سامسونگ پس از فاجعه ای که برای گلکسی نوت 7 رخ داد ، برای اینکه بتواند اعتبار خود را در سری نوت بدست آورد بسیار تلاش کرد. گلکسی نوت 8 ، پرچمدار جدید سامسونگ ، با سخت افزار قوی، پردازنده قدرتمند و طراحی زیبا ، توانست توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.
گلکسی نوت 8 اواخر ماه سپتامبر در بازار کره جنوبی عرضه شد و با گذشت زمانی حدود 1 ماه ، توانست به رتبه 1 میلیون فروش در این کشور دست پیدا کند. سامسونگ این میزان پیشفروش را جشن گرفت!
این موفقیت علاوه بر افزایش سود مالی سامسونگ ، اهمیت استراتژیک خاصی برای مدیران این شرکت دارد. پس از فاجعه نوت 7 ، این میزان پیشفروش نشان دهنده اعتماد دوباره مردم به سری نوت است.
گلسی نوت 8 اولین فبلت از سری نوت است که توانسته به این رکورد دست پیدا کند. پیش از این ، گلکسی نوت 5 ، پس از معرفی در مدت 90 روز توانست به این میزان فروش برسد. متاسفانه سامسونگ در خصوص میزان فروش این فبلت در سایر بازارها اطلاعاتی منتشر نکرده است.
این روزها با معرفی پرچمداران دیگر کمپانی ها مانند HTC U11 پلاس که با ویژگی های منحصر به فرد خود توانایی رقابت با نوت 8 را دارد و همچنین میت 10 و میت 10 پرو ، رقابت برای سامسونگ سخت شده است.
برای اینکه بتوانیم نگاه دقیقتری به عملکرد نوت 8 داشته باشید ، میتوانید مقایسه نوت 8 و آیفون 8 پلاس ( قسمت اول و قسمت دوم در پلازا) و همچنین مقایسه نوت 8 با سایر پرچمداران 6 ماه اخیر 2017 (بررسی پلازا) را مطالعه کنید.