پلتفرم های مختلف شبکه اجتماعی اهداف مختلفی دارند و نیازهای گوناگون کاربران خود را برطرف می کنند. بیشتر مردم برای امور شخصی و خصوصی زندگی خود از فیسبوک استفاده می کنند اما صاحبان این پلتفرم همواره در تلاش برای اضافه کردن ابعاد جدید به آن هستند. آن ها برای ایجاد یک قابلیت جدید در فیسبوک اهمیت نمی دهند که سرویس دیگری مشخصا برای پوشش آن قابلیت ساخته شده و در هر صورت تلاش خود را می کنند.
حتما می دانید که پلتفرم LinkedIn در زمینه ی کاری، شناخته شده ترین سرویس است، اما این مساله باعث نشده مارک زاکربرگ و همکارانش در فیسبوک فکر ایجاد قابلیت های شغلی به شبکه ی اجتماعی خود را رها کنند. فیسبوک می خواهد مقصد برای تمامی امور باشد و در جدیدترین اقدام در حال طراحی یک قابلیت شغلی است.
قابلیتی که به زودی به فیسبوک اضافه می شود ابزاری شبیه رزومه است. کار این ابزار ایجاد پیوند میان مراکز کار و جویندگان کار است. کار با این قابلیت ساده است. کاربران اطلاعات رزومه ی خود را فهرست می کنند و فیسبوک با ابزارهای نرم افزاری پیچیده ی خود آن ها را طبقه بندی می سازد.
اطلاعاتی که در کاربر باید در ابزار جدید فیس بوک وارد کند همان چیزهایی است که هنگام انجام مصاحبه ی شغلی از او می پرسند؛ تجربه ی حرفه ای، تحصیلات، سابقه ی کاری، توانایی های ویژه، دوره های تخصصی و غیره. کاربر باید در کنار این اطلاعات یک عکس هم از خود قرار دهد.
البته فیسبوک همین حالا هم امکان وارد کردن اطلاعات شغلی را به کاربران می دهد، اما قابلیت جدید، این اطلاعات را به صورت حرفه ای دسته بندی می کند.
فیسبوک تایید کرده که این قابلیت هم اکنون در مرحله ی آزمایش است، اما مانند ویژگی های دیگر، فیس بوک زمان قرار گرفتن آن را تعیین نکرده است. یکی از مدیران فیسبوک در این زمینه می گوید:
ما در فیس بوک همواره در تلاش برای ساخت و آزمایش محصولات و خدمات جدید هستیم. ما در حال حاضر مشغول آزمایش یک ویژگی زمینه ی شغلی هستیم. هدف از این قابلیت کمک کردن به کاربران برای یافتن شغل مورد نظر و استخدام شدن در آن می باشد.