به تازگی کدی که به کاربران اجازه ساخت استیکر Donation (اهدا) را میدهد در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا شده که فیسبوک نیز آن را تایید کرده است. این امر دوباره نگرانیهایی درباره حریم خصوصی کاربران به وجود آورده است.
این روزها صنعت کسب و کار در اینستاگرام رواج یافته و هر روز بر تعداد مشتریان صفحات اینستاگرامی آن افزوده میشود. مارک زاکربرگ نیز به طور علنی اعلام کرده است که امکان بازاریابی و تجارت بیشتر در این شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب را به عنوان یک اولویت برای سال 2019 قرار داده است. اما به نظر میرسد که این شرکت با هدفی همانند اسب تروا یا تروجان یونانی قصد دارد تا کمی تفاوت خود را با سایر شبکههای اجتماعی محسوس کند و این هدف با قرار دادن استیکر اهدا به موسسات خیریه (Donation)، همانند فیسبوک، به قابلیتهای استوری اینستاگرام محقق خواهد شد.
اما مهم این است که هدف نهایی اینستاگرام و شرکت مادرش فیسبوک، که کسب درآمد است را به خاطر بسپارید. از این جهت اهدا کمک هزینه از طریق کارت اعتباری به موسسات خیریه راه بسیار خوبی برای جمعآوری اطلاعات کارت اعتباری مشتری در سرور اینستاگرام است تا هر زمان که قصد خرید از طریق این شبکه اجتماعی را داشته باشد، به راحتی خرید خود را انجام دهد.
کلام آخر
کدی که اجازه ساخت دونیشن یا اهدا را به کاربران بدهد، بر روی برنامه اینستاگرام پیاده سازی شده است. یکی از سخنگوهای شبکه اجتماعی فیسبوک به پایگاه خبری TechCrunch اعلام کرد که این تدابیر و برنامهها در حال پیشروی است و کارهای لازم برای اجرای آن در حال انجام است و احتمالا در ماههای آینده شاهد عرضه آن خواهیم بود. اما بهتر است کاربران به یاد داشته باشند که به راحتی شماره کارت اعتباری خود را در اختیار شبکههای اجتماعی قرار ندهند، زیرا در گذشته فیسبوک زمان زیادی را صرف جمع آوری دادههای کاربر کرده و در حفظ حریم خصوصی وی شکست خورده بود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.