شرکت فیسبوک اعلام کرد در شبکه اجتماعی خود قصد کاستن از تعداد لینک هایی را دارد که کاربران را به صفحات اسپم تبلیغاتی و یا وبسایت های نامناسب هدایت می کنند. این تصمیم بر اساس بازخورد عمومی گرفته شده و از روز جاری به مرحله اجرا در آمده است.
به لطف این بروزرسانی، کاربران از این پس در بخش News Feed پیام های تبلیغاتی و پست های لینک دهنده به صفحات اینترنتی به اصطلاح بی کیفیت را کمتر مشاهده می کنند که منجر به کاهش درآمدزایی وبسایت های اسپم خواهد شد.
فیسبوک ادعا کرده صدها هزار وبسایت را بمنظور شناسایی آنهایی که دارای تبلیغات غیرواقعی و بزرگ نمایی شده و همچنین محتوای مخرب، تکان دهنده و توام با سوء نیت هستند مورد بازبینی قرار داده است و با استفاده از هوش مصنوعی، لینک های به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی خود را بررسی می کند تا از مرتبط نبودن آن ها با وبسایت های بی کیفیت مطمئن شود. به این ترتیب لینک های اسپم اعم از تبلیغاتی و غیره به حداقل خواهند رسید و در عوض شاهد افزایش لینک های مفید خواهیم بود.
البته این شرکت اعلام نموده تغییرات مدنظر به صورت چند لایه ای و رفته رفته طی ماه های آتی اِعمال خواهند شد، لذا ممکن است تغییرات کنونی برای کاربران آنچنان ملموس نباشد.