الجی دیگر طبق برنامه سالیانه تلفن هوشمند معرفی نخواهد کرد.
سالهاست که الجی هر سال طی مراسمی و در تاریخ مشخص پرچمداران خود را معرفی میکند. این رویه ای است که غیر از الجی، کمپانی های دیگری همانند سامسونگ و اپل نیز آن را رعایت می کنند. برنامه های زمانبندی شده سالانه که بسیاری ار افراد را برای رونمایی از پرچمداران در انتظار نگه می دارند.
کو سونگ جین، معاون ارشد الجی طی مصاحبه ای اعلام کرد که الجی استراتژی معرفی تلفن های هوشمند خود را تغییر داده و دیگر تلفن های هوشمند سری G و V را طبق برنامه سالانه معرفی نخواهد کرد. به جای برنامه سالانه، «هر زمان که حس کند نیاز است» تلفن هوشمند به بازار معرفی خواهد کرد. پیش از این هر سال بهار تلفن های هوشمندسری G و در پاییز تلفن های هوشمند سری V خود را معرفی می کرد. بازار رقابت بین تلفن های هوشمند بسیار شدت گرفته و هر کمپانی در تلاش است تا با ارائه ویژگی ای خاص در پرچمدار خود، بتواند سهم بیشتری از بازار فروش را بدست آورد. سامسونگ با چرخه سالیانه پرچمداران سری S و سری نوت خود این موضوع را به خوبی به اثبات رسانده است. الجی نتوانسته در ارائه محصولات خود آنقدر قوی عمل کند که طرفداران و علاقمندان این برند هر سال در دو فصل بی صبرانه منتظر معرفی پرچمداران این برند باشند. استفاده از سخت افزارهای قدیمی و بازاریابی ضعیف یکی از دلایل عقب ماندن الجی و در نتیجه تغییر استراتژی این کمپانی باشد.
الجی به تازگی سود سه ماهه چهارم سال 2017 خود را منتشر کرد. با وجود اینکه میزان سود بدست آمده رقم قابل توجهی بود اما باید این را در نظر بگیریم که این سود از راه فروش تلفن های هوشمند این برند نبوده بلکه از فروش دیگر محصولات این کمپانی حاصل شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این استراتژی روی معرفی الجی G7 هم تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. کو سونگ چین در ادامه صحبت های خود در رابطه با تغییر استراتژی الجی گفت که این کمپانی کماکان با همان پلتفرم سابق به کار هود ادامه خواهد داد. ممکن است در آینده با مدل های بیشتری از سری G و V روبرو باشیم اما قطعا نه در زمان بندی های مشخصی که تا کنون رعایت می شدند.