اگرچه HTC VIVE از بدو ساخته شدنش قابلیت شناسایی مقیاس فضای اتاق را به همراه خود داشت اما Oculus Rift در ابتدا فقط از قابلیت Touch controllers استفاده می کرد. (این محصول شرکت Oculus در دسامبر عرضه شد.) حتی بعد از آن هم زمانی که Rift از شناسایی مقیاس فضا استفاده می کرد فقط یک بخش تجربی برای کاربران بود که بیش از یک سنسور داشت.
حالا بعد از مدت ها آزمایش، به روز رسانی 1.15 عرضه شده است که به همراه آن Oculus Rift به صورت رسمی قابلیت شناسایی مقیاس فضا را پشتیبانی می کند. اگرچه این را هم باید گفت که ردیاب جدید 360 درجه فقط برای نسخه پایدار آن ( محدود به یک اتاق ) که با 3 سنسور مجهز شده اند ( که دو تا از این سنسور ها در فاز آزمایش هستند ) قابل استفاده است.
این موضوع می تواند هزینه ها را برای راه اندازی یک اتاق برای واقعیت مجازی بالا ببرد و به مسئله ای مهم برای کاربران تبدیل شود. ( البته از نظر قیمتی باز هم پایین تر از Vive خواهد بود ) البته ممکن است صاحبان Rift کمی دست به جیب شوند و سنسور های بیشتری را برای به روز رسانی های جدید خریداری کنند.
علاوه بر قابلیت شناسایی فضای اتاق در به روز رسانی های جدید این آپدیت در سایر بخش ها نیز بهبود یافته است که شامل اخطار در زمان هایی که هدست به کارت گرافیک اشتباهی متصل می شود می باشد. همچنین زمانی که آنتی ویروس از نصب یک نرم افزار جلوگیری کند با یک اخطار مواجه خواهیم شد.یکی دیگر از قابلیت های جدید این بروزرسانی ویدیو کوتاه استفاده درست از Rift و motion controllers برای کاربران جدید است که طرز کار این وسایل را نشان می دهد و در آخر یک قابلیت قابل تنظیم که می توان آن را فعال و یا غیر فعال کرد که هر زمان یک کاربر وارد این دستگاه می شود نکات ایمنی برای او ظاهر شود.