عکاسی محصول را می توان یکی از گرایش های عکاسی صنعتی دانست که برای حرفه عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد . تا برای جذب مشتری پیام تبلیغات را به صورت کاملا حرفه ای به مشتری برساند .
این حرفه از عکاسی صنعتی برای جذب مشتری نقش بسیار مهم دارد به صورتی که شرکت های بزرگ دنیا بخشی از درآمد خود را صرف این حرفه از عکاسی صنعتی می کنند.
برای عکاسی محصولات ، عکاس نیازمند خلاقیت و تجربه در عکاسی صنعتی است . برای مثال عکاسی صنعتی برای عکس های خود بیشتر مواقع زمینه های تک رنگ انتخاب می کند . تا محصول با بهترین نما بتواند خودش را در عکس صنعتی به نمایش بگذارد .
هنگامی که از عکاسی صنعتی برای محصولات صحبت می شود . می توان به چند نکته مهم اشاره کرد :
آگاهی از خواسته مشتری برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :
برای اینکه بتوانیم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با بهترین حالت انجام دهیم باید از خواسته و نیازهای مشتری آگاهی داشته باشیم . در واقع می توان گفت برای عکاسی تبلیغاتی اطلاع از هدف مشتری برای تبلیغات حرف اول را میزند .
عکاسی صنعتی در حرفه تبلیغات محصولات هدف خود را بدون شک نشان دادن متمایز نشان دادن محصول می دانند . و با عملکرد خود در عکاسی تبلیغات برای تبلیغات محصول تفاوت محصول را با محصول های دیگر در بهترین حالت ممکن نشان می دهد و محصول را در عکس صنعتی به صورت کامل به مشتریان خود معرفی می کند .
نمایش عناصر محصولات :
در واقع نمایش عناصر موجود در عکاسی صنعتی کاملا بستگی به خواسته مشتری دارد . اما اگر با توجه به خواسته مشتری در عکاسی صنعتی عناصر عکس صنعتی به درستی با توجه به نوع محصول نمایش داده شوند . باعث جذب مشتری به مقدار خیلی زیاد می شود .
نمایش عناصر محصولات در عکاسی صنعتی بیشتر توسط عکاس های ماهر می تواند به درستی انجام شود . زیرا یک عکاس ماهر می داند چگونه باید عناصر را در تصویر چند تا باعث موفقیت عکاسی تبلیغاتی شود .
تجهیزات عکاسی صنعتی:
عکاسی صنعتی بدون شک توسط تجهیزات بسیار قوی و پیچیده انجام می شود . این تجهیزات در عکاسی صنعتی می توانند هر عکس صنعتی را با بهترین حالت ممکن برای نمایش عکس ثبت کنند . نوع قوی این تجهیزات در عکاسی تبلیغاتی می تواند به راحتی ریزترین جزئیات عکس صنعتی را نیز ثبت کند .
ادیت عکس صنعتی :
برای عکاسی صنعتی گاهی اوقات به دلیل افزایش تاثیرگذاری عکس صنعتی محصولات روی عکس صنعتی ادیت انجام می شود. تا بتوان عوامل زائد عکس صنعتی محصولات را که در عکاسی تبلیغاتی ثبت شده اند با ادیت و ویرایش رفع کرد .
در واقع ادیت عکس صنعتی می تواند باعث بالا رفتن جذابیت عکس صنعتی برای مشتریان شود. تمیزکاری عکس توسط ادیت عکس صنعتی می تواند باعث شود تا محصولات توسط عکاسی تبلیغاتی از مشتریان زیادی برخوردار شوند .
البته این نکته نیز بسیار مهم است که در عکاسی صنعتی محصولات به دلیل کیفیت بالا و عکاس ماهر عکس صنعتی محصول ، عیوب محصول نیز در عکس صنعتی نمایان خواهد شد . به همین دلیل این عکس نمی تواند گزینه خوبی برای عکاسی تبلیغاتی باشد . در چنین مواقعی برای بالا رفتن جذابیت عکس و رفع موارد زائه عکس صنعتی محصول همانطور که گفته شد می توان از ادیت استفاده کرد .
مزایای استفاده از عکاسی صنعتی برای محصولات :
جلب توجه با استفاده از عکاسی صنعتی محصول:
هنگامی که شما از عکاسی تبلیغاتی برای عکاسی محصولات خود استفاده می کنید . تصاویر حاصل باعث شگفتی مخاطبان و جلی توجه آنها خواهد شد . برای بازاریابی محصولات نقش بازاریاب ها جلی هرگونه توجه مشتریان نسبت به محصول است . بازاریاب ها می توانند با استفاده از عکس صنعتی به هدف خود یعنی جلب توجه مشتری برسند .
