از یک منابع آگاه خبردار شدیم که فیس بوک در حال اضافه کردن یک قابلیت جدید است که به وسیله آن ادمین های صفحه های مختلف قادر نیستند تا عکس ، سرتیتر و توضیحات لینک های فرستاده شده را ویرایش کنند.
این ویرایش ها به کسانی که کسب و کاری دارند ، رسانه ها و روزنامه نگاران اجازه می داد برای جذب خواننده ها، به اصطلاح پیاز داغ خبر ها را زیاد کنند. اگر این قابلیت جدید اضافه شود دیگر این افراد نمی توانند خبر ها را تغییر دهند.
این قابلیت یکی دیگر از اقدامات فیس بوک برای مبارزه با خبر های جعلی است. به نظر می رسد که ترفند ” گزاش خبرهای جعلی ” جواب نداده است و یک پروژه شکست خورده می باشد. ممکن است برخی از کاربران این خبر های جعلی را باور کنند و حتی این مطالب را به اشتراک بگذارند که در نتیجه این خبرهای جعلی نگرانی برای جامعه به همراه خواهد داشت.
به نظر می رسد این تاکتیک جدید فیس بوک، تاکتیک محکمی به شمار می آید.پس خبرنگاران به راحتی می توانند بخوابند و تغییری در خبرهایشان به وجود نیاید.
این قابلیت بردی برای فیس بوک و خبرنگاران واقعی محسوب می شود اما فقط زمان است که به ما نشان می دهد آیا این تاکتیک فیس بوک جواب می دهد یا نه!