کمپانی اپل برای چندمین بار توسط موسسه Interbrand به عنوان با ارزش ترین برندهای دنیا شناخته شد. در فهرست با ارزش ترین برندهای دنیا که توسط این موسسه منتشر شده، آمازون و مایکروسافت هم حضور دارند.
کمپانی آمریکایی اپل که مقر اصلیاش در منطقه کوپرتینو ایالات کالیفرنیا واقع شده با ارزشی معادل 323 میلیارد دلار و 38 درصد افزایش نسبت به سال گذشته در صدر جدول با ارزش ترین برندهای دنیا قرار گرفت. در این رده بندی، کمپانی آمازون با 200 میلیارد دلار و مایکروسافت با 166 میلیارد دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. نکته بسیار عجیب در این ردهبندی افت 1 درصدی ارزش گوگل نسبت به سال گذشته است. گوگل با ارزش 165 میلیارد دلار در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت. این در حالیست که گوگل در سالهای گذشته تا رتبه دوم بار ارزش ترین برندهای دنیا هم رشد کرده بود.
البته شرکت گوگل در افت ارزش برند تنها نبود و کمپانیهای دیگری هم با افت ارزش مواجه شدهاند. از معروفترین برندهایی که با کاهش ارزش برند مواجه شدند باید به کوکاکولا با 10%، تویوتا با 8% و بنز با 3% کاهش اشاره کرد. نکته جالب درباره این رده بندی این است که بیشتر کمپانیهایی که نامشان در این فهرست قرار داده شده در کشور آمریکا و شرق آسیا حضور دارند. این موضوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین را به خوبی نشان میدهد و شاید این جنگ به کشورهای دیگر نظیر کره جنوبی و ژاپن هم تسری پیدا کند.
25 برند با ارزش دنیا در سال 2020 طبق گفته موسسه اینتربرند عبارت اند از:
- اپل با ارزش 323 میلیارد دلار (38% رشد)
- آمازون با ارزش 200 میلیارد دلار (60% رشد)
- مایکروسافت با ارزش 166 میلیارد دلار (53% رشد)
- گوگل با ارزش 165 میلیارد دلار (1% افت)
- سامسونگ با ارزش 62 میلیارد دلار (2% رشد)
- کوکاکولا با ارزش 57 میلیارد دلار (10% افت)
- تویوتا با ارزش 51 میلیارد دلار (8% افت)
- مرسدس بنز با ارزش 49 میلیارد دلار (3% افت)
- مکدونالدز با ارزش 42 میلیارد دلار (6% افت)
- دیزنی با ارزش 40 میلیارد دلار (8% افت)
- بیامدبلیو با ارزش 39 میلیارد دلار (4% افت)
- اینتل با ارزش 36 میلیارد دلار (8% افت)
- فیسبوک با ارزش 35 میلیارد دلار (12% افت)
- آیبیام با ارزش 34 میلیارد دلار (14% افت)
- نایکی با ارزش 34میلیارد دلار (6% رشد)
- سیسکو با ارزش 34 میلیارد دلار (4% رشد)
- لویی ویتون با ارزش 31 میلیارد دلار (2% افت)
- SAP با ارزش 28 میلیارد دلار (12% رشد)
- اینستاگرام با ارزش 26 میلیارد دلار (جدید)
- هوندا با ارزش 21 میلیارد دلار (11 درصد افت)
- کانال با ارزش 21 میلیارد دلار (4% افت)
- جی پی مورگان با ارزش 20 میلیارد دلار (6% رشد)
- امریکن اکسپرس با ارزش 19 میلیارد دلار (10% افت)
- آپس با ارزش 19 میلیارد دلار (6% رشد)
- ایکهآ با ارزش 18 میلیارد دلار (3% رشد)
سخن پایانی
نظر شما درباره با ارزش ترین برندهای دنیا چیست؟ آیا اپل واقعا با ارزش ترین برند دنیاست؟ چرا کمپانیهایی مانند هواوی و شیائومی در بالای این فهرست قرار ندارند؟ نظرات خود را در بخش زیر با ما به اشتراک بگذارید.