در حالی که پیشتر کمپانی نینتندو قصد عرضهی کارتریجهای 64 گیگابایتی به توسعه دهندگان بازیهای Nintendo Switch در اواسط سال 2018 را داشت به تازگی گزارش شده که به علت مشکلات فنی، اجرای این برنامه تا سال 2019 به تعویق افتاده است.
شاید در نگاه اول این موضوع چندان مهم به نظر نیاید اما تاثیر عمیقی روی بازیهای نینتندو سوییچ در سال آینده خواهد گذاشت؛ چرا که بدون کارتریجهای پر ظرفیت، کار توسعه دهندگان برای ساخت بازیهایی با کیفیت گرافیکی بالا بسیار سخت میشود.
کارتریجهای فعلی این کنسول تا سقف 32 گیگابایت ظرفیت دارند که این رقم بسیار کمتر از دیسکهای 50 گیگابایتی PS4 سونی و Xbox One مایکروسافت است. اصولاً دلیل انتخاب کارتریج توسط کمپانی Nintendo برای کنسول سوییچ اشغال فضای کمتر و همینطور احتمال کم بروز مشکل در آنها هنگام کاربری از کنسول در حالت پرتابل بوده است.
اما ظرفیت ناکافی کارتریجها سبب شد برخی توسعه دهندگان و ناشرین به راههای نامتعارفی برای ارائهی بازیهای خود به کاربران متوسل شوند. به عنوان مثال در سال جاری بازی Doom برای این کنسول عرضه شد اما تنها کمپین تک نفره روی کارتریج قرار داشت و کاربران برای دسترسی به محتوای چند نفرهی بازی باید آن را از اینترنت دانلود میکردند. این روشی غیرمعمول برای ارائهی بازی بود اما به هر حال جواب داد.
با این اوصاف، این مانع در سال جدید هم کماکان بر سر راه توسعه دهندگان بازیهای Nintendo Switch قرار دارد و با توجه به اینکه این کنسول از نظر سخت افزاری هم به پای کنسولهای سونی و مایکروسافت نمیرسد شاید برخی توسعه دهندگان حاضر نشوند خود را به دردسر بیندارند و از خیر تولید بازی برای آن بگذرند.
البته از دید دیگری هم میتوان به موضوع نگریست؛ اینکه در کمتر از یکسال از متولد شدن نینتندو سوییچ آمار فروش 10 میلیون دستگاه در جلوی نام آن ثبت شده و از همان ابتدا نیز این کنسول به لطف بازیهایی چون The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey حضور قدرتمندانهای در بازار داشت. این موفقیت اولیه سبب شد در ادامه عناوین پرطرفدار دیگری شامل The Elder Scrolls V: Skyrim و Doom هم برای این کنسول عرضه شوند. بنابراین با توجه به این محبوبیت، در سال 2018 نیز قطعاً دست کاربران سوییچ از بهترین بازیها کوتاه نخواهد ماند.