کمپانی Nvidia از جدیدترین پروژه ی واقعیت مجازی خود با نام Holodeck پرده برداری کرد. هولودِک با استفاده از نسخه اصلاح شده ای از موتور بازی ساز Unreal Engine 4 و همینطور نرم افزارهای GameWorks، VRWorks و Design Works که هر سه تولید انویدیا هستند ساخته شده است. کاربران به کمک هولودک می توانند وارد یک محیط سه بُعدی بسیار نزدیک به واقعیت شده و بصورت جمعی به کاوش در درون آن بپردازند. این کمپانی با بهره گیری از تکنولوژی های مختلف خود و تقویت آن ها با Unreal Engine 4 محتوایی را تولید کرده است که علاوه بر باور پذیر بودن و دقت مثال زدنی در شبیه سازی فیزیکی، بسیار انعطاف پذیر نیز می باشد و می توان در مصارف گوناگونی از آن استفاده کرد.
انویدیا توضیح روشنی در خصوص نحوه کارکرد این فن آوری ارائه نداده و به انتشار پیش نمایشی از آن بسنده کرده است. این پیش نمایش یک ابَرخودروی شبیه سازی شده ی Koenigsegg Regera را به مخاطب نشان می دهد که گروهی از مهندسین به داخل آن وارد شده و تجربیات خود از حضور در آن فضای مجازی را بازگو می کنند. آنها حتی قادرند بعضی از آپشن ها و نورپردازی اتاق ابَرخودروی شبیه سازی شده را نیز در حالی که کاملاً واقعی جلوه می کند تغییر دهند. این پیش نمایش با استقبال موسس کمپانی خودروسازی Koenigsegg نیز مواجه شده و او در این خصوص اظهار کرده است “این به مشتریان کمک خواهد کرد که قبل از تحویل گرفتن خودرو، آپشن ها و شخصی سازی دلخواه خود را بر روی آن پیاده سازی کنند و بدین شکل تصویر درستی از محصول نهایی سفارشی به آن ها ارائه گردد”. مطالعه آثار باستانی، ایجاد محیطهایی برای تقویت مهارتهای اجتماعی و یا حضور مجازی و از راه دور در رویدادهای مختلف را می توان از دیگر کاربردهای احتمالی این پلتفرم نام برد.
هرچند که این پیش نمایش چشم های زیادی را به سوی انویدیا دوخته است اما این شرکت هنوز زمانبندی ای را جهت در دسترس قرار دادن هولودک برای توسعه دهندگان و استفاده کاربردی از این پروژه ی واقعیت مجازی اعلام نکرده است. البته در حال حاضر نیز برخی از محیطهای واقعیت مجازی به کمک هدست های HTC Vive و Goolge Daydream و همینطور محصولات کمپانی Oculus در دسترس علاقمندان است.