در کنار همه ویژگیهای مثبت شرکت شیائومی در تولید گوشی موبایل، گاهی نیز مشکلاتی در آنها وجود دارند که دردسرساز خواهند شد؛ به همین خاطر هم هست که عیب یابی گوشی شیائومی در بسیاری از اوقات میتواند به کمک شما بیاید. در این مقاله تعدادی از مشکلات رایج را بررسی میکنیم و حتیالمقدور تلاش میکنیم راهکاری نیز برای آنها ارائه کنیم.
بسیاری از استفادهکنندگان گوشیهای شیائومی در دنیا به مشکلاتی اشاره میکنند که آنها را با دردسر مواجه کرده است. با بررسی همه آنها به فهرستی از رایج ترین مشکلات گوشی های شیائومی میرسیم که از جمله آنها به داغ شدن بیش از حد گوشی های شیائومی، ضعیف بودن باتری این گوشیها، هنگ کردن و… میتوان اشاره کرد. در این مقاله نیز به عیب یابی و رفع مشکلات گوشی شیائومی خواهیم پرداخت و در ادامه روشهایی برای رفع یا کمتر شدن آنها به شما پیشنهاد میکنیم. پس ما با در پلازا همراه باشد.
فهرست مطالب
عیبیابی گوشیهای شیائومی
هرچند که ممکن است شما با مشکلی مواجه شوید که عجیب به نظر برسد و احتمال دهید که فقط این شمایید که با چنین چالشی با گوشی شیائومی خود روبه رو هستید، اما با خواندن این مقاله به این نتیجه میرسید که مشکلتان جزو رایج ترین ایرادات است و خیلیها با آن دست و پنجه نرم میکنند.
۱. مشکل گوشی شیائومی در اتصال به اینترنت
یکی از رایجترین مشکلات گوشی شیائومی، عدم اتصال به اینترنت است که میتواند بسیار آزاردهنده باشد. البته مشکل آپلود یا دانلود فایل در شیائومی در بیشتر مواقع به موبایل شما ارتباطی نداشته و از سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت است؛ با این وجود، میتوانید با دنبال کردن راهحلهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، مطمئن شوید که دلیل متصل نشدن دستگاه به اینترنت، به گوشی شما مربوط نیست.
راهحل:
- اول از همه مطمئن شوید که بسته اینترنتی فعالی دارید و مشکل از تمام شدن حجم بسته نیست. اگر از وایفای استفاده میکنید، اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست متصل شدهاید.
- یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید. همچنین یک بار هم مودم وایفای را خاموش کرده و پس از 10 ثانیه مجددا آن را روشن کنید.
- در صورتی که به وایفای متصل هستید، به تنظیمات وایفای دستگاه بروید و انگشت خود را روی شبکه وایفای که آن اتصال پیدا کردهاید، نگه دارید. گزینه Forget را انتخاب کرده و سپس مجددا به آن شبکه متصل شوید.
- حالت هواپیما را برای چند ثانیه فعال و سپس غیرفعال کنید. این کار میتواند مشکلات مربوط به سیگنال را برطرف کند.
- مطمئن شوید تنظیمات APN درست است؛ این تنظیمات مربوط به نقطه دستیابی سیمکارت هستند و اگر به درستی انجام نشده باشند، گوشی نمیتواند به اینترنت وصل شود. ابتدا به تنظیمات بروید و روی SIM cards & mobile networks بزنید. در صفحه بعدی روی سیمکارتی که از آن استفاده میکنید بزنید. پس از انتخاب Access Point Names، مطمئن شوید که در صفحه بعدی تنظیمات به درستی پیکربندی شدهاند. در صورت نیاز، میتوانید با اپراتور تماس بگیرید و از آنها بخواهید تنظیمات نقطه دستیابی را مجددا برای شما ارسال کنند.
۲. مشکلات نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی
یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری شیائومی، مسائل مربوط به نوتیفیکیشن دستگاه است. برخی اوقات ممکن است نوتیفیکیشنی دریافت نکنید یا با مشکلات دیگری مواجه شوید. این موارد معمولا به سادگی قابل برطرف کردن هستند. در صورتی که با مشکلات مربوط به نوتیفیکیشن مواجه شدهاید، با استفاده از مراحل زیر میتوانید این مشکلات را برطرف کنید.
راهحل:
- مطمئن شوید که حالت صرفهجویی مصرف باتری فعال نیست. در صورتی که این حالت فعال باشد، نوتیفیکیشنها برای شما به نمایش گذاشته نمیشوند. به تنظیمات بروید و Battery را انتخاب کنید. سپس حالت Battery Saver را غیر فعال کنید.
