یکی از بزرگترین خبرهای نینتندو در نمایشگاه E3 اعلام ورود بازی Rocket League به کنسول سوییچ بود. کاربرهای سوییچ از ابتدای معرفی این کنسول همیشه خواهان این بازی به بودهاند و اکنون به آرزوی خود میرسند. سوال بزرگ اینجاست که عملکرد این بازی روی کنسول چپونه خواهد بود؟
خوب میدانیم که تفکیکپذیری تصویر سوییچ هنگام استفاده در حالت افقی بالاتر از 720 پیکسل است، اگرچه برای بعضی بازیها و با وصل کردن این کنسول به داکت و اتصال به تلویزیون این عدد به 1080 پیکسل هم میرسد. با اینحال نهایت تفکیکپذیری تصویر در بازی Rocket League و حتی باوجود اتصال به تلویزیون همان 720 پیکسل است.
البته این مسئله یک دلیل منطقی دارد و آن هم این است که شرکت توسعهدهنده بازی یعنی Psyonix گرافیک بازی را فدای نرخ فریم بالاتر کرده است. Psyonix در مصاحبه به GameSpot گفت بازی به خاطر فدا کردن گرافیک دارای نرخ 60 فریم برثانیه خواهد بود که درکل نتیجه بدی هم نیست. در یک بازی مانند Rocket League که سرعت حرف اول را میزند داشتن نرخ فریمی تاحدود 60 فریم بر ثانیه به نفع بازیکن است.
Psyonix همچنین اظهار داشت که مجبور شده تا گرافیک را در قسمتهای دیگری از بازی هم پایین بیاورد تا به نرخ 60 فریم بر ثانیه در گیمپلی برسد. با این اوصاف، شرکت توسعهدهنده یا نمیخواهد که آن کاستیها را افشا کند یا اینکه نمیداند مجبور به اعمال چه تغییرات دیگری برای رسیدن به نرخ فریم بالاتر است. البته اینها همه یک معنی دارد: انتظار نداشته باشید که بازی Rocket League به همان زیبایی باشد که در کنسولهای دیگر میبینید.
البته، سختافزار سوییچ بیشتر شبیه یک سختافزار یک تبلت است تا یک کنسول استاندارد و بیشتر کاربرهای سوییچ هم انتظاری در حد کنسولهای بالادست از کنسول خود ندارند و بازی Rocket League هر طوری هم باشد برای آنها قابل قبول است.