جزئیات بازی Bright Memory: Infinite مشخص شد. با پلازا همراه باشید تا نگاهی اجمالی به این بازی اعجاز برانگیز و گیم پلی آن بیندازیم.
پرده برداری مایکروسافت از ایکسباکس سری ایکس که در هفتم ماه مِی برگزار شد، با رونمایی از بازی مستقلی با نام Bright: Memory Infinite (خاطرات درخشان بیکران) آغاز گشت. این تریلر خیلی سریع اتفاق میافتد و پر است از اتفاقات هیجان انگیز و پر انرژی و شروعی خاطره انگیز را برای این مراسم رقم زده است. اگر از زمان رونمایی تاکنون، این بازی که تنها توسط یک نفر ساخته شده در پس ذهنتان گیر کرده است، با ما باشید تا در ادامه مطلب به بررسی دقیق تری از جزئیاتی که تابه حال مشخص شده بپردازیم.
میتوان گفت این عنوان در دو بخش ساخته شده است. Bright Memory 1.0 که در اوایل سال 2019 منتشر شد و نسخه جدید یعنی Infinite. سازنده بازی، زِنگ ژیانچِنگ میگوید که با اینکه نظر منتقدان به نسخه اولیه مثبت بود، او متوجه شد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. در نتیجه تصمیم گرفت تا پروژه شخصی خود را به طور کلی نوسازی کند. او میگوید که Bright Memory Infinite قرار است نسخه کامل Bright Memory 1.0 باشد و او در آن زمان تصمیم گرفت که از کمپانی که در آن کار میکرد خارج شود و بطور تمام وقت به تولید این بازی بپردازد.
باید اشاره کرد که گرچه یک توییت اینترنتی در ماه مارچ 2019 اعلام کرده که بازی به روی پلتفرمهای پلی استیشن نیز قابل دسترسی خواهد بود، اما از زمان ظهور دوباره بازی تاکنون دیگر نامی از این سیستمها به میان نیامده است. در حال کنونی بهتر است فرض را بر این بگیریم که بازی خاطرات درخشان تنها برای پلتفرمهای پی سی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.
آنچه در ادامه میخوانید:
- تریلر بازی Bright Memory: Infinite
- داستان بازی Bright Memory: Infinite
- گیم پلی بازی Bright Memory: Infinite
- سخن پایانی
تریلر بازی Bright Memory: Infinite
دیدن تریلر گیم پلی بازی Bright Memory Infinite گوشههای بیشتری از ساختار روایی آن را علاوه بر گیم پلی چشمگیرش آشکار میسازد. در آن مبارزه با شمشیر، مجموعهای از سلاحهای گرم و تاکتیکهای مبارزاتی مختلفی دیده میشوند. حرکات به خوبی طراحی شده دوربین به همراه مکانیکهای پرش و شیرجه و همچنین استفاده از چنگک برای از جایی به جای دیگر پریدن و یا کشیدن دشمنان به سمت خود، همه و همه وعده بازیای سرشار از هیجان و جنب و جوش را به مخاطب میدهند.
علاوه بر این باید ذکر کرد که تاریخ انتشار بازی Bright Memory: Infinite برای سال 2021 برنامهریزی شده و فعلاً زمان دقیق تری از طرف منابع رسمی تأیید نشده است.
داستان بازی Bright Memory: Infinite
ژیانچِنگ تا به حال تنها کمی از داستان علمی تخیلی Bright: Memory: Infinite را برملا ساخته است. داستان در سال 2036 اتفاق میافتد و بازیکن را در نقش شِلیا (Shelia) قرار میدهد که یکی از اعضای سازمان تحقیقاتی علمی فراطبیعی (SRO) است. سازمانی که تکنولوژی حتی فراتر از آنچه ارتش به آن دسترسی دارد را در اختیار دارد.
به گفته سازنده بازی، بازیکنان کنترل سفینهای را در دست خواهند داشت که میتوانند با آن به نقاط مختلف زمان سفر کرده و از هزار سال پیش تاکنون با جنگجویان باستانی مبارزه کنند و همچنین به اکتشاف کرمچالههایی بپردازند که بر فراز زمین ظاهر شدهاند. مطمئناً این طرح داستانی برای یک بازی علمی تخیلی فوقالعاده است. البته اینها همه به قدرت روایی و نویسندگی تک سازنده این اثر بستگی خواهد داشت.
