یوتیوب، وب سایت پخش ویدئوی گوگل در حال تولید نرمافزاری به نام میز کار هوشمند (Intelligence Desk) است تا ویدئوهایی با محتوای نامناسب و بحث برانگیز را سریعاً و پیش از مشکلساز شدن برای تبلیغاتچی ها، شناسایی کند. این میز کار، وظیفهاش را بر اساس مشاوره مشاوران سوم شخص، وب سایت های اجتماعی، بازخورد کاربرها و دادههای گوگل انجام می دهد تا ویدئوهای بحثبرانگیز و مشکلساز برای تبلیغاتچی های یوتیوب و پایگاه مشترکان را بیابد. این ویدئو ها پیش از آن که تبلیغاتی به آن ها اضافه شود حذف خواهند شد.
اخیراً دردسرهای زیادی از جانب شرکت های بزرگ برای یوتیوب ایجاد شده بود و همه اینها به دلیل آن اتفاق افتاد که یوتیوب اجازه داده بود تا تبلیغات این شرکت ها به ویدئو های تندرو ها اضافه شود. این کار صورت خوشی نداشت و این طور به نظر می آمد که این شرکت ها با اضافه کردن تبلیغات خود به این ويدئوها از آن ها و سیاست های رادیکال و تندشان حمایت میکنند. در نتیجه این مسائل، بحث های زیادی در مورد این شرکت ها در رسانه ها به راه افتاد و کسب و کارشان را به خطر انداخت. بنابراین یوتیوب دست به کار شد تا این میز کار را هر چه زودتر راهاندازی کند. بعلاه، یوتیوب برای جلوگیری از پخش و انتشار محتوای نامناسب ۱۰۰۰۰ ناظر محتوای جدید را تا پایان سال جاری میلادی به این شبکه ویدئویی خواهد افزود.
یوتیوب در تلاش برای کسب دوباره حمایت تبلیغات، در ابتدای همین هفته اعلام کرد که کسانی که خواهان تولید ویدئو در ازای دستمزد هستند باید امتیاز مشخصی را در بنچمارک تعداد بینندگان کسب کنند. این تولیدکنندگان ویدئو باید محتوای خود را به بیش از ۴۰۰۰ ساعت از کل وقت تماشا شده در ۱۲ ماه گذشته رسانده و حداقل ۱۰۰۰ مخاطب در شبکه یوتیوب آن ها ثبت شده باشد.