اپل اخیراً با ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران سابق برنامه اپل موزیک خود دوره سه ماهه رایگان جدیدی را پیشنهاد داده است. کاربرانی که پیشتر از این برنامه استفاده کردهاند، قادرند تا مجدداً از یک دوره رایگان سه ماهه از اپل موزیک استفاده کنند.
طبق اخبار منتشر شده، هفته گذشته شرکت اپل (Apple) دست به ارسال پوش نوتیفیکیشنهای (Push Notifications) گوناگون برای کاربران سیستم عامل آی او اس (iOS) تحت عنوان استفاده رایگان از یک دوره سه ماهه برنامه اپل موزیک (Apple Music) زده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این نوتیفیکیشن برای مخاطبین و کاربران سابق برنامه اپل موزیک بوده است. به نظر میرسد که این نوتیفیکیشن برای تمامی کاربران آی او اس برنامه اپل موزیک ارسال شده است که سابقاً از این برنامه استفاده میکردهاند و در حال حاضر از آن استفاده نمیکنند و یا هرگز سرویس خود را ارتقا ندادهاند.
کاربران مختلفی در توییتر به ارسال عکسهای گوناگونی در رابطه با روشهای مختلف و متنهای گوناگون در نوتیفیکیشنهای اپل پرداختهاند. از نوتیفیکیشنهای گوناگون منتشر شده در توییتر، بسیاری از آنها تحت عنوان «ما تغییر کردیم» و همچنین بعضی از آنها نیز تحت عنوان «خیلی دیر نشده» هستند. در این نوتیفیکیشنها اپل عنوان کرده است که کاربران قادرند به برنامه اپل موزیک برگشته و برای یک دوره مجدد سه ماهه رایگان از این برنامه استفاده کنند. در حالی که کمپانی اپل بهطور معمول برای شروع به تمامی کاربران یک دوره استفاده سه ماهه رایگان عرضه میکند، اینگونه به نظر میرسد که این پیشنهاد سخاوتمندانه اپل شامل یک دوره سه ماهه دوم، برای کاربران پیشین برنامه اپل موزیک است که دیگر از این برنامه استفاده نمیکنند و یا هرگز سرویس خود را ارتقا ندادهاند.
این کمپانی از ماه دسامبر (آذر)، شروع به ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران خود به منظور بازاریابی بیشتر، با مضمون ارتقا سرویس کاربری در برنامه اپل موزیک تا تخفیفات هوم پاد (Homepod)، آیفون (iPhone) و … کرده است. این عمل اپل و استفاده از پوش نوتیفیکیشن به منظور بازاریابی بیشتر، واکنش سریع توسعهدهندگان برنامههای آی او اس را در بر داشته است. آنها معتقدند که این نوتیفیکیشن قوانین اصلی فروشگاه اپ استور (App Store) که توسط شرکت اپل وضع شده است را نقض میکند. اپل پیشتر قانونی در رابطه با موضوع عدم بازاریابی توسط پوش نوتیفیکیشنها
پوش نوتیفیکیشنها نباید به منظور تبلیغات، اهداف بازاریابی، ارتقا حساب کاربری و همچنین ارسال اطلاعات محرمانه و حساس کاربران استفاده شود. سوء استفاده از این امکانات، ممکن است موجب لغو امتیازات شما شود.
کلام آخر
آیا شما تاکنون این نوتیفیکیشنهای اپل را دریافت کردهاید؟ اگر اینگونه بوده است، آیا شما از مشترکین پیشین برنامه اپل موزیک بودهاید و از دوره سه ماهه رایگان ابتدایی این برنامه استفاده کردهاید؟ لطفاً نظرات و مشاهدات خود در این رابطه را با پلازا به اشتراک بگذارید.