مروری بر وضعیت صنعت DVD و Blu-ray بعد از ظهور فناوری های نوین

DVD و Blu-ray
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به نظر شما وضعیت بازار و در اصل وضعیت صنعت DVD و Blu-ray چگونه خواهد شد؟ در حال حاضر بازار این محصولات چگونه است؟ آیا تولید و فروش چنین محصولاتی، بازار خوبی دارد؟ آیا مخاطبان و کاربران اصلا به سراغ این محصولات می روند؟ با پلازا همراه شوید تا آماری از وضعیت بازار DVD و Blu-ray بر اساس اطلاعات آماری موسسه استاتیسا به شما ارائه بدهیم.

پیش از ظهور بازار دی وی دی (DVD) ما شاهد نوار کاست های VHS بودیم. خیلی زود فناوری های جدید به بازار آمدند و صحنه را از آن خود کردند. مصرف کنندگان هم به فراخور تکنولوژی و فناوری، خود را با تکنولوژی های نوین همراه ساختند. تا جایی که می بینیم خبری از کاست های VHS در بازار نیست و کسی اصلا سراغی از آنها نمی گیرد. آیا همین وضعیت قرار است برای DVD و Blu-ray  هم اتفاق بیفتد؟ آیا روزی شاهد حذف کامل این محصولات از بازار خواهیم بود؟ تحلیل بازار چه می گوید؟

با روی کار آمدن استریم ویدئویی در فضای مجازی، بالطبع شاهد کاهش توجه کاربران به این محصولات هستیم. ولی در بخش سرگرمی و بازی هنوز DVD و Blu-ray  مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع را نباید نادیده گرفت. بسیاری از ویدئوها این روزها به صورت آنلاین قابل مشاهده هستند، استفاده از تلویزیون اینترنتی موضوعی است که در کشور خودمان، ایران هم باب شده و طرفداران خودش را دارد و همین رویکرد حتی در ایران هم باعث شده، کاربران کمتر از قبل نیاز به خرید دی وی دی داشته باشند. انتقال داده ها از دیسک ها و فلش مموری ها بیش از پیش رایج شده و اغلب کاربران مجهز به این لوازم جانبی مثل فلش مموری و حافظه هستند. طبق آمار موسسه استاتیسا، مصرف کنندگان ایالات متحده در سال های اخیر، 6 میلیارد دلار برای سرویس های اشتراک مانند Netflix و HBO Go در مقایسه با دی وی دی و Blu-ray پرداخت کرده اند.

در ایران نیز همین وضعیت دیده می شود، این روزها کاربران ترجیح می دهند هزینه اشتراک در شبکه های تلویزیون اینترنتی را پرداخت کنند تا برای مشاهده ویدئوها، دی وی دی خریداری کنند.

DVD و Blu-ray

اخیرا نمودار آماری توسط موسسه استاتیسا (Statisa) منتشر شده است که نشان می دهد، فروش تمامی فرمت های فیزیکی ویدئو مانند دیسک های DVD و Blu-ray، سرویس اشتراک دی وی دی و کرایه فیلم های ویدئویی مانند RedBox در سال 2017 کاهش چشمگیری داشته است. جالب توجه است که خدمات ویدئویی مورد تقاضا در این فرمت ها، کاهش 7 درصدی را نشان می دهد  و ظاهرا این موضوع همه گیر است. وقتی مصرف کنندگان سراغ گزینه های دیگری برای مشاهده ویدئو می روند، هم در هزینه ها صرفه جویی می شود و هم انباری از DVD و Blu-ray در خانه خود جمع نمی کنند. رویکرد اکثر مصرف کنندگان در سطح جهان نشان می دهد که بازار DVD و Blu-ray رو به رکود بوده و جز در مواردی خاص مثل سرگرمی ها و بازی ها، مردم برای مشاهده ویدئوها ترجیح می دهند، ویدئو را در قالب دیگری جزDVD و Blu-ray دریافت کرده و مشاهده کنند تا هم هزینه کمتری پرداخت کنند و هم فضای کمتری در خانه آنها توسط دی وی دی ها و امثال آن اشغال شود.

به نظر شما آیا روزی فرا خواهد رسید این ملزومات مانند کاست VHS کلا از بازار حذف شود؟ شما کدام روش را ترجیح می دهید، مشاهده ویدئو به صورت آنلاین یا دیدن آن از روی فلش مموری یا خرید DVD و Blu-ray ؟ نظرات خود را با پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 15,000 دلار
    تسست
    اکران: 05 ژانویه 2025
  • 2 دلار
    تسست2
    اکران: 10 آوریل 2025