آخرین نسخه از سری بازی های « ندای وظیفه» با موضوع جنگ جهانی دوم، Call of Duty: WW2 است که ده روز از انتشار نسخه ی نهایی آن می گذرد. انتشاری که خوب پیش نرفته و با وجود تست های بسیار، کاربران را با مشکلات فنی مواجه ساخته است.
گیمرها از گوشه و کنار جهان از مشکلات Call of Duty: WW2 در حالت آنلاین و مولتی پلیر شکایت دارند. البته نباید از کیفیت نسخه ی WW2 به آسانی گذشت. کیفیتی که باعث شده علی رغم بروز مشکلات مختلف ده ها میلیون از Call of Duty: WW2 استقبال کنند.
امروز شرکت Sledgehammer ناشر بازی در پاسخ به شکایت ها و نظرات بازیکنان پستی را منتشر کرد و در این پست از پشتیبانی طرفداران تشکر کرد. گویا Sledgehammer از استقبال مردم خشنود است و از بازیکنان به خاطر توجه و حمایت از عرضه ی WW2 که آن را « توفانی» نامیده است سپاسگذاری کرده است.
Sledgehammer این پست که امروز رسما منتشر شده است را با این عبارت آغاز می کند:
از همه ی شما عزیزان به خاطر حمایت های مستمرتان تشکر می کنیم.
و در ادامه می نویسد:
بالاترین اولویت ما ارائه ی بهترین تجربه ی ممکن از بازی آنلاین است. ما هنوز به این سطح نرسیده ایم، اما تا به آنجا نرسیم دست از تلاش برنخواهیم داشت. تمام تیم ما شبانه روز دارد روی بازی کار می کند. مایلیم آپدیت فعلی خود را با تمام بازیکنان به اشتراک بگذاریم.
اولین آپدیت بازی هفته ی پیش منتشر شد و همینطور که شما هم متوجه شده اید بسیار زودهنگام است. WW2 پس از عرضه ی رسمی مشکلات مختلفی در زمینه ی عملکرد و سرور داشت و این مساله Sledgehammer را وادار کرد تنها به فاصله ی چند روز از عرضه ی بازی نخستین آپدیت بزرگ آن را منتشر کند.
اما آپدیت منتشر شده هم مشکل داشت و با وجود حل برخی اختلالات، باعث بروز مشکلات دیگری در بازی شد. ناشر WW2 در این مورد می نویسد:
آپدیت پیشینی که ما برای بازی طراحی کرده بودیم چند روز پیش منتظر شد. متاسفانه این آپدیت با وجود حل چندین معضل حیاتی تاثیر بدی روی عملکرد سرور داشت. در نتیجه ما بازی را روی سرورهای P2P بردیم. بازی در مجموع ثبات دارد اما ما می دانیم که استفاده از P2P پیامدهایی از قبیل انتقال هاست دارد و این پیامدها باعث ناهماهنگی و اخلال در گیم پلی بازی می شود. هدف ما این است که بازی را روی سرورهای اصلی ببریم. بازگشت به سرورهای اختصاصی در حال حاضر اولویت اصلی ماست.
آن دسته از بازیکنانی که چند روز پیش WW2 را به روزرسانی کردند در حالت مولتی پلیر آنلاین با مشکلاتی مواجه شدند زیرا همانطور که Sledgehammer می گوید آپدیت منتشر شده باعث ضعف در عملکرد سرورهای بازی شده است.
Sledgehammer در حال حاضر مشغول آزمایش کردن سرورهای اختصاصی بازی در چند فروشگاه محدود است و می گوید:
این سطح از ارائه ی داده و تشخص به ما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن برای مشکلات به وجود آمده راه حل دائمی پیدا کنیم.
این شرکت به مشکل دیگری که برخی بازیکنان با آن رو به رو شده اند هم اشاره کرد. در ده روز سپری شده از انتشار نسخه ی اصلی، برخی بازیکنان بی آنکه بخواهند از سرور خارج می شوند. در واقع قطع اتصال ناگهانی یکی از دلایل اصلی ناراحتی بازیکنان و کسانی که WW2 را خریده اند است.
Sledgehammer می گوید ریشه ی این مشکل را پیدا کرده است و به زودی برای ایکس باکس و پلی استیشن پچ هایی را منتشر خواهد کرد که بازیکنان با نصب آن ها دیگر قطع اتصال را تجربه نخواهند کرد.
علاوه بر این، ناشر Sledgehammer تایید کرد مرکز فرماندهی Call of Duty: WW2 هنوز آن طور که انتظار می رود، کار نمی کند. مرکز فرماندهی WW2 یک فضای اجتماعی ویژه ی این بازی است که قرار بود تعداد زیادی بازیکن به آنجا روند و تبادل نظر کنند اما هفته ی گذشته Sledgehammer موقتا آن را به حالت انفرادی در آورد تا اصلاحات لازم را انجام دهد. البته در این حالت می توانید دوستان خود را دعوت کنید اما از امکانات ویژه ی این مرکز فرماندهی خبری نیست.
متاسفانه به نظر می رسد فضای اجتماعی WW2 به این زودی ها با تمام قدرت کار نخواهد کرد. ناشر در مورد این فضا که مخفف نام آن HQ (مخفف مرکز فرماندهی) است می گوید:
بازیکنان هنوز می توانند دوستان خود را به آن دعوت کنند و ما همه را به انجام این کار تشویق می کنیم. این فضای اجتماعی زمانی شکوفا می شود که پر از بازیکن شود و همه با هم تعامل داشته باشند.