هم گام با پیشرفت فناوری، نقش داستانسرایی در واقعیت مجازی نیز پر رنگ تر میشود.
در نمایشگاه Oculus Connect در سال 2016، آکیلس اعلام کرد که با کمپانی برادران وارنر همکاری داشته. در دنیای نمادین (Blade Runner 2049) امکان تجربه واقعیت مجازی فراهم شده است . بر اساس یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی دنیس ویلنو، اولین نسخه آن، با حق کپی رایت، در ماه ژانویه منتشر شد. در این برنامه شما در خیابانهای لس آنجلس یک اسپینر را برای دستگیری یک قاتل سرکش هدایت میکنید.
آخرین نسخه این برنامه توسط Magnopus ایجاد شده که Blade Runner 2049: Memory Lab. این برنامه در تاریخ 27 مهر (19 اکتبر) منتشر شد و نسخهای از آن با یک Gear VR در 4 آبان (26 اکتبر) عرضه خواهد شد. این تجربه 25 دقیقهای از بازی (که بنا به گفته آکیلس «نسخه نمایشی» بازی است)، تمام قابلیتها و بخشهای آن را به نمایش نخواهد گذاشت. حتی تمامی بخشهای فیلم را نیز پوشش نمیدهد. با این حال، نگاهی وسوسه برانگیز از آینده واقعیت مجازی در بخش سرگرمی را نشان میدهد.
به عنوان یک بازیکن در Blade Runner کار شما این است که قاتلان فراری را دستگیر کرده و به شرکت والاس تحویل دهید. در حین بازی مشخص میشود که شما Rick Deckard نیستید، و به اشتباه یک فرد عادی را به عنوان قاتل دستگیر کرده و آن را کشته اید. در نتیجه شما باید به صحنه جرم باز گردید و تمام شواهد مربوط به آن چه رخ داده است را از بین ببرید.
این بازی از کنترلکنندههای لمسی برای Rift استفاده کرده و از طریق دستگاه ضبط هولوگرافی مایکروسافت، از وضعیت فعلی تصویربرداری میکند. (اما هیچ تلفن همراهی وجود ندارد.)
Magnopus طرحها و اطلاعات خام را از فیلم عملی تخیلی گفته شده اقتباس کرده تا در بازی یک محیط واقعی ایجاد کند. اغلب بخشهای آن از ابتدا ساخته شدهاند. هرچند توسعه دهندگان از اسکنها و تصاویر فیلم واقعی نیز استفاده کردند. طراحی و تولید کل پروژه تقریباً 8 ماه به طول انجامید.
در مصاحبهای با Venture Beat، تهیه کننده اجرایی Magnopus Ben Grossman، وی گفت: «آن ها در تلاشند تا با به بازی گرفتن بازیگران واقعی، داستانی جدید خلق کنند که میبایست مراحل آن کشف شود.» وی همچنین گفت: «ما همچنین سعی کردیم از شخصیتهای جدیدی استفاده کنیم که در فیلم اصلی نبودند.» «اگر کسی قبل از این که فیلم را ببنید، تجربه واقعیت مجازی داشته باشد، ما چیزی را برای وی فاش نخواهیم کرد.»
این بازی برخلاف سایر فعالیتهایی که با واقعیت مجازی انجام میشود، بسیار فکری است و حس یک فیلم کاراگاهی را به شما منتقل میکند که میبایست بسیاری از نقاط ناشناخته را در آن کشف کنید. وی در این خصوص اینطور توضیح میدهد: «ما قصد داشتیم این بازی بیشتر در محدوده اکتشاف باشد.» وی همچین گفت: «ما میدانیم داستانسرایی در واقعیت مجازی یک چالش است. اما داستانها و بازیهایی که در رابطه با کشف و جست و جو باشد، یک روند جدید در فناوری واقعیت مجازی است.»
اگر شما در طول زمان توسعه و ارتقا Summer of Rift ، یک واقعیت مجازی را تنظیم کرده اید، یک راه عالی برای تجربه آینده بخش سرگرمیها در این فناوری در حال تحول است. به خصوص اگر به فیلم و به طور خاص فیلمهای علمی تخیلی علاقهمند هستید. Grossman میگوید: « ما در این بازی ، وفاداری به اصل داستان ، چه نسخه قدیمی و چه نسخه جدید را حفظ کرده ایم و از این بابت بسیار خرسندیم.»