونگ یک بازیکن قدرتمند در بازار تلفن های هوشمند و مخصوصا در هر قسمت از حوزه مربوط به این دستگاه ها در بازار هند بوده و در سال 2017 بازار هند را ما در دست داشته ایم. از آن گذشته، سامسونگ معتبر ترین برند در هند محسوب میشود و اعتماد و اطمینانی که مردم هند به سامسونگ دارند، قابل قیاس با هیچ برند دیگری نیست. ما رهبر بلامنازع بازار هند هستیم و این رهبری را مدیون عشق و اعتماد مردم هند می دانیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025