سال گذشته کمپانی شیائومی (Xiaomi) روزهای درخشانی را سپری نکرد چرا که آمار فروش گوشیهای موبایل این شرکت با کاهش 36 درصدی مواجه شد، اما این موضوع نتوانست شیائومی را از پیمودن ادامه مسیر پیشرفت باز دارد. یک سال بعد، نه تنها این کمپانی چینی جایگاه خود را در بین پنج برند برتر تولید کننده گوشیهای موبایل یافت بلکه با فروش بیش از 23 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2017 رشد چشمگیر 70 درصدی را در این زمینه تجربه کرد. با توجه به آمار بالای فروش محصولات این کمپانی طی دورهی نه ماهه سال جاری انتظار میرود تا پایان سال تعداد دستگاههای موبایل عرضه شده به بازار توسط شیائومی از هدف گذاری اولیه شرکت فراتر رفته و به 90 میلیون دستگاه برسد.
یکی از دلایل موفقیت این کمپانی چینی را میتوان قیمت مناسب محصولاتش قلمداد کرد. البته هیچگاه ارزان بودن یک تلفن هوشمند تضمین کنندهی فروش موفق آن نخواهد بود و چنانچه کیفیت پایین دستگاه تجربهی کاربری ناخوشایندی را برای خریداران رقم بزند به سرعت اثر بازدارندهی خود را در آمار فروش نمایان خواهد کرد.
به همین دلیل «لی جون» (Lei Jun) مدیرعامل شیائومی عامل اصلی موفقیت کمپانی متبوعش را تمرکز روی کیفیت محصولات تولیدی در سال جاری عنوان کرده و در کنار فاکتور قیمت، عوامل دیگری چون نوآوریهای تکنولوژِیکی و بهبود سیستم توزیع و پخش محصولات را نیز در این دستاورد موثر دانسته است. او همچنین در صفحه اجتماعی خود خبر از برگزاری نشستی توسط کمیتهای تخصصی جهت بررسی وضعیت کیفی گوشیهای موبایل تولیدی این شرکت داده است.
منبع: gizchina