اینستاگرام در یک رویداد هفتگی تبلیغاتی در نیویورک تایید کرد که به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرده است و دارای 800 میلیون کاربر فعال در هر ماه است. در اردیبهشت ماه، پلتفرم رسانه اجتماعی فیس بوک تایید کرده بود که اینستاگرام دارای 700 میلیون کاربر است، که البته با ارائه مشخصه استوری که اخیراً به این بنامه اضافه شده است، تعداد کاربران آن افزایش قابل توجهی داشته است. اکنون، فقط پنج ماه بعد، تعداد کاربران ماهیانه اینستاگرام بیش از 100 میلیون افزایش یافته و محبوبیت ویژگی استوری به طور مداوم منجر به افزایش کاربران می شود.
در حال حاضر در میان 800 میلیون کاربر ماهیانه اینستاگرام، 500 میلیون کاربر هر روز فعال هستند. که در طی یک سالی که اینستاگرام مشخصه استوری را اضافه کرده است، این تعداد افزایش چشم گیر 200 میلیونی داشته است. مشتریانی که برای تبلیغات خود از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند، از فروردین ماه دو برابر شده اند به طوری که در حال حاضر پایگاه تبلیغاتی آن شامل بیش از 2 میلیون نفر است. صحبت از تبلیغات شد، ویدئو ها نقش مهمی در اینستاگرام دارند. و با تشکر از بخش استوری اینستاگرام، زمانی که صرف دیدن فیلم ها در این پلتفرم می شود، نسبت به سال گذشته تا 80 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعداد فیلم هایی که خود کاربران تولید می کنند نیز افزایش قابل توجهی داشته است. به گونه ای که در طی 12 ماه گذشته، 4 برابر شده است. تمرکز اخیر اینستاگرم در معرفی ویژگی های جدید، و همچنین بهبود ویژگی استوری، به وضوح به طور مثبت در این روند کمک کننده بوده است و منجر به افزایش نرخ رشد کاربران گردیده است. در حال حاضر این رسانه اجتماعی برای رسیدن به 1 میلیارد کاربر راه بسیاری دارد. اما اگر این نرخ رشد فعلی ادامه پیدا کند، این پلتفرم می تواند در نیمه دوم سال 2018 به این نقطه عطف برسد. زمانی که این اتفاق رخ دهد، اینستاگرام به جمع سه رسانه اجتماعی واتس اپ، مسنجر و فیس بوک می پیوندد که تا کنون یک میلیارد کاربر داشته اند. بنابراین یک پلتفرم گسترده در اختیار فیس بوک قرار می دهد که می تواند برای تبلیغات مختلف در سراسر جهان از آن استفاده نماید.
کارولین اوورنس، معاون رئيس بازاریابی جهانی شرکت مادر اینستاگرام، فیس بوک، به CNBC نشان داد که سرویس اشتراک تصاویر در حال حاضر 500 میلیون کاربر فعال روزانه دارد که یک رشد تحسین برانگیز است و منجر به متوقف شدن اسنپ چت شده است. به طوری که اسنپ چت در آخرین بررسی در شهریور ماه اعلام کرده است که دارای 173 میلیون کاربر فعال روزانه است.
محبوبیت اینستاگرام و البته مشخصه استوری های آن، باعث بروز مشکل برای شرکت رقیب یعنی اسنپ چت شده است که البته این خبر برای فیس بوک خبر خوبی است. در طی یک سال گذشته، اینستاگرام پایگاه کاربری خود را به بیش از صد ها میلیون کاربر افزایش داده است. از سوی دیگر، اسنپ چت پایگاه کاربری خود را تنها 30 میلیون نفر افزایش داده است. که فشار ایجاد شده از جانب پلتفرم فیس بوک را اثبات می کند. در حال حاضر، اسنپ چت همچنان در حال رشد است، هرچند که در مقایسه با سال های اخیر رشد آن محدود تر شده است، اما اگر نتواند طوری مدیریت کند که گروه جدیدی از کاربران را جذب نماید، رشد مثبت آن در نهایت به رشد منفی می انجامد و ممکن است تعداد زیادی از کاربران خود را از دست بدهد که جذب اینستاگرام می شوند.