Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

بهترین لپ‌تاپ لمسی بازار؛ بررسی جدیدترین لپ‌تاپ‌های تاچ

لپ تاپ لمسی با قلم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گرایش کاربران به استفاده از بهترین لپ تاپ های لمسی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. اما کدام یک از این لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید بالاتری دارند؟ در ادامه برای پاسخ به این سوال، همراه ما باشید.

جای شکی نیست که حوزه لپ تاپ‌ها با حضور لپ تاپ های تاچ دچار تحولات بسیار شده است و شاهد به وجود آمدن لپ تاپ های لمسی تاشو هستیم که می‌توانند هم به عنوان یک لپ تاپ و هم به عنوان یک تبلت عمل کنند. امسال هم چنین به نظر می‌رسد که بیشتر لپ تاپ‌ها از فناوری Touch پشتیبانی می‌کنند و گرایش به این فناوری رفته رفته بیشتر می‌شود. با این وجود، همه لپ تاپ های لمسی به صورت یکسان ساخته نمی‌شوند و هر کدام دارای معایب و مزایای خودشان هستند؛ برای مثال، با اینکه همه این لپ تاپ‌ها انگشت را برای بالا یا پایین کردن صفحات تشخیص می‌دهند، اما بهترین لپ تاپ های لمسی قابلیت استفاده از قلم‌های دقیقی را هم دارند و معمولا ویژگی‌های اختصاصی در این رابطه دارند. با این توضیحات، اگر به دنبال بهترین لپ تاپ لمسی ارزان هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. برای آشنایی با بهترین لپ تاپ‌های سبک و باریک می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی بازار

لپ‌تاپ‌های لمسی به دلیل اینکه ترکیبی از لپ‌تاپ و تبلت هستند، انعطاف‌پذیری و راحتی بالایی ارائه می‌دهند. از طراحان گرافیک تا دانشجویان و مدیران، هرکسی می‌تواند از مزایای این دستگاه‌های چندمنظوره بهره‌مند شود. در این مطلب، به بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی موجود در بازار می‌پردازیم تا شما را در انتخاب گزینه مناسب یاری دهیم.

۱. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo UX8406MA

بهترین لپ تاپ قلم دار

ASUS Zenbook Duo UX8406MA
پردازندهاینتل Core Ultra 7 155H
پردازنده گرافیکیاینتل Arc
نمایشگر۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمتحدود ۱۰۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر دوگانه اولد، درگاه‌های زیاد، همراه با کیبورد و قلم فروخته می‌شود
  • نقاط ضعف: بالا رفتن حرارت، بلندگوهای ضعیف

اگر به دنبال یک لپ تاپ لمسی تاشو هستید، ایسوس Zenbook Duo UX8406MA می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. این لپ‌تاپ منحصر به فرد، از دو نمایشگر اولد ۱۴ اینچی بهره می‌برد که روی هم تا شده و به صورت یک لپ‌تاپ قابل استفاده هستند. ایسوس همراه با این محصول، کیبورد و قلم را هم عرضه می‌کند تا شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید این اقلام نداشته باشید. از سمت دیگر، قلب تپنده این لپ‌تاپ، پردازنده Core Ultra 7 155H با ۱۶ هسته و فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز است که عملکرد عالی دارد و می‌تواند برای استفاده سنگین نیز گزینه مناسبی باشد. البته، با توجه به فرم‌فاکتوری که Zenbook Duo UX8406MA دارد، سیستم‌خنک‌کننده آن قدرت بالایی ندارد و از همین رو، لپ‌تاپ در استفاده طولانی مدت می‌تواند با افت عملکرد همراه شود؛ با این همه، نمی‌توانیم از این محصول به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های قلم‌دار موجود در بازار، یاد نکنیم.

۲. لپ‌تاپ HP ENVY 16-H1053DX

بهترین لپ تاپ تاچ

HP ENVY 16-H1053DX
پردازندهاینتل Core i7-13700H
پردازنده گرافیکیRTX 4060
نمایشگر۱۶ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمتحدود ۷۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده‌های قدرتمند، نمایشگر باکیفیت، طراحی شیک و زیبا
  • نقاط ضعف: وزن زیاد

یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های لمسی که می‌توانید برای خرید در نظر داشته باشید، لپ‌تاپ اچ‌پی ENVY 16-H1053DX است. این دستگاه از پردازنده Core i7-13700H بهره می‌برد که دارای ۱۴ هسته است و فرکانس آن تا ۵.۰ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. از سمت دیگر، اچ‎‌پی از گرافیک RTX 4060 برای این محصول خود استفاده کرده است تا شما برای انجام کارهای گرافیکی نیز نگرانی از بابت قدرت پردازشی نداشته باشید. حتی می‌توانید از ENVY 16-H1053DX برای گیمینگ هم استفاده کنید؛ هرچند سیستم‌خنک‌کننده این مدل محدودتر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم‌قیمت است و به همین دلیل، عملکرد آن در گیمینگ به خوبی رقبا نیست. رم ۱۶ گیگابایتی قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت، نمایشگر باکیفیت با روشنایی حداکثر ۴۰۰ نیت و بهره‌مندی از درگاه تاندربولت ۴، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که لپ‌تاپ اچ‌پی ENVY 16-H1053DX در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳. لپ‌تاپ HP Spectre x360 EF2013DX

بهترین لپ تاپ تاچ

HP Spectre x360 EF2013DX
پردازندهاینتل Core i7-1355U
پردازنده گرافیکیاینتل آیریس Xe
نمایشگر۱۳.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۲۸۰
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمتحدود ۶۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت عالی، وزن کم، ابعاد جمع‌وجور، نمایشگر باکیفیت
  • نقاط ضعف: قیمت نسبتا بالا

لپ‌تاپ‌های سری Spectre x360 برند اچ‌پی همواره با کیفیت ساخت مثال‌زدنی خود شناخته می‌شدند و مدل EF2013DX نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصول با توجه به اینکه تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد، یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های لمسی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. همچنین، با توجه به اینکه نمایشگر آن هم ابعاد بزرگی ندارد، می‌توان آن را یک لپ‌تاپ جمع‌وجور نیز به حساب آورد. اچ‌پی این محصول خود را با پردازنده اینتل Core i7-1355U همراه کرده است که برای استفاده بسیاری از کاربران قدرت کافی دارد و در عین حال، مصرف باتری نیز نسبتا بهینه است. از طرف دیگر، به لطف بهره‌مندی لپ‌تاپ HP Spectre x360 EF2013DX از ۱۶ گیگابایت رم، می‌توانید انتظار عملکرد روان و راضی کننده‌ای از آن داشته باشید؛ هرچند که رم قابلیت ارتقا ندارد و به ۱۶ گیگابایت محدود شده است. برخورداری از درگاه تاندربولت ۴، نمایشگر با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و ۴ بلندگوی باکیفیت، از دیگر نقاط قوت این دستگاه به حساب می‌آیند.

۴. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

بهترین لپ تاپ تاچ

ASUS Zenbook 14 OLED Q415MA
پردازندهاینتل Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکیاینتل Arc
نمایشگر۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۲۰۰
رم و حافظه۸ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمتحدود ۴۴ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت عالی، وزن کم، پردازنده قدرتمند، نمایشگر باکیفیت، شارژدهی خوب
  • نقاط ضعف: درگاه‌ها محدود هستند، رم غیر قابل ارتقا

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تاچ که می‌توانید تهیه کنید، ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA است که قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. این محصول از پردازنده Core Ultra 5 125H با ۱۴ هسته و فرکانس بیشینه ۴.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و گرافیک مجمع آن نیز گرافیک اینتل Arc است که نسبت به نسل قبلی گرافیک‌های مجمع پردازنده‌های اینتل، قدرت پردازشی به مراتب بیشتری دارد. از همین رو، این دستگاه برای کارهای گرافیکی سبک و نیمه‌سنگین نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ایسوس بدنه این لپ‌تاپ را تماما از آلومینیوم ساخته است و از همین رو، زنبوک Q415MA از نظر کیفیت ساخت، بهترین لپ‌تاپی است که می‌توانید در این بازه قیمتی پیدا کنید. مهمترین ویژگی این محصول، وزن آن است که از ۱.۳ کیلوگرم فراتر نمی‌رود و با توجه به نمایشگر ۱۴ اینچی که دارد، حمل و نقل آن آسان است. در خصوص نمایشگر نیز باید گفت شما به یک پنل اولد دسترسی دارید که روشنایی مثال‌زدنی دارد و می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگ DCI-P3 را پوشش دهد؛ از همین رو، لپ‌تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA از نظر نمایشگر نیز حرف‌های زیادی برای زدن دارد. تنها نقطه ضعف کلیدی این لپ‌تاپ، رم آن است که فقط ۸ گیگابایت است و توسط کاربر قابل ارتقا نیست.

