راههای زیادی برای ریموت کردن به سیستم و برداشتن فایلهایی که نیاز دارید ، وجود دارد. دوتا از محبوبترین برنامههای ریموت کردن ، Google Remote Desktop و TeamViewer هستند. اما اگر فقط نیاز دارید که به فایلها و پوشههای خود دسترسی داشته باشید ، راهحلی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته میشود : OneDrive .
OneDrive یک تاریخچه (History) با امکان دسترسی به فایل دارد. این گزینه که قبلا Fetch نام داشت ، در ویندوز 7 معرفی و در ویندوز 8 به نمایش گذاشته شد. مایکروسافت این ویژگی کاربردی را در ویندوز 10 هم قرار داد. اما Fetch دقیقا چیست؟ چگونه کار میکند؟ چگونه باید آن را تنظیم کرد؟
چگونه از OneDrive برای ریموت کردن به فایلها استفاده کنیم؟
قبل از اینکه تنظیمات را انجام دهید به نکات زیر توجه کنید:
اگرOneDrive دارید و سیستم شما به اینترنت متصل است، میتوانید از راه دور به به فایلهای خود دسترسی داشته باشید. اگر یکی از این موارد رعایت نشوند، این پروسه کار نخواهد کرد.
برای ریموت کردن از طریق OneDrive ،مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
- OneDrive را در نوار وظیفه (Taskbar) خود پیدا کنید.
- روی آیکون OneDrive کلیک راست کنید.
- وارد Setting شوید.
- گزینه Let me use OneDrive to fetch any of my files on this PC را علامت دار کنید.
- Ok کنید.
- OneDrive را مجددا اجرا کنید.
- به onedrive.live.com رفته و وارد شوید.
- در پنل سمت چپ، بر روی PCs کلیک کرده و کامپیوتر خود را انتخاب کنید.
- رمز خود را وارد کنید.
اکنون میتوانید فایلها و پوشههای سیستم خود را از طریق برنامه OneDrive مشاهده کنید.
برای اینکه بتوانید فایلها و پوشهها را دانلود کرده و روی سیستمی که در حال حاضر ، درحال کار بر روی آن هستید، داشته باشید ، میتوانید از برنامه های مخصوص وب استفاده کرده و آنها را بر روی OneDrive آپلود کنید.
فایل ها به صورت فقط خواندنی (Read-Only) هستند و برای اینکه بتوانید آنها را ویرایش کنید، باید یک نسخه از آنها در سیستم ایجاد کنید.