- راه حل بعدی این است که برنامهها را از حالت خواب (Sleep) خارج کنید. گوشی به طور خودکار برنامههایی که مدتی از آنها استفاده نکرده باشید را به حالت Sleep میبرد و در این حالت اگر نوتیفیکیشنی از آن برنامه دریافت کنید، برای شما نشان داده نخواهد شد. برای حل مشکل، به تنظیمات رفته و Apps را انتخاب کنید. سپس روی برنامه مدنظر خود بزنید و در صفحه بعدی گزینه Battery saver را انتخاب کنید. مطمئن شوید که این گزینه روی No restriction است تا بتوانید نوتیفیکیشنها را از آن برنامه دریافت کنید.
- مطمئن شوید حالت Do not disturb (مزاحم نشوید) غیرفعال است، چون این حالت ممکن است باعث مسدود شدن نوتیفیکیشنها شود. برای غیر فعال کردن این حالت، در صفحه خانه، انگشت خود را از بالا به سمت پایین بکشید و روی آیکون حالت مزاحم نشوید (شبیه به هلال ماه) کلیک کنید.
- برنامههای مختلف را بررسی کرده و مطمئن شوید که نمایش نوتیفیکیشنها برای برنامههای مورد نظر فعال است. این گزینه را میتوانید با رفتن به Settings و انتخاب Apps، تحت عنوان Notification پیدا کنید.
- برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و Clear cache را انجام دهید. این کار میتواند مشکلات موقتی مربوط به نوتیفیکیشنها را حل کند.
- مطمئن شوید برنامه به آخرین نسخه بهروزرسانی شده است. آپدیتهای نرمافزاری ممکن است مشکلات مربوط به نوتیفیکیشنها را برطرف کنند.
۳. مشکلات دوربین شیائومی
یکی دیگر از باگهای شیائومی که میتواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد، مشکلات مربوط به دوربین و درست عمل نکردن آن است؛ چراکه یکی از کاربردهای اصلی موبایلهای هوشمند جدید، عکاسی و فیلمبرداری است و اگر هنگام انجام این دو کار با باگهای آزاردهنده مواجه شوید، تجربه جالبی نخواهید داشت. با استفاده از راههای زیر میتوانید بیشتر این مشکلات و باگها را برطرف کنید.
راهحل:
- گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید. این کار ممکن است مشکل دوربین را برطرف کند.
- کش و دیتا برنامه دوربین را پاک کنید. با این کار برنامه ریست خواهد شد و در وضعیت اولیه قرار میگیرد.
- به تنظیمات و فهرست برنامهها بروید و دوربین را انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که Camera تمام مجوزهای لازم (دوربین، میکروفون، و ذخیرهسازی) را دارد.
- اگر از یک برنامه به غیر از برنامه اصلی گوشی برای عکاسی استفاده میکنید، برنامه را بهروز کنید یا یک بار آن را حذف و مجددا نصب کنید. همچنین، مطمئن شوید که سیستم عامل گوشی شما به آخرین نسخه بهروز شده باشد.
- مطمئن شوید که حافظه داخلی گوشی شما فضای کافی دارد. کمبود حافظه میتواند باعث اختلال در عملکرد برنامه دوربین شود.
- اگر Battery saver یا Ultra Battery saver فعال است، آنها را خاموش کنید؛ چون ممکن است برخی از قابلیتهای دوربین به دلیل صرفهجویی در مصرف باتری غیرفعال شده باشند.
- مطمئن شوید که لنز دوربین تمیز است. لنز کثیف یا خراشیده ممکن است باعث کاهش کیفیت تصاویر یا عدم فوکوس صحیح شود. همچنین، اگر گوشی بهتازگی ضربه خورده است، ممکن است مشکل سختافزاری بوده و دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد.
۴. قطع و وصل شدن تماسها
قطع و وصل شدن تماسها در گوشیهای شیائومی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله مشکلات مربوط به سیگنال شبکه، تنظیمات گوشی، یا حتی مشکلات نرمافزاری. برای رفع این مشکل، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
راهحل:
- گاهی اوقات سوئیچ کردن بین حالتهای مختلف شبکه میتواند مشکل را برطرف کند. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و Mobile networks را انتخاب کنید. سپس سیمکارتی که در حال استفاده از آن هستید را از بالای صفحه انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی Preferred network type بزنید و یکی از گزینههای 5G/4G/3G/2G (Auto) یا حالتهای دیگر را انتخاب کنید.
