گوگل در حال آماده شدن برای بزرگترین نمایشگاه الکترونیک جهان در لاس وگاس، CES 2018 است.
لاس وگاس در حال آمده شدن برای پذیرایی از جمعیتیست که تنها دو روز دیگر برای حضور در بزرگترین نمایشگاه الکترونیک جهان از راه خواهند رسید. تمام برندها و کمپانی های مطرح جهان در حال آماده سازی غرفه های خود هستند اما اولین شرکتی که پرچم خود را در بالای نمایشگاه برافراشت، گوگل است! عبارت سیاه و سفید «Hey Google» در بالای غرفه این شکرت خودنمایی میکند.
وقتی وارد محوطه نمایشگاه میشوید، در بدو ورود قطاری را مشاهده میکنید که بر روی بدنه آن عبارت «Hey Google» خودنمایی کرده و در قسمت جلوی آن، عبارت Google Assistant توجه شما را به خود جلب میکند. عبارات به حدی واضح نوشته شده که محال است حتی یک کلمه از آن را از دست بدهید! به نظر میرسد این شرکت حرفهای زیادی برای گفتن در CES 2018 داشته باشد.
ایده قطار سریعالسیری که نام گوگل و سرویس هایش را حمل میکند، ایده جالب و خلاقانه ایست که پویا و در حرکت بودن این شرکت را به نمایش میگذارد. این غول جستجوگر معمولا در CES های گذشته، حضور خیلی پررنگی نداشته اما به نظر میرسد در نمایشگاه CES 2018 قصد دارد کل توجهات را به سمت خود جلب کند. احتمالا گوگل با دست پر به میدان آمده و حریف میطلبد! در کنگره جهانی موبایل سال گذشته، MWC 2017 ، این شرکت دکور بسیار عظیمی برای خود در نظر گرفته بود، مجسمه های بزرگ اندرویدی اولین چیزی بودند که در MWC 2017 توجه افراد را به خود جلب میکردند.
CES 2018 رویدادی بسیار بزرگتر از MWC است و قطعا باید برای آن سنگ تمام گذاشت. گوگل در MWC 2017، دستیار هوشمند خود را معرفی کرد، که رقیبی جدی برای الکسای آمازون محسوب میشد. در سالی که گذشت، گوگلهوم چالشی سخت با الکسا داشت، رقابت بسیار نزدیک بود و این دستیار در تلاش بود تا بتواند بازار خانه های هوشمند را از آنِ خود کند، اما بخت با الکسا یار شد. در سال 2017 گوگل دو محصول جدید از خانواده هوم معرفی کرد، یک جفت از ایربادهای هوشمند که در بلندگوهای خود مجهز به دستیار صوتی گوگل شده بودند.
گوگل معمولا از محصولات پرچمدار خود در رویداد Google I/O رونمایی میکند پس کمی بعید است اگر بگوییم این شرکت با محصولی جدید و به عبارتی به قصد معرفی یک محصول خاص و ویژه در CES 2018 شرکت کرده. CES یک نمایشگاه کامل است، گوگل هم شرکای تجاری مطرحی مانند الجی، لنوو و اچتیسی دارد، پس این احتمال عجیبی نیست اگر شاهد معرفی محصولی مشترک و یا ارائه سرویسی جدید از این شرکت باشیم.
سامسونگ به دلیل اینکه خودش دستیار صوتی بیکسبی دارد، برای پیوستن به گوگل خیلی راغب نیست. اما سایر برندها میتوانند دلایل بسیاری برای همکاری با گوگل برای تکمیل این اکوسیستم داشته باشند.