اگر دوست دارید حال و هوای بازی را بیشتر بشناسید بهتر است به نسخه اولیه آن که در شبکه استیم قابل دسترسی است رجوع کنید و پیش درآمد داستانی نسخه جدید را که در آن شِلیا پس از یک اتفاق عجیب به جزیرهای فراطبیعی بر فراز قطب شمال فرستاده میشود مشاهده کنید.
گیم پلی بازی Bright Memory: Infinite
تریلر بازی Bright Memory: Infinite جزو معدود تریلرها در نمایشگاه مایکروسافت بود که تماماً از تصاویر گیم پلی ساخته شده بود. همانطور که در تریلر مشاهده کردید این یک بازی تیراندازی اول شخص است. با این حال فضای علمی تخیلی آن کمی اوضاع را جذابتر میکند و سبک بازی را به عناوینی مانند Bulletstorm و Overwatch نزدیکتر میسازد.
به علاوه تیراندازی رعد آسا، تریلر نشان میدهد که بازیکنان یک شمشیر و نوعی چنگک را در اختیار دارند که میتوان از آنها درون و بیرون از مبارزه استفادههای مختلفی کرد. طبق اخبار منتشر شده، بازیکنان همچنین مجموعهای از مهارتها را در اختیار دارند تا با آنها سبک مبارزه شخصی خود را بیافرینند و آنها را ترکیب کنند تا به نتایج مختلفی دست پیدا کنند. ژیانچنگ میگوید که طراحی مراحل بازی دیگر حالت خطی ندارد و توپوگرافی بازی این دفعه تنوع و بافت پیچیدهتری را داراست. او ذکر میکند که تمام هیولاهای بازی را با طراحی دوباره به جنگجویان باستانی چینی مبدل ساخته است و همچنین وعده دشمنانی حتی عجیبتر از این را هم در مراحل پیشرفته بازی میدهد. او قصد داشته بازیکنان جهان را با قسمتهایی اعجاز برانگیز از فرهنگ و تاریخ چین آشنا سازد.
همه اینها مسائلی کلیدی است؛ چراکه قسمت مبارزه بازی است که حقیقتاً میدرخشد. چرخه اصلی شما را در موقعیتی قرار میدهد که همچنان که انبوهی از دشمنان از همه جهت به شما هجوم میآورند باید با شتاب زدگی حرکات ترکیبی را برای دفاع از خود به کار گیرید. شاید بتوان با کمی خیال پردازی گفت که این عنوان شبیه به یک نسخه تیراندازی اول شخص بازی Devil May Cry است.
در میان آن همه سلاح اتوماتیک مختلف، شمشیر بزرگی که زره را از تن دشمنان جدا میسازد و تعداد زیادی قدرتهای فراطبیعی (در Bright Infinite1.0 هفت عدد بودند) که برای کنترل و مبارزه با تعداد زیاد دشمنان استفاده میشوند، به سادگی میتوان درون جنب و جوش Bright Memory: Infinite غرق شد. در واقع این پیشرفت بازی نسبت به نسخه اولیه خواهد بود که همه چیز را مشخص میکند. از میان تمام نقدی که به نسخه اولیه میشد، حقیقیترین آنها در رابطه با قدرت اجرا و یا همان پرفورمنس بود. با اینکه ظاهر بازی تقریبا بی نقص بود، دیدن گلیچ و باگ مسئله غیر معمولی نبود. حیات این دسته بازیها به فریم رِیت (fps) بستگی دارد و ژیانچنگ اطمینان داده است که این بار تمرکز ویژهای بر این بخش قرار داده شده است.
سخن پایانی
تلفیق ژانرهای مختلف و رسیدن به نتایج جذاب به نظر میرسد که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما در این مورد چه فکر میکنید؟ آیا تجربه بازی نسخه اولیه را داشتهاید؟ به نظرتان ممکن است که بازی Bright Memory: Infinite موفقیت نسخه پیشین را تکرار کند و یا حتی فراتر برود؟ در بخش نظرات با پلازا همراه شوید.