- ریست کردن تنظیمات شبکه یکی دیگر از راههایی است که میتواند به حل مشکل کمک کند. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و More connectivity options را انتخاب کنید. سپس Reset Wi-Fi, mobile networks, and Bluetooth را انتخاب کرده و در صفحه باز شده، روی گزینه Reset settings بزنید. به خاطر داشته باشید که با این کار، تمامی شبکههای وایفای از گوشی پاک خواهند شد و دستگاههای بلوتوثی را هم باید مجددا با موبایل خود جفت کنید.
- در برخی موارد، فعال بودن قابلیت VoLTE میتواند باعث ایجاد مشکلات تماس شود. اگر گوشی شما از چنین ویژگی پشتیبانی میکند، به تنظیمات رفته و Mobile networks را انتخاب کنید. روی سیمکارت مدنظر در بالای صفحه بزنید و بعد گزینه Use VoLTE را غیر فعال کنید.
- روش بعدی که میتواند مشکل تماس گوشی شیائومی را حل کند، پاک کردن کش و دیتا برنامه تماسها است. به فهرست برنامهها بروید و Phone را انتخاب کنید. سپس از قسمت Storage، گزینههای Clear cahce و Clear data را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که با این کار، تاریخچه تماسها را از دست میدهید. البته اگر از گوشی بکاپ گرفته باشید، میتوانید تاریخچه را بازیابی کنید.
- مطمئن شوید که گوشی شما به آخرین نسخه بهروزرسانی شده است. آپدیتها ممکن است مشکلات نرمافزاری مربوط به تماسها را برطرف کنند.
- سیمکارت را از گوشی خارج کرده و مجددا وارد کنید. در صورت وجود خش یا آسیب روی سیمکارت، ممکن است لازم باشد آن را با سیمکارت جدیدی جایگزین کنید.
- حالت هواپیما را فعال کنید و پس از چند ثانیه آن را غیرفعال کنید. این کار میتواند اتصالات شبکه را ریست کند و مشکل قطع و وصل شدن تماسها را برطرف کند.
- ممکن است برخی برنامههای جانبی باعث ایجاد تداخل در تماسها شوند. برای بررسی این موضوع، گوشی را به حالت Safe Mode (حالت ایمن) ببرید. برای وارد شدن به Safe Mode، گوشی را خاموش کنید. سپس گوشی را روشن کرده و انگشت خود را روی دکمه پاور نگه دارید. پس از مشاهده لوگو، دکمه کم کردن صدا را نگه دارید. در صورتی که با موفقیت این مراحل را پشت سر گذاشته باشید، در پایین صفحه عبارت Safe mode را مشاهده خواهید کرد. اگر مشکل در حالت ایمن برطرف شد، احتمالا یکی از برنامههای نصب شده باعث مشکل است.
۵. داغ شدن بیش از حد گوشی های شیائومی
اولین و بزرگترین مشکل شاید داغ شدن بیش از حد گوشی های شیائومی باشد. بسیاری از استفاده کنندگان گوشیهای شیائومی اذعان داشتهاند که زمانیکه برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده میکنند، سطح رویی و پشتی آن بسیار داغ میشود و گاهی این افزایش دما به قدری زیاد است که آزاردهنده خواهد بود. همچنین برخی دیگر به داغ شدن بیش از حد گوشی های شیائومی هنگام شارژ شدن اشاره میکنند. البته این موضوع بیشتر در بین گوشیهای نسل قدیم شیائومی با پردازنده سری ۶۰۰ اسنپدراگون رایج بود، ولی کماکان کاربران از آن رنج میبرند.
راه حل:
- گوشی خود را به مدت طولانی در موقعیت شارژ شدن قرار ندهید و به محض ۱۰۰ درصد شدن آن را از برق بکشید.
- سعی کنید در زمان شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید، مخصوصا زمانیکه گوشی در حال شارژ شدن است از اتصال به وای فای و یا استفاده از دیتا خودداری کنید.
- از تصاویر پس زمینه زنده و متحرک برای صفحه نمایش استفاده نکنید؛ زیرا این تصاویر متحرک همواره مقداری از ظرفیت پردازنده را بکار میگیرند و در نتیجه موجب داغ شدن گوشی میشوند.
- از انجام بازیهای با رزولوشن بالا به مدت بیش از نیم ساعت خودداری کنید. همچنین از استفاده همزمان از چند اپلیکیشن به مدت طولانی پرهیز کنید. همه این کارها سبب افزایش کارکرد پردازنده و داغ شدن گوشی شیائومی شما میشود.
