بسیاری از کاربران واتساپ در سراسر دنیا شب گذشته شاهد اختلال عملکرد این سرویس پیامرسان بودهاند اما مشکل به وجود آمده سریعاً برطرف شد و در حال حاضر امکان استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد.
سرویس پیام رسان واتساپ (WhatsApp) که در اوایل سال 2014 با مبلغی نزدیک به 20 میلیارد دلار تحت تملک شرکت فیسبوک در آمد یکشنبه شب مصادف با واپسین ساعات سال 2017 میلادی، دچار اختلال شد و از دسترس بسیاری از کاربران در اقصی نقاط دنیا از جمله آمریکا، انگلستان، خاورمیانه و شبه جزیره هند خارج شد. این سرویس کاربران میلیاردی دارد و در برخی از کشورها از جمله هند محبوبترین اپلیکیشن پیامرسان محسوب میشود.
یکی از سخنگویان واتساپ در این خصوص گفت: «علت از دسترس خارج شدن حدوداً یک ساعتهی واتساپ بروز مشکلی بود که سریعاً قابل شناسایی و بر طرف کردن نبوده است».
البته اتفاقات مشابه در مورد واتساپ کم رخ نداده است؛ یک ماه پیش (1 دسامبر) نیز این اپلیکیشن به طور ناگهانی حدود یک ساعت از دسترس بیش از یک میلیارد کاربر خارج شده بود. حدود دو ماه پیش (3 نوامبر) هم اختلالی در ارسال و دریافت پیام از طریق این اپلیکیشن مشاهده شد و بسیاری از کاربران در نقاط مختلف دنیا را تحت تاثیر قرار داد. چنین اختلالات موقت و گاه و بیگاهی 5 بار در ماه اکتبر، 15 بار در ماه سپتامبر و 11 بار نیز در ماه آگوست سال گذشته بروز پیدا کرده بود.
البته برخی از متخصصین فناوری اطلاعات مشکل اخیر را به سیاست تهاجمیای که سران واتساپ برای بروزرسانی و ایجاد تغییرات در سرویس خود به منظور رقابت با سرویسهای مشابه و افزایش درآمدزایی اتخاذ کردهاند نسبت میدهند.