رساندن پیام با استفاده از عکس صنعتی محصول :
برای توضیح می توان گفت مغز انسان توانایی بالایی در پردازش تصویر دارد . حال اگر این تصویر یک عکس صنعتی باشد . که توسط عکاسی تبلیغاتی برای نمایان کردن ویژگی های محصول گرفته شده باشد . توانایی شما در پردازش آن با سرعت بسیار بالاتری نیز برخوردار تر می شود .
ایجاد یک ارتباط غیر کلامی توسط عکس صنعتی محصول :
درست است که تمامی برند های موجود قسط بر متمایز بودن از برند های دیگر را دارند . اما تنها برند هایی موفق به متمایز بودن می شوند که بتوانند از طریق شیوه خاصی از عکاسی مثل عکاسی تبلیغاتی برای محصولات خود با مشتریان ارتباط برقرار کنند .
البته این نکته قابل توجه است که بیشتر عکس های صنعتی دارای ارتباط غیر کلامی با مخاطبان خود هستند . در واقع می توان گفت عکس صنعتی توانایی درگیر کرده تخیل و قدرت بصری مشتری را دارد .
ایجاد اعتبار توسط عکس صنعتی :
عکاسی تبلیغاتی می تواند برای برند شما با گرفتن عکس های با کیفیت ، خوب و با تداوم ، اعتبار بالایی را پدید بیاورد. در واقع می توان گفت عکاسی صنعتی می تواند با نشان دادن جزئیات محصول مورد نظر در عکس صنعتی به مشتریان آنها را به خرید این محصول تشویق کند .
زیرا عکاسی صنعتی با توجه به تجربه و مهارتی که دارد می تواند برای محصول مورد نظر در عکس صنعتی حس زیبایی شناسی ایجاد کند. تا پیام مورد نظر برای مخاطبان از طریق عکاسی تبلیغاتی برای محصول به نمایش گذاشته شود .
برانگیخته کردن احساسات مخاطب توسط عکس صنعتی محصول :
عکاسی صنعتی می تواند با فعالیت خود احساسات مخاطب خود را برانگیخته کند . نکته مورد نظر برای عکاسی صنعتی این است که ایجاد یک حس خوب توسط عکس صنعتی در مشتری می تواند به تصمیم گیری او برای خرید محصول منجر شود.
ایجاد اعتماد از طریق عکاسی تبلیغاتی محصول :
برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان را نسبت به برند خود برای همیشه جلب کنید . داشتن جند عکس صنعتی عالی مهم نیست . بلکه شما باید از طریق عکاسی صنعتی این تبلیغات را به صورت مداوم تولید کنید . و در کانال های رسانه های اجتماعی با مردم به اشتراک بگذارید .
عکاسی صنعتی می تواند باعث باعث ایجاد اعتماد مشتری به برند شما شود . زیرا هنگامی که عکس صنعتی بتواند علاقه مشتری را به خودش جلب کند . مشتری برای دنبال کردن برند شما و بررسی محصولات دیگر شما اشتیاق پیدا خود کرد .
بالا بردن میزان فروش از طریق عکاسی صنعتی محصول :
هنگامی که شما برای برندتان از یک عکس صنعتی که دارای کیفیت بالا است و به صورت حرفه از طریق عکاسی تبلیغاتی ثبت شده است ، استفاده کنید . در کوتاه ترین مدت افزایش فروش خود را نسبت به قدیم مشاهده خواهید کرد . زیرا عکس صنعتی می تواند به مشتری در نمایش مشاهده محصول کمک کند . همچنین عکاسی صنعتی می تواند در مشتری باعث ایجاد انگیزه شود تا در نهایت مشتری قسط به خرید محصول کند . پس استفاده از عکاسی صنعتی برای ثبت عکس صنعتی را می توان با بالا رفتن درآمد دارای رابطه ای مستقیم دانست .
از نمونه عکاسی صنعتی که برای محصولات صورت می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- عکاسی لوازم خانگی
- عکاسی از تجهیزات پزشکی
- عکاسی از مواد شوینده
- عکاسی از لوازم آرایشی
بازاریابی آنلاین محصولات :
در واقع می توان گفت که امروزه بازاریابی آنلاین و نمایش محصولات در محیط های آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است . عکاسی صنعتی بیشتر کارکرد خود را امروزه برای عکاسی محصولات برای فروشگاه های اینترنتی انجام میدهد . در خرید اینترنتی نوع عکس تاثیر بسیار بالایی روی تصمیم گیری مشتری دارد . هنگامی که شما از عکاسی تبلیغاتی برای ثبت عکس های برند خود استفاده می کنید . می توانید محصول خود را به شکل صحیح و مناسب با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید .
برای گرفتن عکس صنعتی به نکات زیر توجه داشته باشید :
- انتخاب دوربین مناسب
- نورپردازی صحیح
- استفاده از سه پایه
- انتخاب صحیح پس زمینه
- توجه به سایه ها
- تمیز کردن لنز
- دیافراگم باز فراموش نشود
Source:
عکاسی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟
Netgro