رئیس بخش ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر، از انتشار بازی های ایکس باکس برای کامپیوتر خبر داد. بدون شک ایکس باکس قابل تحسین است.
آقای فیل اسپنسر پس از نشستن بر صندلی ریاست ایکس باکس در سال 2014 با چالشهای فراوانی روبهرو شد. حالا با پیشرفت روز افزون سرویس گیم پس، اسپنسر خبری خوش برای کاربران رایانههای شخصی دارد. اسپنسر طی مصاحبه اخیر خود با وبسایت Game Reactor از انتشار تمام بازیهای استودیوهای مایکروسافت برای ایکس باکس در کامپیوتر خبر داد. از جمله این شرکتها و استودیوها میتوان به بتسدا که به تازگی توسط مایکروسافت خریداری شده اشاره کرد. به بیان سادهتر، بازی های ایکس باکس برای کامپیوتر هم منتشر خواهند شد. اسپنسر در ادامه سخنان خود گفت:
اگر بخواهیم این مسئله را در بالاترین سطح بسنجیم، باور دارم که تا بیشترین میزان ممکن بازیکنان میتوانند از بازیهای ما بهره برده و آنها را تجربه کنند.
این عمل تیم ایکس باکس و مایکروسافت را حرکتی «گیمر دوستانه» مینامیم و بازیکنان میتوانند همزمان با بازی در ایکس باکس، بازیها را در کامپیوتر خود نیز تجربه کنند. به بیان ساده، زمانی که بازی بیشتر در دسترس بازیکنان باشد، موفقیتهای بزرگتری نیز کسب میکند.
اسپنسر همچنین درباره خطر انحصارطلبی و بخصوص سو استفاده از بازیهای انحصاری سخن گفت و بدل شدن بازیها از یک اثر هنری به کالای تجاری را سرزنش کرد. او همچنین با اشاره به آمار، جذب بازیکنان و طرفداران به اکوسیستم مایکروسافت را بهتر و آسانتر از فروش کنسول دانست.
اسپنسر گمان دارد که نباید کنسول فیزیکی ایکس باکس را معیار پیشرفت قرار داد و معیار را جذب و اجرای بازیها توسط بازیکنان در هر پلتفرمی از جمله ایکس باکس، گوشیهای اندروید و یا حتی نینتندو سوییچ دانست. بدون شک سرویس گیم پس یکی از اصلیترین پایههای این نظریات و برنامهها بوده و تیم ایکس باکس و مایکروسافت تلاش در جذب شرکتهای بیشتر برای پیشبرد این برنامه دارند.
زمانی که درباره ضعف گیم پس از اسپنسر پرسیده شد، او ضعف و کمبود بازیهای E-Rated (بازیهایی برای همه افراد و سنین) را نقطه ضعف سرویس گیم پس دانست. از نو این نگرش به ذهنیت «همه باید از بازیها بهره ببرند» برمیگردد. شفاف است که هدف مایکروسافت پا گذاشتن فرای یک سیستم دیجیتالی گیمینگ است. سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت اخیرا لیستی مملو از انیمهها را به لیست خود اضافه کرده که باعث جذب بسیاری کاربر تازه شده است. در ادامه شایعاتی مبنی بر توسعه ویژگیهای جدید در ایکس باکس گیم پس در رابطه با پروژه xCloud به گوش میرسد.
بدون شک این سرویسهای «گیمر دوستانه» و قابل اجرا در پلتفرمهای مختلف بدون ریسک نبوده و قدرت تخریب برخی ساختارها را نیز دارد. اسپنسر به تازگی از نیاز به تلاش بیشتر توسعهدهندگان برای عرضه بازیها در هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس خبر داد. این مسئله زمانی بیشتر به چشم میآید که توسعه دهندگان نیاز به پورت کردن این بازیها به کامپیوتر نیز دارند و انتشار بازی برای رایانههای شخصی که با تجهیزات و مشخصات مختلف ساخته میشوند بسیار سخت است.
جمع بندی
بدون شک همگی دوست داریم که این رویای عظیم به واقعیت پیوسته و بدون حد و مرز بتوانیم بازی کنیم و این تلاشها مایکروسافت به نفع همه ما گیمرهاست. نظر شما چیست؟ فکر میکنید این رویا که البته تا حد زیادی به واقعیت پیوسته تا چه حد پیش میرود؟ فعلا مطمئن هستیم که همه بازی های ایکس باکس برای کامپیوتر هم منتشر خواهند شد. امیدوار هستیم که این موضوع در رابطه با پلتفرمهای دیگر هم صدق کند. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.