بر اساس آخرین بررسی شرکت تحقیقاتی IDC، میزان عرضه گوشیهای هوشمند در سه ماهه سه سال سوم سال 2017 در هند به طور قابل توجهی افزایش یافته و به 39 میلیون دستگاه رسیده است که عمدتاً به علت فروش pre-Diwali بوده است. در بررسی انجام شده، برای اولین بار، هند 10 درصد بازار فروش تلفنهای هوشمند را در طول سه ماه به دست آورده است. همچنین اکنون در این کشور، سهم بازار گوشیهای سامسونگ و شیائومی یکسان است.
مدتها پیش روی کاغذ گفته شده بود و اکنون بالاخره رخ داد. انحصار سامسونگ در بازار گوشیهای هوشمند در هند به طور رسمی پایان یافته و اکنون سازنده چینی، شیائومی هم رده با سامسونگ قرار گرفته است.
در سه ماهه سوم سال 2017 در حدود 80 میلیون گوشی برای فروش عرضه شده است. شرکت تحقیقاتی IDC ادعا کرده که تعداد گوشیهای هوشمند عرضه شده در این سه ماهه در مقایسه با سه ماهه قبل، 40 درصد افزایش یافته است. همچنین در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2016 گوشیهای عرضه شده 21 درصد افزایش داشته است.
هنگامی که پنج فروشنده اصلی گوشیهای هوشمند در هند را در نظر میگیریم، اکنون سامسونگ و شیائومی هر دو در صدر هستند که هر کدام در حدود 23.5 درصد از سهم بازار فروش را در اختیار دارند و در مجموع برابر با 47 درصد میشود. شرکت تحقیقاتی IDC همچنین گفت، علت رشد فروش گوشیهای شیائومی در هند سیاست قیمت گذاری جدید این شرکت چینی است. شیائومی مدیریت کرده تا بتواند حجم بسیاری از دستگاهها را به صورت آنلاین به فروش برساند. بنا به گفته IDC شرکت شیائومی اکنون دارای 50 درصد از سهم فروش آنلاین بازار گوشیهای هوشمند است. در حالی که در سه ماهه سوم سال 2016، 47 درصد از این سهم را دارا بود.
در سه ماهه سوم سال 2017 در حدود 4 میلیون گوشی ردمی نوت 4 (Redmi Note 4) برای فروش عرضه شد که در صدر فروش گوشیهای هوشمند در این کشور قرار دارد. علاوه بر این، عرضه گوشیهای شیائومی در هند دو برابر شده است. زیرا این شرکت همچنین از طریق شرکای آفلاین و فروشگاههای Mi نیز کسب درآمد داشته است. گزارش اخیر Counterpoint اشاره کرده است که گوشیهای ردمی نوت 4، ردمی نوت و ردمی 4A (Redmi 4A) سه گوشی پرفروش در سه ماهه سوم سال جاری در کشور هند بوده است.
فروش شیائومی در سه ماهه سوم سال جاری به بالاترین حد خود رسیده و در حدود 9.2 میلیون دستگاه را عرضه کرده است. این رقم در واقع بیان گر رشد قابل توجه 300 درصدی در مقایسه با سال قبل است. مدیر عامل شرکت شیائومی در هند، آقای مانو کومار جین، این خبر را به عنوان فرصتی برای جشن گرفتن در توییتر و نماد موفقیت شرکت در منطقه در نظر گرفته است.
وی گفت:
«ما با فروش محدود 100000 دستگاه در سال 2014 آغاز کردیم. در سه ماهه سوم سال 2015 فروش دستگاههای ما به یک میلیون و در تاریخ مشابه در سال 2016 به سه میلیون رسید. و اکنون برای اولین بار 9 میلیون دستگاه در این کشور عرضه کردیم.»
کمپانی سامسونگ دارای 23.5 درصد از سهم بازار هند است که نسبت به سه ماهه قبل 39 درصد افزایش و در مقایسه با سه ماهه سوم سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. پر فروشترین گوشیهای هوشمند سامسونگ در این سه ماهه در کشور هند عبارتند از: گلکسی J2، گلکسی J7 Nxt و گلکسی J7 max.
کمپانی لنووو (که شامل موتورولا نیز میشود) بعد از دو فصل، مجدداً رتبه سوم را به لحاظ تعداد دستگاههای هوشمند عرضه شده در هند به دست آورد. در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2017 این شرکت چینی موفق شد در سه ماهه سوم سال جاری فروش خود را تا 83 درصد افزایش دهد. در سه ماهه سوم سال 2017 شرکت لنوو (Lenovo) 9 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت.
شرکت ویوو (Vivo) در سه ماهه دوم سال جاری فروش قابل توجهی داشت. اما از آن جایی که در سه ماهه سوم عرضه گوشیهای آن به طرز چشم گیری کاهش یافته است، در رتبه چهارم قرار دارد و تنها 8.5 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با ارائه گوشیهای جدیدی نظیر ویوو V7 پلاس (Vivo V7 plus) و ویوو Y69، سهم این شرکت از ماه سپتامبر (شهریور) رو به کاهش بوده است.
در سه ماهه سوم سال جاری شرکت OPPO بیشترین فروش خود را در این کشور داشته است. فروش OPPO در سه ماهه سوم سال 2017 در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری 40 درصد و در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2016 در حدود 81 درصد افزایش داشته است. این شرکت در حدود 7.9 درصد از سهم بازار عرضه گوشیهای هوشمند در کشور هند را داراست.
به نظر شما سهم کمپانی شیائومی در سه ماهه چهارم سال 2017 در هند از سامسونگ بیشتر خواهد شد؟ دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
