به گزارش الجی، میزان فروش و سهم بازار این شرکت در سه ماهه اخیر، از جولای تا سپتامبر، در بخش تلفن های هوشمند، حدود 331.17 میلیون دلار کاهش یافته است. این ارقام در حالی منتشر می شود که این شرکت درآمد سالانه ای از تلفن همراه داشته ،که سال به سال حدود 8٪ افزایش می یافته است و معمولا در سه ماهه دوم سال افزایش سهم بازار این شرکت، 4٪ رشد می کرده است. ولی حالا دچار افت 13٪ نسبت به سال گذشته شده است.
معمولا در کره جنوبی، از سال 2016 به این طرف، عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال به بازار حدود 44 درصد افزایش دارد. در برخی استان ها این میزان افزایش عرضه به بازار ، حدود 9 درصد است.
دچار اشتباه نشوید، در شرایط فعلی کار ال جی در عرضه و فروش گوشی های هوشمند بسیار سخت شده است. در سه ماهه سوم سال 2014، الجی توانست 16.8 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. این رقم در سه ماهه سوم سال جاری به 13.7 میلیون گوشی هوشمند کاهش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 4/18 درصدی را نشان می دهد. به نظر می رسد مشکلی در این قضیه وجود دارد. بله، شاید یکی از دلایل این افت فروش و سهم بازار ، شرکت سامسونگ است که با محصولات پرچمدار خودش مانع عرض اندام الجی می شود.
حتی گوشی هایی همچون ال جی G5 هم نتوانستند کمکی به وضعیت الجی بکنند. همچنین جایگزینی پردازنده اسنپدراگون 835 که سامسونگ از آن استفاده می کند به جای اسنپدراگون 821 برای گوشی های الجی G6 هم ظاهرا نتوانست وضعیت را تغییر بدهد و کاری از پیش ببرد.
به نظر می رسد همان داستان تکراری که برای الجی G7 رخ داد این بار نیز رخ بدهد، چون این سامسونگ است که ابتدا از اسنپدراگون 845 برای گلکسی S9 و S9 + استفاده می کند. البته به غیر از این گوشی الجی G7 مشخصه منحصر به فرد دیگری هم دارد که می تواند منجر به جذب خریداران شود. باید ببینیم این مشخصه جذاب چه ویژگی می تواند باشد؟ و سال آینده 2018، الجی چه وضعیتی در بازار دارد.