رشد دو برابری تاخیر در محصولات اپل در دوره مدیریتی تیم کوک

تیم کوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بر اساس تحقیقات و نظرسنجی های انجام شده توسط موسسه WSJ، از زمانی‌که تیم کوک سکان مدیریت اپل را بر عهده گرفت، تاخیر در عرضه محصولات این شرکت دو برابر شده است.

بعد از استیو جابز، تیم کوک زمامدار مدیریت اپل شد، شاید به دلیل وجهه خاصی که استیو جابز داشت و شخصیت محبوب او که در واقع برندی معتبر محسوب می‌شد، یکی از دلایلی باشد که مدام عملکرد تیم کوک با وی سنجیده شده و مورد قیاس قرار می‌گیرد. یکی دیگر از قیاس های انجام شده، مدت زمان عرضه محصولات به دست مشتریان، از زمان رونمایی تا زمان تحویل است. از وقتی‌که تیم کوک مدیریت اپل را بر عهده گرفت تا به امروز 70 محصول جدید و بروزرسانی شده معرفی شدند. در این مدت، 5 تاخیر بین زمانی رونمایی تا زمان عرضه اتفاق افتاده که هر کدام از آنها مدت زمانی برابر 3 ماه یا بیشتر تاخیر داشته‌اند. در عین حال، در زمانی که استیو جابز مدیریت اپل را برعهده داشت هم 70 محصول جدید و بروزرسانی عرضه شد که از میان آنها تنها یک بار با تاخیری بیش از 3 ماه محصولات در دسترس مشتریان این شرکت قرار گرفتند.

اپل

شاید این آمار بر روی کاغذ خیلی حاد و جدی نباشند اما در عمل، تاثیری بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنیم خواهند داشت. این تاخیرها موجب می‌شود تا مدت زمان بین رونمایی از یک محصول تا در دسترس کاربر قرار گرفتن آن افزایش پیدا کند. به گزارش وال استریت ژورنال، در 6 سال گذشته به طور میانگین هر محصول جدید یا بروزرسانی شده اپل با 23 روز تاخیر، عرضه شدند. در حالیکه در 6 سال قبل‌تر از آن (در دوره استیو جابز) این میانگین تاخیر در عرضه هر محصول، 11 روز بوده است. سه محصول اخیر این شرکت شامل اپل واچ، ایرپاد و هوم‌پاد، هر سه با تاخیر زیادی از زومان رونمایی تا زمان عرضه روبرو بودند. این فاصله زمانی طولانی بین معرفی تا عرضه می‌تواند از چند جهت اپل را تحت تاثیر قرار دهد. به گفته تحلیلگران و همچنین کارمندان سابق اپل، این تاخیر به رقبا این فرصت را می‌دهد تا با فضا سازی های مخرب، استقبال مشتریان از محصولات و در نهایت میزان فروش این شرکت را کاهش دهند. مساله مهمی که اکثر شرکت ها در تلاشند تا آن را برطرف کرده و مدت زمان عرضه را به حداقل برسانند.

همچنین بخوانید :

دو محصول ایرپاد و هوم‌پاد اپل نتوانستند برای مهم‌ترین فصل خرید، یعنی تعطیلات کریسمس آماده شوند و این مساله به میزان بسیار زیادی در فروش این کمپانی تاثیر منفی خواهد گذاشت. اپل سودی را که می‌توانست در بحبوحه خریدهای سال نو کسب کند را از دست داد. تحلیلگران این اقدام را به عنوان نقطه ضعفی برای اپل می‌بینند اما از طرفی اعلام کرده‌اند که این موضوع نمی‌تواند معیاری برای سنجش توان مدیریتی تیم کوک باشد. به گفته آنها، اپل در دوران مدیریت تیم کوک موفقیت‌های بسیاری را هم بدست آورده از جمله آنکه درآمد این شرکت در دو سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش داشته و سهام اپل در شش سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. این شرکت اعلام کرده که در سه ماهه پایانی سال 2017، رکورد فروش جدیدی را به ثبت رسانده است. در برابر چنین موفقیت های بزرگی، تاخیر در عرضه محصولات تقریبا مساله کوچکی به نظر می‌رسد.

اپل

اپل در سال‌های اخیر، رویه خدمت رسانی به مشتریان خود را بیش از پیش جدی گرفته و تلاش می‌کند تا رضایت مشتریان را در اولویت اول خود قرار دهد. به گفته کارکنان این شرکت، اپل در تلاش است تا همواره بهترین محصولات را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه کند. برای مثال در گذشته اپل برای تمام مدل‌های آیفون، کل قطعات مورد نیاز دوربین را از یک تامین کننده دریافت می‌کرد اما در سال‌های اخیر این شرکت تلاش کرده تا هر جز دوربین را از تامین کننده ای‌ متفاوت تهیه کند تا در نهایت دوربینی با کیفیتی فوق العاده در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025