۵. لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو ۲

لپ تاپ با قلم نوری

Microsoft Surface Laptop Go 2
پردازندهاینتل Core i5-1135G7
پردازنده گرافیکیاینتل آیریس Xe
نمایشگر۱۲.۴ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۲۴×۱۵۳۶
رم و حافظه۸ گیگابایت رم | ۱۲۸ گیگابایت حافظه
قیمتحدود ۳۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت عالی، کیبورد باکیفیت، حافظه قابل ارتقا
  • نقاط ضعف: رزولوشن نسبتا پایین نمایشگر، سخت‌افزار قدیمی

لپ‌تاپ سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ مایکروسافت، چندین سال پیش وارد بازار شد و به همین دلیل در حال حاضر اکثر مدل‌هایی که از آن در بازار وجود دارند، ریفربیش شده هستند. از سمت دیگر، مشخصات این لپ‌تاپ نیز نسبت به دیگر مدل‌های لمسی، قدیمی است و از این رو، عملکرد آن نمی‌تواند به خوبی رقبا باشد؛ با این وجود اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، ارزان‌ترین لپ‌تاپ لمسی که می‌توانید خریداری کنید، سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ است. این محصول از پردازنده Core i5-1135G7 بهره می‌برد که تنها دارای چهار هسته است و فرکانس بیشینه آن نیز به ۴.۲ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین، نمایشگر آن ابعاد نسبتا کوچکی دارد و رزولوشن این پنل نیز به اندازه کافی بالا نیست. توصیه ما افزایش بودجه و خرید Zenbook 14 OLED Q415MA است؛ چراکه به مراتب خرید بهتری خواهد بود. اما سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ نیز می‌تواند برای استفاده سبک و معمولی، گزینه مناسبی باشد.

سوالات متداول

۱. لپ‌تاپ با قلم نوری چه مزایایی دارد؟

لپ‌تاپ‌هایی که دارای قلم نوری هستند، به کاربران این امکان را می‌دهند که با دقت بالا و بدون نیاز به موس یا کیبورد، به صورت مستقیم بر روی صفحه طراحی یا یادداشت‌برداری کنند. این قابلیت برای طراحان گرافیک و هنرمندان دیجیتال بسیار کاربردی است.

۲. بهترین لپ‌تاپ لمسی موجود در بازار کدام است؟

در حال حاضر می‌توان از لپ‌تاپ‌های ایسوس زنبوک Duo و اچ‌پی Spectre x360 به عنوان برترین لپ‌تاپ‌های لمسی بازار یاد کرد.

۳. لپ‌تاپ لمسی چیست و چه مزایایی دارد؟

لپ‌تاپ‌های لمسی دستگاه‌هایی هستند که به کاربر امکان می‌دهند با لمس مستقیم صفحه‌نمایش به تعامل با سیستم بپردازند. این نوع لپ‌تاپ‌ها در بسیاری از موارد مانند طراحی گرافیک، ویرایش عکس و ویدئو، یا حتی برای تجربه کاربری راحت‌تر هنگام مرور وب، کاربردی هستند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم برخی از بهترین لپ تاپ های لمسی تاشو و عادی را معرفی کنیم. استفاده از این دستگاه‌ها رفته رفته در حال افزایش است و کمپانی‌ها هم رفته رفته قابلیت تاچ را در لپ‌تاپ‌های خود قرار می‌دهند. نظر شما درباره این دستگاه‌ها چیست؟ در پایین صفحه می‌توانید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
امیر
.
25 آبان 1398، 21:03
پاسخ
0
0
قیمت لپتاپ لمسی خوب چنده الان؟ میخوام لپ تاپمو عوض کنم
avatar
اوا
.
24 آبان 1398، 23:21
پاسخ
0
0
منکه لپ تاپ لمسی تاشو سامسونگ رو دوست دارم و امیدوارم بخرمش
avatar
علیرضا
.
24 آبان 1398، 16:27
پاسخ
0
2
چه لپ تاپ های خفنی بودن.Surface Laptop 2 خیلی لپ تاپ خوبی به نظر میاد.. الان که قیمت لپ تاب معمولی 6،7 تومن واست میوفته اینا دیگه باید بالای 15 تومن باشه و با یان وجود فقط میتونیم امکانات و عکساشون رو ببینیم و حسرت بخوریم.
avatar
Omid
.
23 آبان 1398، 09:23
پاسخ
0
0
جاست یوگا C60 لنوو . عالیه این
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402