اجازه یوتیوب به تولیدکنندگان هدست‌های VR برای بررسی ویدئوهای 360 درجه

یوتیوب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یوتیوب ابزار جدیدی برای تحلیل ویدئوهای 360 درجه ایجاد کرده که به تهیه کنندگان ویدئوهای واقعیت مجازی کمک می‌کند تا با یک نقشه حرارتی نقاط پربازدید را مشخص کنند. نقشه‌های حرارتی که برای ویدئوهای با بیش از 1000 بیننده در دسترس خواهد بود، قسمت‌های مورد توجه بیننده‌ها و مدت‌زمانی را که آن‌ها به این نقاط خاص خیره می‌شوند مشخص می‌کند.

یوتیوب با این ابزار به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا از این نوع فیلم‌برداری نهایت استفاده را برده و تجربه خوبی را برای بینندگان این‌گونه ویدئوها به ارمغان بیاورند. بینندگان می توانند از راه‌های مختلفی این ویدئوها را تماشا کنند: به وسیله یک هدست واقعیت مجازی، کشیدن انگشت روی صفحه گوشی‌های هوشمند یا کشیدن نشانگر ماوس روی ویدئو در مرورگر رایانه شخصی.

اگر شما از آن دسته کاربرهایی هستید که دوست دارید تمام ترفندهای وسایل و گجت‌های فیلمبرداری را یاد بگیرید یوتیوب نکات آموزشی را برای استفاده از این ابزار تحلیلی درنظر گرفته است. اولین ترفند پیشنهادی یوتیوب هم این است که به حالت روبه‌جلو هدست واقعیت مجازی بیشتر توجه کنید. تحقیقات یوتیوب حاکی از این است که بینندگان 75 درصد زمان دیدن این ویدئوها را صرف مشاهده 90 درجه مقابلشان می‌کنند. اگر می خواهید بینندگان دقتشان را معطوف همه فضای یک ویدئو 360 درجه‌ای کنند، ارائه صحنه‌ای که زوایای مختلف را به‌کار می گیرد مهم است. یوتیوب همچنین تولیدکنندگان را به استفاده از انیمیشن‌ها و نشان‌هایی تشویق می‌کند که تمرکز شخص را معطوف تمام 360 درجه یک ویدئو می‌کند تا مطمئن شوند که بیننده در لحظه کلیدی به نقطه مورد نظر نگاه کنند.

اگر یوتیوب مانند فیسبوک لایو قابلیت مشخص کردن پربازدیدترین لحظات یک ویدئو استریم شده را درختیار کاربرها می‌گذاشت خیلی خوب می شد. اما یوتیوب در حال‌حاضر این نقشه های حرارتی را فقط دراختیار تهیه کنندگان ویدئوهای 360 درجه قرار می دهد تا به آن‌ها کمک کند بدون استفاده از برنامه‌های کمکی ویدئوهای بهتری بسازند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها