افرادی از انجمن موتورسواران Tijuana چند سال گذشته را صرف دزدیدن 150 جیپ (Jeep Wranglers) در اطراف سن دیگو، کالیفرنیا کردند.همین هفته بود که فدرال و مقامات دولتی متوجه شدند که این موتورسواران (Biker) از یک تکنولوژی برتر برای دزدیدن تمام آن ماشین ها استفاده کردند.
شروع این دزدی ها به سال 2014 برمی گردد و با هر سرقت آنها پیشرفت قابل توجهی نسبت به سرقت قبلی خود داشتند. ابتدا بایکر ها شماره شناسایی خودرو مورد نظر (خودرویی که می خواستند به سرقت برسانند) را تحت نظر می گرفتند سپس به پایگاه داده نگهداری کارخانه رسوخ می کردند.
هنوز مشخص نیست که آنها چگونه این دسترسی را بدست آورده اند. the San Diego Union Tribune ادعا کرده است که یک نمایندگی در Cabo San Lucas در این جرم نقش داشته است. سارقین از این طریق توانستند که هم طرح فیزیکی کلید ماشین و هم کد دسترسی داخل کلید که با کامپیوتر ماشین ارتباط بر قرار می کند بدست بیاورند.
در این مرحله، دزدان کلید ماشین را در اختیار داشتند و هنگامی که کلید را وارد سوییچ می کردند با کد هایی که در اختیار داشتند می توانستند ماشین را روشن کنند.
این ماشین به مکزیک فرستاده و سپس فروخته می شد. گفته ها حاکی از این است که 4.5 میلیون ارزش ماشین هایی است که توسط این سارقان دزدیده شده است. 3 نفر از 9 بایکری که در این جرم حضور داشتند دستگیر شدند. بقیه آنها در مکزیک فراری هستند. ( 7 نفر از 9 بایکر شهروند آمریکایی هستند )
تراشه ای که اتومبیل سازان در سوییچ های ماشین قرار می دهند بار ها مورد حمله سارقان قرار گرفته است. در سال 2015 محققان دانشگاه رادبود (Radboud) در هلند و دانشگاه بیرمنگام در انگلیس هشدار دادند تکنولوژی ورود بدون کلید که در ماشین های فولکس واگن، فیات، هوندا، ولوو، پورشه، و حتی بنتلی وجود دارد در خطر هک شدن هستند.