۶. مشکلات ضعیف بودن باتری گوشی های شیائومی
گوشیهای شیائومی همواره در صف اول ارائه امکانات مختلف و به روز بر روی گوشیهای خود هستند. قطعا این حجم از برنامهها سب مصرف بیش از حد باتری گوشی میشود و بعد از زمان کوتاهی از خرید گوشی، طول مدت نگهداری باتری آن کاهش مییابد. اگر گوشی شما شیائومی است و از ضعیف بودن باتری آن رنج میبرید، خیلی غصه آن را نخورید؛ چون ضعف باتری شاید شاخصترین مشکل گوشی های شیائومی است و افراد زیادی از آن شکایت دارند.
راه حل:
- بهترین راهحل برای ضعف باتری بدون شک به روز رسانی همیشگی گوشیتان است. تمامی کمپانیهای تولیدکننده گوشی موبایل همواره از شکایات مطرح شده در مورد مصرف باتری باخبرند و سعی میکنند در آپدیتهای مختلف این مشکل را رفع کنند.
- مواردی مثل بلوتوث، جی پی اس، وای فای، گوگل مپ و ابزارهای مشابه نباید همیشه روشن باشند. پس فقط در مواقع استفاده آنها را روشن کنید و بعد از اتمام کار آنها را خاموش کنید.
- به خاطر داشته باشید که باتریهای لیتیوم-یون هنگام استفاده داغ میشوند و در دمای زیاد مصرف آنها بیشتر میشود؛ پس به مدت طولانی و پیوسته از گوشی خود استفاده نکنید.
- همچنین حالت لرزش (Vibration)، روشنایی خودکار صفحه نمایش (Auto brightness) و روشن شدن صفحه به محض دریافت پیام را غیرفعال کنید.
- در مواقعی که شارژ گوشیتان کم است مثلا زیر ۳۰ درصد حالت Battery saver mode گوشی را فعال کنید.
۷. عیب یابی هنگ کردن گوشی شیائومی
معمولا گوشیهای میان رده و پایین رده شیائومی با مشکل هنگ کردن و یا کاهش سرعت عملکرد همراه هستند. این مشکل در بسیاری از مواقع با کاربران عجین شده و حتی بسیاری از افراد به آن عادت کردهاند. شاید بهتر باشد کنار آمدن با این مورد از باگ های شیائومی را به عنوان آخرین راهکار در نظر بگیریم و با استفاده از مسیرهای زیر کمی به سرعت پردازش آن بیفزاییم.
راه حل:
- بهتر است دیتاها و برنامههای غیرضروری را از گوشی خود پاک کنید. هر چه ظرفیت حافظه داخلی شما پرتر باشد، احتمال کاهش سرعت عملکرد آن بیشتر است. ضمنا توصیه میشود برای ذخیره سازی محتواهای خیلی حجیم از حافظه جانبی استفاده کنید.
- حافظه کش (Cashe) گوشی خود را از برنامههای غیرضروری پاک سازی کنید. اینکار سبب آزاد سازی فضای بیشتر برای استفاده در برنامههای کاربردیتان میشود.
- اگر گوشی شما به اصطلاح خیلی سنگین شده یکبار آن را Reset factory کنید. این کار سبب آزاد سازی تمامی فضاهایی که با دیتاهای ناخواسته و غیرلازم پر شده میشود. البته قبل از انجام این کار از تمامی فایلهای شخصی خود بک آپ تهیه کنید.
- سرعت انیمیشن گوشی خود را کاهش دهید تا سرعت رابط کاربریتان افزایش یابد. برای این کار قسمت Build number گوشی خود را پیدا کنید و چندین بار پشت سر هم آن را لمس کنید. با انجام این کار قسمتی تحت عنوان Developer option در گوشی باز میشود. وارد آن شوید. سه گزینه با نامهای Window Animation Scale و Transition Animation Scale و Animator Duration Scale وجود دارد که همگی آنها به صورت پیشفرض روی عدد یک تنظیم شدهاند. با کم کردن مقدار آنها (مثلا 0.5) قطعا سرعت پردازش گوشی شما افزایش پیدا خواهد کرد.
