میزان فروش در دوشنبه مجازی (Cyber Monday) به 6.59 میلیارد دلار رسید که این رقم، رکورد فروش آنلاین امریکا در 13 سال اخیر را شکست.
به گزارش ادوبی، میزان فروش در دوشنبه مجازی گذشته نسبت به سال 2016 رشد 16 درصدی داشته و با میزان کل فروش 6.59 میلیارد دلار، رکورد فروش آنلاین دوشنبههای مجازی را در امریکا شکست.
دوشنبه مجازی بزرگترین روز خرید آنلاین در تاریخ ایالات متحده است که هر سال در اولین دوشنبه بعد از روز شکرگذاری برگزار میشود. در این روز خرده فروشیهای آنلاین در امریکا، برای رقابت با فروشگاههای بزرگ، برای محصولات خود تخفیفات ویژهای در نظر میگیرند و مشتریان میتوانند از خانه یا محل کار، فقط با دسترسی به اینترنت، هرآنچه نیاز دارند را خریداری کنند.
در دوشنبه مجازی امسال، همانطور که پیش بینی میشد، بیشترین درصد خرید مربوط به موبایل و تبلت است و این کالاها موجب افزایش مجموع کل خرید در این روز شدهاند.
ادوبی روز گذشته، در ساعت 10 صبح نیز چنین رقم فروشی را پیش بینی کرده بود و در پایان روز ، افزایش 16.8 درصدی فروش محاسبه شد. طبق آمار منتشر شده، 80 درصد از خرده فروشان امریکا، در حراج دوشنبه مجازی شرکت داشتهاند.
به گفته ادوبی، این میزان فروش برای حراج قبل از تعطیلات سال نو، بسیار عالی بود که موجب به رکورد زنی رقم فروش دوشنبه های مجازی در 13 سال اخیر شد.
روز جمعه گذشته، حراج جمعه سیاه بود که میزان فروش در ایالات متحده، 5.03 میلیارد دلار محاسبه شد که در مقایسه با سال گذشته، 17 درصد رشد داشته است. کالاهای پرفروش در جمعه سیاه، سوئیچ نینتندو، اسباب بازی و موبایل و تبلت بودهاند.
به گزارش ادوبی، کالاهایی که در روز دوشنبه تخفیفات بزرگی به آنها خورده بود بیشتر شامل اسباب بازی، لوازم الکترونیکی و پوشاک بود اما همانطور که اشاره کردیم، بیشترین درصد فروش به دستگاههای موبایل و تبلت اختصاص داشت.
میکی کریکل، معاون بخض بازاریابی ادوبی در این رابطه گفت:
مردم واقعا میدانند که چگونه از موبایل و تبلت خود استفاده کنند و فروشندگان هم فهمیدهاند که چگونه آنها را با امکانات خوب به مردم بفروشند. در دوشنبه مجازی سال جاری ما این دو ویژگی را همزمان با هم دیدیم.