برنامه اندرویدی فیس بوک Events در اوایل سال جاری به فیس بوک Local تغییر کرد. علاوه بر این، چند ویژگی جدید و ترفند جزئی نیز به آن اضافه شده است. این حرکت دقیقاً یک سال پس از آن که اپلیکیشن Facebook Events در پلی استور گوگل فهرست شد، رخ داد. در آن زمان Facebook Events از اپلیکیشن اصلی فیس بوک جدا شده و به عنوان یک ابزار مستقل برای تسهیل فرآیند کشف وقایع در اطراف یک فرد مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، کاربر با استفاده از این برنامه، میتواند کشفیات خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارد.
این به روز رسانی معرفی شده، همچنین از موسسات پذیرایی مختلف مانند رستورانها و کافی شاپها نیز پشتیبانی میکند. از این رو، حتی به عنوان یک سرویس برای کشف مکانهایی که ارزش دیدن دارد نیز استفاده میشود. طراحی رابط کاربری جستو جوی این برنامه در آخرین به روز رسانی اندکی تغییر داشته است. اما به لحاظ مکانیکی مشابه نسخه قبلی اپلیکیشن است. البته با این تفاوت که اکنون میتواند مکان های تجاری بیشتری را کشف کنید.
نکته قابل توجه این است که نیازی نیست کارفرمایان کاری انجام دهند تا در فهرست مکانهای برنامه Facebook Local قرار گیرند. زیرا این برنامه مبتنی بر دانش موجود در غول رسانه اجتماعی (فیس بوک) است. به عنوان مثال، اگر رستوران شما در برنامه فیس بوک دارای یک صفحه باشد، قطعاً در این برنامه شناسایی خواهد شد. هسته اصلی طراحی این سرویس تغییری نکرده و هنوز مبتنی بر موقعیت مکانی بوده و بدین ترتیب برای رسیدن به هر دو هدف به شما کمک خواهد کرد. این اهداف عبارتند از :
- کشف کارهای جدید برای انجام دادن
- بازدید از مکانهایی که در نزدیکی شما قرار دارد.
این برنامه همچنین به شما کمک میکند تا اغلب سفرهای آخر هفتهای خود را در یک شهر جدید که پیش از این در آن نبودهاید، بگذرانید.
مجله TechCrunch امروز اعلام کرد آدیتیا کوال، مدیر محصول برنامه Facebook Event گفته است: « تغییرات جدید این برنامه باعث میشود برخی جست و جو ها که در هنگام برنامه ریزی برای بیرون رفتن با دوستان بسیار معمول هستند، بسیار راحتتر انجام شود.»
نسخه قبلی این برنامه یعنی Facebook Events طوری طراحی شده که با برنامه اصلی فیس بوک نیز در ارتباط بوده و هم خوانی داشته باشد. اما به نظر میرسد پلتفرم جدید آن نسبت به پلتفرم قبلی به لحاظ عملکردی تغییرات بسیاری داشته است. در حال حاضر مشخص نیست که چگونه فیس بوک قصد دارد این دو پلتفرم را به طور همزمان توسعه دهد. البته به نظر میرسد شرکت قصد ندارد این دو را مجدداً با یکدیگر ادغام نماید. برنامه Facebook Local در حال حاضر هیچ تبلیغاتی ندارد و احتمالاً از هر بخشی که برای ایجاد کسب و کار هدایت کرده، استفاده نخواهد کرد. در حالی که منلو پارک، شرکت کالیفرنیایی، اعلام کرده است که در آینده نزدیک علاقهای به انجام تلاش برای کسب درآمد ندارد. این روش توسعه محصول ما را به یاد روشی میاندازد که کمپانی گوگل معمولاً از آن استفاده میکند. و قصد دارد حتی قبل از این که سعی در شکستن آن داشته باشد، جذب کاربر اولیه را در اولویت قرار دهد.
