احتمالا فیس بوک برای رویای ویدئویی اش آماده میشود: بر اساس گزارش Business Insider، این شبکه اجتماعی تصمیم دارد در ماه جون بیست و چهار برنامه تلوزیونی را راه اندازی نماید. این موضوع که این شرکت از سال 2016 به دنبال جذب برنامه نویسانی است که می توانند نرم افزارهای منحصر به فرد بسازند بر کسی پوشیده نیست، فیس بوک حتی تلاش کرد تا از ریکی ون وین خالق سایت CollegeHumor نیز برای کمک به این موضوع استفاده کند.
ون وین پیش از این نیز اشاره کرده بود که فیس بوک در حال پیدا کردن محتوای ویدئوهای ریشه، نمایشنامه های اورجینال و تحت لیسانس و برنامه نویسی برای پخش برنامه های زنده ورزشی (live Sport) برای اضافه کردن به بخش جدید ویدئو می باشد.
علاوه بر صحبت های ون وین، همچنین فیس بوک مجری سابق MTV یعنی Mina Lefevre، را برای رهبری ساختن محتوای اورجینال به استخدام خود در آورده.
مینا لفور پیش از این با کار در پروژه Teen Wolf, Scream محصول شبکه MTV قدرت و مهارت خود را نشان داده بود. این منبع خبری همچنین نقل کرد فیس بوک تصمیم دارد با کمک کلیدی این دو نفر به دنبال تولید نمایش های بزرگتر با بودجه بیشتر مانند House of card وScandal و هم نمایش هایی کوچک تر مثل پروژه های کم هزینه یو تیوب که با بودجههای کوچک امکان ساخت آنها وجود دارد می باشد.
این کمپانی تا همین لحظه بعضی از ایده هایش را برای شروع فیلم برداری مطرح کرده است و بنا بر گزارشات لیستی از بازیگران را برای ایفای نقش در آنها تهیه کرده اند. یکی از این برنامه ها که با چراغ سبز مواجه شده و با همکاری Conde Nest شرکت بزرگ آمریکایی فعال در زمینه رسانه انجام می شود و موضوع آن این خواهد بود که افراد پیش از ملاقات با یکدیگر در VR (واقعیت مجازی) با یکدیگر ملاقات می کنند. بدین ترتیب فیس بوک برای اینکه پایه ای محکم برای شروع تلاش هایش بگذارد هزینه این برنامه ها را به صورت پیشاپیش پرداخت کرده است. البته این کمپانی برنامه دارد برای حرکت به سمت مدل بازدهی-به اشتراک گذاری به وسیله قرار دادن آگهی های میان پرده در آینده استفاده کند.
در حالی که منابع BI نمی توانند لیست کاملی از نمایش های اصلی را به مردم اعلام کنند ولی می توانند به ما بگویند این نمایش ها در چه رابطه ای هستند. یکی از منابع گفت: شبکه های اجتماعی با جذب مخاطبان اسنپ چت غرق شده اند، بنابراین این کمپانی به وسیله ساختن برنامه های مخصوص نوجوانان آنها را هدف قرار داده است تا آنان را به سمت خود بکشاند.
فیس بوک از اینکه در این مورد نظرش را اعلام کند سر باز زده است اما این موضوع را که روی ساخت برنامه کار می کنند را انکار نمی کنند. این کمپانی به گفته های گذشته خود در SpokenPerson اشاره کرد: «همانطور که در سال گذشته اشاره کردیم. به دنبال ویدئو هایی هستیم که موضوع آنها به عنوان دانه و ریشه برای همکارانمان استفاده کنیم. همچنین در حال انجام یک سری تحولات برای برای پخش زنده هستیم تا بتوانیم سایر انواع ویدئو هایی را که دلمان میخواهد امتحان کنیم. میخواهیم به مردم نشان دهیم چه چیزهایی روی این پلتفرم امکان پذیر است و بهترین چیزها را از همکارانمان یاد گرفته ایم. با این برنامه امیدواریم تجربه و خلاقیت را با تولید ویدئوهایی جامعه محور شکوفا کنیم و از تعامل منحصر به فرد جامعه به فیس بوک سود ببریم. همچنین ما انتظار داریم همکارانمان را از طریق یک مدل اشتراک درآمد مانند تبلیغات پشتیبانی کنیم.»
همچنین او ما را به این گفته قدیمی ون وین ارجاع داد:
«در اوایل امسال ما شروع به ایجاد بخش ویدئو کردیم، مکانی مناسب برای قرار دادن ویدئو در فیس بوک. هدف ما شروعی قدرتمند و یک اکوسیستم محتوای همکاری برای این قسمت می باشد. بنابراین ما اقدام به پیدا کردن ریشه محتوای ویدئو شامل نمایشنامههای مستقل و یا تحت لیسانس بدون لیسانس، محتوای ورزشی، هستیم تا از مزایای موبایل و تعامل منحصر به فرد به فیس بوک استفاده کنیم. هدف ما این است که به مردم نشان دهیم چه چیزهایی روی این پلت فرم امکان پذیر است و همچنان که با همکاران ویدئویی خود کار می کنیم یا بگیریم.»
