شرکت Playground Games یک استودیوی مستقل ساخت بازی در انگلستان است. این شرکت در حقیقت سازنده ی برخی از نسخه های سری بازی های Forza است و به همراه استودیوی مایکروسافت و چند سازنده ی دیگر برترین سری بازی اتومبیلرانی جهان را تولید می کند.
در میان نسخه های مختلف این بازی، سری Forza Horizon (فورزا افق) محصول Playground Games که آخرین نسخه ی آن را پارسال منتشر کرده است.
گویا این شرکت مشغول ساخت یک نسخه ی دیگر از سری بازی های Forza Horizon است. آنچه با شنیدن این خبر در ذهن همه از جمله من و شما شکل می گیرد این است که یک بازی Forza دیگر با ماشین های رویایی و گرافیک فوق العاده (حتی بهتر از Forzaهای قبل) به زودی عرضه می شود و ما را به جاده های زیبا و خیابان های مشهور جهان می برد.
اما نه؛ این روند تکراری و البته جذاب در نسخه ی جدید Forza Horizon تکرار نمی شود. شواهد حاکی از آن است که نسخه ی جدید این سری بازی های اتومبیلرانی کاملا متفاوت از نسخه های پیشین خواهد بود.
در واقع شرکت Playground ساخت نسخه ی جدید Forza Horizon را تایید کرده اما گفته در حال ساخت یک بازی نقش آفرینی است. گویا این شرکت به دنبال تولید یک بازی اتومبیل رانی سنگین و تاپ است که سبک نقش آفرینی در آن استفاده شده است. در این بازی رویدادهایی با اکشن سنگین، در یک جهان باز اتفاق می افتد و بازیکن در بطن این اتفاقات قرار می گیرد.
چندی پیش شرکت Playground یک محوطه ی 17 هزار فوت مربعی نزدیک استودیوی اصلی خود خریداری کرد. Playground این محوطه را تبدیل به یک استودیوی ویژه و فوق پیشرفته کرده است و در حال حاضر سرگرم ساخت یک بازی درجه یک در این استودیوی عظیم است.
این شرکت دو طبقه ی اول استودیوی جدید و وسیع خود را طوری بازسازی کرده که ویژه ی ساخت و تولید نسخه ی جدید Forza Horizon در جهان باز باز باشد.
Playground که می خواهد برای بازی جدید خود سنگ تمام بگذارد، شان آی استون (Sean Eyestone) مدیر تولید ارشد Star Wars: Battlefront II را استخدام کرده است. شرکت، شان آی استون را در سمت سرپرست تولید بازی جدید گمارده و به زبان ساده رهبری تیم ساخت را به وی واگذار کرده است.
آی استون پیش از اینکه در شرکت DICE آخرین نسخه ی جنگ ستارگان را بسازد، مدت 5 سال در شرکت کوجیما کار می کرد. در این مدت، کوجیما با مدیریت آی استون بازی های همچون Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Ground Zeroes را ساخت.
استخدام آی استون که کارنامه درخشانی دارد و شرکت های پیشین خود را با موفقیت فوق العاده ای ترک کرده نشان از عزم Playground برای ساخت یک بازی تکرار نشدنی دارد. این شرکت دو مدیر اجرایی موفق دیگر در حوزه ی گیم را هم به خدمت گرفته است.
ویل کندی (Will Kennedy) طراح بازی GTA 5 برای استودیوی Rockstar North و همچنین خوان دی سایمون (Juan di Simon) طراح ارشد بازی Hellblade برای استودیوی Ninja Theory.
Playground که در حال تشکیل یک تیم سازنده ی افسانه ای است، هنوز به دنبال افراد برجسته برای افزودن به این تیم است. این شرکت به دنبال یک نفر به عنوان سرپرست بخش خلاقیت و یک نفر دیگر برای سرپرستی بخش داستان است و می خواهد ستاره های سازنده ی بازی های نقش آفرینی جهان باز را برای این پست ها استخدام کند.
شرکت Playground به منظور ایجاد تشکیلات سازنده ی بازی جدید خود یک اداره تاسیس کرده است که در آن 200 نفر منحصرا روی ساخت این بازی نقش آفرینی کار می کنند. این تعداد با کل کارکنان Playground برابری می کند و مجموع پرسنل شرکت را به 400 نفر رسانده است.
این شرکت که نسخه های 1 و 2 و 3 بازی Forza Horizon را به ترتیب در سال های 2012، 2014 و 2016 برای پلتفرم ایکس باکس منتشر کرده است برای ساخت نسخه ی جدید و نقش آفرینی این بازی، توان شرکت خود را دو برابر کرده است. هنوز حرفی از تاریخ انتشار این نسخه زده نشده است.