بر اساس گزارشی که بهتازگی منتشر شده، در سال جاری میلادی، گیمرها حدود 1.66 میلیارد ساعت را به تجربه بازیهای ساخته شده توسط ایکس باکس گیم استودیوز اختصاص دادهاند.
آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی پلتفرم ایکسباکس، طی گزارشی که در وبسایت Xbox Wire منتشر شد به آمارهای جالبی در رابطه با این پلتفرم اشاره کرد. گرینبرگ گفت که از ابتدای سال 2020 میلادی تا به امروز، بازیکنها حدود 1.66 میلیارد ساعت از وقت خود را برای تجربه بازیهایی صرف کردهاند که بهوسیله ایکس باکس گیم استودیوز (Xbox Game Studios) ساخته و منتشر شدهاند و این یک رکورد جدید برای کمپانی مایکروسافت محسوب میشود.
بر اساس مطالعاتی که در سال 2015 انجام شده، متوسط عمر انسانها در سراسر دنیا برابر با 71 سال است. بنابراین 1.66 میلیارد ساعت یعنی 2669 نفر تمام طول عمر خود را به انجام بازیهای ایکس باکس گیم استودیوز بپردازند و هیچ کار دیگری انجام ندهند.
با توجه به خبرهایی که این روزها از کمپانی مایکروسافت میشنویم، بهنظر میرسد که در آینده هم شاهد همین روند رو به رشد برای این شرکت خواهیم بود. آنها اخیرا نشان دادهاند که قصد دارند در نسل بعدی، بیش از هر چیزی روی سرویس اشتراکی خودشان یعنی ایکس باکس گیم پس تمرکز کنند. یعنی دیگر اهمیت چندانی ندارد که چند نفر بازیهای مایکروسافت را تهیه کنند یا حتی کنسول جدید این شرکت را بخرند؛ بازیکنها میتوانند با عضویت در سرویس گیم پس، به مجموعه بزرگی از بازیهای مایکروسافت روی کنسول، کامپیوتر و حتی گوشیهای موبایل دسترسی داشته باشند.
در گزارش منتشر شده، گرینبرگ به نکات دیگری نیز اشاره کرده است. مثلا گفته شده که امسال 15 بازی به وسیله ایکس باکس گیم استودیوز عرضه شدند که 10 تا از آنها کاملا جدید هستند. همچنین به انتشار بازی جدید مجموعه Microsoft Flight Simulator و موفقیت آن اشاره شد. طبق جزییات اعلام شده، بازیکنها حدود 26 میلیون پرواز در این بازی انجام دادهاند که مجموع مسافت طی شده آنها به بیش از 1.6 میلیارد کیلومتر میرسد که بر اساس آمارها، حدود 15 برابر کل پروازهایی است که به صورت روزانه در سال 2019 ثبت شدهاند. این بازی روی PC میانگین امتیازات 92 از 100 را به ثبت رساند. اما روی کنسول ایکس باکس وان، Ori and the Will of the Wisps با میانگین نمرات 90 به عنوان بهترین بازی امسال شناخته شده است.
در بحث تعداد بازیکنها، بازی Grounded که یک نقشآفرینی جدید و متفاوت از استودیوی آبسیدین است، در مدت کوتاهی بعد از انتشارش به رکورد یک میلیون بازیکن دست پیدا کرد. ضمن اینکه تعداد گیمرهای Sea of Thieves از 15 میلیون نفر نیز گذشته است. همچنین در بخش دیگری از همین گزارش به بازی Wasteland 3 هم اشاره شد که میانگین نمرات 86 را به دست آورد و در فروش نیز عملکرد خوبی داشت.
سخن پایانی
کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان 99) عرضه میشوند. اخیرا مایکروسافت با خرید کمپانی بتسدا، یک بمب خبری بزرگ را منفجر کرد و اتفاقی کمسابقه را در صنعت بازی رقم زد. اتفاقی که پیشبینی میشود معادلات جنگ کنسولی در نسل نهم را نیز تحت تاثیر قرار دهد. نظر شما درباره بازی های ایکس باکس گیم استودیوز چیست؟