۸. مشکل راه اندازی بلوتوث و وای فای گوشی شیائومی
حتما در استفادههای خود به یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های شیائومی یعنی عدم اتصال به وایفای یا بلوتوث برخورد کردهاید. با وجود روشن بودن مودم و فعالسازی ابزار وایفای گوشی، با چندین بار جستجوی شبکه و گذشت حتی چند دقیقه، متاسفانه گوشی به شبکه مورد نظر متصل نمیشود. عدم اتصال برای گوشی فقط محدود به وایفای نمیشود و در استفاده از بلوتوث نیز این معضل وجود دارد و نمیتوانید با گوشی مورد نظر خود جفت شوید و اطلاعات را منتقل کنید.
راه حل:
- برای رفع مشکل اتصال یکی از کاربردیترین روشها ریستارت کردن گوشی است. با این کار کلیه اطلاعات پردازش اتصال گوشی پاک شده و مجددا راه اندازی میشوند.
- مودم روتر خود را خاموش و روشن کنید. احتمالا در ارسال و دریافت سیگنال با مشکل مواجه شده است و این کار شرایط را بهتر میکند.
- برای مشکل اتصال با بلوتوث به یک گوشی دلخواه، اول از همه سعی کنید که دستگاههای جفت شده که در گوشی ذخیره شدهاند را پاک کنید. در گام دوم تلاش کنید یکبار نام بلوتوث دستگاه خود را تغییر دهید. با اینکار احتمالا در گوشی دوم در جستجوی مجدد نام جدید ظاهر شود.
۹. مشکل جی پی اس گوشی های شیائومی
مشکل GPS گوشی های شیائومی یعنی در استفاده از جی پی اس و موقعیت یابی دچار مشکل شدهاید. زمانیکه Map گوشی و یا هر یک از اپلیکیشنهای موقعیت یابی را باز میکنید، گوشی در پیدا کردن موقعیت کنونی ناتوان است. این یعنی اطلاعات موقعیت مکانی گوشی شما به سرور منتقل نمیشود و بازخوردی هم روی گوشی شما دیده نمیشود. در نتیجه نمیتوانید به درستی مسیریابی کنید. برای رفع باگ های شیائومی در بخش GPS میتوانید از روشهای زیر کمک بگیرید.
راه حل:
- سعی کنید گوشی خود را همواره آپدیت نگه دارید. چون در بسیاری مواقع با به روز رسانی Map و سایر برنامهها تغییرات کلی در آنها اتفاق میافتد که باعث بهتر شدن عملکردشان میگردد.
- حالت Airplane mode را یکبار روشن و خاموش کنید. اینکار باعث ریستارت شدن اطلاعات مکانی گوشی میگردد و در بسیاری از مواقع گره گشا خواهد بود.
- گاهی مواقع استفاده از یک کاور نامناسب برای گوشی ممکن است باعث مختل شدن ارسال و دریافت سیگنال از گوشی گردد. لذا کاور گوشی خود را بردارید و سپس GPS را فعال کنید.
- در نهایت اگر هیچکدام از راهکارها افاقه نکرد، گوشی را Reset factory کنید. بعد از انجام این کار در بسیاری از مواقع مشکل رفع میشود.
۱. نمیتوان موبایل را روشن یا خاموش کرد
دارندگان برخی مدل ها از جمله Poco M3 بارها و بارها از این موضوع شکایت کرده اند. پس از بهروزرسانی نرم افزار MIUI 12،کاربران Poco M3 گفته اند که نمیتوانند گوشی هوشمند خود را بعد از بهروزرسانی روشن یا خاموش کنند.
۲. پنل اعلان در Dark Mode
کاربران شیائومی گزارش دادهاند که وقتی حالت تاریک فعال است، یک اشکال درتبدیل متنهای پنل اعلانها و نوار وضعیت به وجود آمده است. این متنها سیاه و ناخوانا هستند. این اتفاق پس از نصب آپدیت MIUI 12 رخ داد.
۳. راه اندازی مجدد ناگهانی
راهاندازیهای تصادفی شیائومی علیرغم گزارشهایی که در هفتهها پیش منتشر شده، هنوز حل نشدهاند. نه تنها Redmi Note 9S و Redmi Note 9 Pro، حتی کاربران Redmi Note 8 نیز از همین موضوع شکایت داشتند.
۴. مصرف بیش از حد باتری
کاربران Poco F2 Pro، Poco F1، Xiaomi Mi 10 Pro از تخلیه زودرس باتری شکایت داشتند. کاربران اعلام کردهاند که پس از آخرین بهروزرسانی MIUI 12، دستگاههای مربوطه آنها باتری زیادی مصرف میکنند. این موضوع به دلیل عدم بهینهسازی رابط کاربری برای این گوشیها است و با دریافت بروزرسانیهای جدید حل میشود.
