اینستاگرام یکی از بهترین شبکههای اجتماعی در ایران و تمام جهان است که مخاطبان زیادی دارد و به عنوان یک کشور یک میلیاردی شناخته میشود. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی و رشد در آن، شما نیاز دارید تا با کمک ویژگیهای آن که در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشتهاست، از روش بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید.
روشهایی که میتوانند فروش، تعداد دنبال کنندگان، شناخت برند و … را تا دهها برابر افزایش دهند. ما در این مطلب سعی میکنیم با بررسی ضرورت و اهمیت روشهای بازاریابی اینستاگرامی و شیوههای اثربخش آن به شما کمک کنیم که کسب و کارتان را در این شبکه اجتماعی بهبود ببخشید.
چرا باید از بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنیم؟ (ضرورت و اهمیت)
اینستاگرام به یکی از بهترین پلتفرمهای تبلیغاتی در سراسر جهان تبدیل شدهاست که دلیل آن را میتوانیم در طیف وسیع مخاطبان آن، جستجو کنیم! شما میتوانید با تعامل کردن با برندهای مورد علاقه خود لذت ببرید و به نوعی اثربخشی در این حوزه را بهبود ببخشید.
شاید میپرسید که مزیتهای بازاریابی اینستاگرام چیست و چرا باید این کار را انجام دهیم؟ در ادامه مهمترین دلایلی که باعث میشود در مدت زمان کوتاهی از اینستاگرام برای کسب پول استفاده کنیم، عبارت است از:
- در اینستاگرام بیش از 25 میلیون کسب و کار وجود دارد و روزانه حداقل 200 میلیون نفر از آنها بازدید میکنند!
- حدود 80 درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یک برند مورد علاقه خود را دنبال میکنند!
- 60 درصد از دنبال کنندگان برندها و کسب و کارها محصولات و خدماتی که نیاز دارند را با کمک اینستاگرام تهیه کردهاند!
- 30 درصد از کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه اجتماعی عرضه شدهاست را تابحال خریداری کردهاند.
- حدود شصت و پنج درصد از بهترین و پرمخاطبترین محتواهای درون اینستاگرام، حاوی تبلیغات است!
مردم در سراسر دنیا و ایران علاقه دارند که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، تنها در صورتی که شما روش بازاریابی اینستاگرام را بلد باشید. شما با یادگیری روشهای بازاریابی اینستاگرام و تولید محتوای بهینه تر و خلاقانه تر، قادر هستید که فروش خود را افزایش دهید و در این شبکه اجتماعی با پتانسیل بالا استفاده کنید.
بهترین روشهای بازاریابی در اینستاگرام
برای آن که در این شبکه اجتماعی نیاز مخاطبان را درک کنید و به آنها محصول بفروشید، بهتر است که از روشهای زیر حتما استفاده کنید:
یک استراتژی هدفمند و نون و آب دار بنویسید!
استراتژی فعالیت شما در اینستاگرام چیست؟ چه نوع محتوایی تولید میکنید؟ محتوای شما آیا به درد کاربران میخورد؟ چگونه میخواهید در این شبکه اجتماعی مخاطب و دنبال کننده جدید بگیرید؟ چه روشهایی برای تحلیل رقبا دارید؟ اکثریت کاربران این شبکه اجتماعی و پلتفرم تبلیغاتی را کاربران زیر 35 سال تشکیل میدهند!
شما میتوانید با استفاده از یک استراتژی هدفمند که شامل پرسونای مخاطب شما باشد، رقبایتان را تحلیل کرده باشید، بدانید که در چه زمانی بهتر است محتوا منتشر کنید و … قدم اول برای بازاریابی اینستاگرامی را بردارید.
اهداف خود را در اینستاگرام، قبل از هرچیزی مشخص کنید!
در مورد تعیین استراتژی محتوایی اینستاگرام بهتر است، این موضوع را در نظر بگیرید که بهتر است چه هدفی در این شبکه اجتماعی دنبال کنید! هدف شما در این زمینه باید یک هدف مشخص باشد. شیوه هدفگذاری SMART، بهترین شیوه هدفگذاری در این زمینه است که به شما میگوید، یک هدف واقعی و جذاب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
- مشخص و دقیق بودن
- قابل سنجش و ملموس بودن
- واقع گرایانه و قابل تحقق
- مرتبط و متناسب با موضوع
- زمان بندی شده
شما میتوانید به عنوان مثال مشخص کنید تا 29 اسفند 99، 10 هزار فالوور در اینستاگرام خواهید داشت! (البته به این شرط که شما ابزارهای لازم مثل فتوشاپ را بلد باشید.)
پروفایل خود را در اینستاگرام، بهینه سازی کنید
بهینه سازی پروفایل در اینستاگرام به این شکل است که در ابتدای کار باید در مورد تخصص، خدمات و یا محصولات خود یک توضیح ساده بدهید و یک صفحه فرود برای فروش محصول، گرفتن ایمیل مشتری و یا … در بیو خود بگذارید. به این شکل شما میتوانید بهینهترین پروفایل را در اینستاگرام داشته باشید.
مدنظر داشته باشید که استفاده از یک تصویر مناسب، توجه به تعداد کاراکترها، به کار بردن هشتگ در بیو پروفایل اینستاگرام و … میتواند به شما کمک کند که در این زمینه یک بهینه سازی قدرتمند داشته باشید تا مخاطبان بیشتری در مدت زمان کوتاه تری جذب کنید.
فالوور ایرانی بخرید تا اعتماد جلب کنید!
یکی دیگر از روشهای بازاریابی اینستاگرامی که برای کسب و کارها به سرعت بازدهی دارد، خرید فالوور ایرانی از یک سامانه معتبر است. شما با خرید فالوور ایرانی میتوانید در مدت زمان کوتاهی بدون هیچ سختی، مخاطبان بیشتری جذب کنید و حتی خیلی بیشتر از چند ماه گذشته، خدمات و محصولات خود را بفروشید.
در این زمینه مدنظر بگیرید که خرید فالوور ایرانی تنها از سامانههایی که قابل اعتماد باشند، میتواند نتیجه دلخواه را برای شما داشته باشد. شما با خرید فالوور ایرانی از سامانه فالوور پرو که یکی از قدیمیترین و بهترین سامانههای خرید فالوور، لایک و نظرات برای اینستاگرام است، میتوانید در مدت زمان کوتاهی کسب و کار خود را متحول کنید.
تولید کنید، آنالیز کنید و دوباره تولید کنید!
در اینستاگرام و بازاریابی آن، تنها یک قانون طلایی وجود دارد! شما باید محتوای اینستاگرام تولید کنید. آن را آنالیز کنید و از مخاطبان خود بخواهید که نظراتشان را به اشتراک بگذارند. در این شیوه به راحتی هرچه تمام میتوانید، مخاطبان بیشتری جذب کرده و فروش بیشتری را تجربه کنید.
این قانون طلایی نیاز به مداومت دارد. شما باید یک انگیزه قوی داشته باشید تا در طول زمان فعالیت خود به صورت گسترده قادر باشید، مخاطبان بیشتری دریافت کنید. توصیه میکنیم که حتما در این زمینه در صورت نیاز از یک مشاور هم کمک بگیرید.
نظر شما در رابطه با بازاریابی اینستاگرام چیست؟ آیا تابحال از روشهای فوق استفاده کردهاید؟ اگر راجع به این موضوع سوال، نظر و یا تجربه خاصی دارید، مطالب خود را با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.