برچسب خبر فوری به استوری فیس بوک اضافه شد

فوری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیس بوک برچسب خبر فوری یا همان Breaking را به صورت آزمایشی برای استوری های جدید خود اضافه کرد.

فوری

وقتی کاربران در صفحات فیس بوک و یا سایر رسانه های مبتنی بر فضای وب یا شبکه اجتماعی به دنبال اخبار جدید هستند، اگر در کنار خبرها، فوری بودن آن ها برای کاربر درج شود، یا کاربر به راحتی بتواند تشخیص بدهد که فلان خبر، جدید و فوری است، خیلی راحت تر می تواند خبرهای مهم و فوری را از بین انبوهی از خبرها شناسایی کند.

وقتی کاربران رسانه های خبری را دنبال می کنند، و عبارت فوری یا Breaking را مشاهده می کنند، بی شک اول توجه آنها بدان خبر معطوف می شود و ابتدا به سراغ چنین خبرهایی می روند تا آن را مطالعه کنند. چنین روالی تقریبا در تمامی خبرگزاری ها وجود دارد و اخبار فوری و مهم یا اخبار داغ و پربازدید به گونه ای از سایر خبرها تفکیک می شود تا مخاطب بتواند به راحتی خبرهای جدید و تازه و البته فوری را مطالعه کند.

فیس بوک هم نسبت به این مساله آگاه است و این موضوع را می داند. هم چنین این شبکه اجتماعی می خواهد در بین بقیه رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی از بقیه برجسته تر عمل کند. بارها دیده ایم داستان های مختلفی در فیس بوک در قسمت استوری ها قابل مشاهده هستند، و حالا این شبکه اجتماعی برچسب جدیدی برای استوری های خود ایجاد کرده است.

 بر اساس گزارش Recode، فیس بوک برچسب جدید Breaking را به صورت آزمایشی برای استوری های خود اضافه نموده است. فیس بوک قصد دارد با این کار، به مخاطب به صورت واضح تری اخبار فوری را نشان داده و کار را برای وی ساده تر کند. همچنین نشان می دهد که چند ساعت از زمان انتشار خبر گذشته است.

همانطور که می بینیم، این ویژگی به خبرگزاری ها و صاحبان رسانه اجازه می دهد تا از این برچسب  به مدت 15 دقیقه یا حداکثر 6 ساعت استفاده کنند، در ضمن هر کاربری در طی 24 ساعت تنها می تواند یک بار از برچسب فوری استفاده کند.

البته به نظر می رسد با اینکه برچسب فوری به استوری اضافه می شود، ولی هنوز آن خبر در قسمت بالای Feed قرار نمی گیرد. سخنگوی فیس بوک به Recode گفته است :

«به عنوان بخشی از این تست آزمایشی، ما در حال ارزیابی وضعیت اخبار فوری هستیم تا بتوانیم آنها را در رتبه بندی خودمان نیز قرار دهیم. »

این ایده یعنی استفاده از برچسب خبر فوری، ایده جالب توجهی است و واقعا می تواند برای خبرگزاری ها و رسانه ها به عنوان یک ویژگی خوب مورد استفاده قرار گیرد.

 

۵
۴
۳
۲
۱
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025