۵. پخش صدای ضعیف
پخش صدا هنوز برای بسیاری از دارندگان گوشی شیائومی یک مشکل اصلی است. پس از آخرین بهروزرسانی MIUI 12، چندین کاربر با مشکل پخش صدای ضعیف مواجه شدند. برای حل مشکل آخرین نسخه MIUI را دریافت کنید.
۶. اشکال پنجره شناور و مشکل عدم پاسخگویی لمسی
چندین کاربر از اروپا و اندونزی با این مشکل مواجه شدند. پس از بهروزرسانی به MIUI 12، پنجرههای شناور بدون پاسخ همراه با مشکلات لمسی ایجاد میکند که بسیاری از کاربران Redmi Note 10 نیز با آن مواجه بودند. این مشکل هم در آپدیتهای بعدی برطرف شده است.
۷. ایجاد خودکار فایلهای کش
کاربران Redmi Note 8 Pro با این مشکل مواجه شده اند. این باگ به طور خودکار فایلهای کش را توسط برنامهها ایجاد میکند. این همچنین میانبرهای موجود در کنترل را بازنشانی میکند.
رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی
نصب نشدن برنامه در گوشیهای شیائومی میتواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم مطمئن شوید که حافظه گوشی پر نشده است. اگر از کارت حافظه برای نصب برنامهها استفاده میکنید، مطمئن شوید که کارت شما سالم است و درست کار میکند. در مرحله بعدی کش Package Installer را از فهرست برنامههای سیستمی خود حذف و یک بار گوشی را ریستارت کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، احتمالا برنامهای که میخواهید نصب کنید، با نسخه فعلی سیستمعامل شما سازگاری ندارد. ابتدا گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید و سپس آخرین نسخه برنامه را از گوگلپلی دریافت کنید.
مشکل بلوتوث گوشی شیائومی
بلوتوث یکی دیگر از قسمتهایی است که گوشی های شیائومی در بیشتر مواقع در آن به مشکلات برمیخورند. در ادامه چند راهحل برای این مشکل ارائه خواهیم کرد:
- اولین کاری که باید انجام دهید، روشن و خاموش کردن بلوتوث گوشی است.
- اگر مشکل حل نشد، یک بار حالت هواپیما را هم روشن و خاموش کنید.
- اگر گوشی به یک دستگاه بلوتوث متصل نمیشود، یک بار آن دستگاه را از تنظیمات بلوتوث، Unpair کنید و سپس دوباره آن را به گوشی وصل کنید.
- برخی اوقات باگهای سیستمی منجر به مشکلاتی مثل همین مورد میشوند. برای برطرف کردن این باگها گوشی را یک بار ریستارت کنید.
- اگر مشکل حل نشد، گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید. معمولا شیائومی به سرعت باگهای اینچنینی را با انتشار آپدیتهای نرمافزاری برطرف خواهد کرد.
- آخرین راه عیب یابی گوشی شیائومی ریست فکتوری است. از آنجایی که در این روش تمام اطلاعات شما پاک میشود بهتر است ابتدا تمام روشهای موجود را امتحان کنید و بعد به سراغ آن بروید. همچنین قبل از ریست کردن گوشی مطمئن شوید که از تمام اطلاعات موردنیازتان بکاپ تهیه کردهاید.
نتیجه گیری
در این مطلب سعی شد علاوه بر عیب یابی گوشی شیائومی، راهکارهایی از منابع معتبر و پربازدید جهانی ارائه شود که قبلا برای رفع کدهای خطای این گوشیها امتحان شده و با جواب مثبت روبرو شدهاند. اما شاید شما برای رفع هر یک از این مشکلات کارهای منحصربهفرد جداگانهای انجام میدهید که جواب خوبی هم گرفتهاید؛ پس راهکارهای خود را با ما به اشتراک بگذارید تا همگی از آنها استفاده کنیم.
مشکلات نرم افزاری شیائومی
مشکلات نرمافزاری گوشی های شیائومی بیشتر به رابط کاربری این گوشیها مرتبط هستند. این رابط کاربری از همان روزهای اولیه با باگهای زیاد خود شناخته میشود و با وجود این که شیائومی تا حد خیلی زیادی مشکلات آن را حل کرده اما همچنان شاهد بروز مشکلاتی هستیم. برای رفع این مشکلات گوشی شیائومی در اکثر مواقع باید منتظر انتشار نسخههای جدیدتر MIUI بمانید.