اخیراً گزارش شد که اینتل ابتکار عمل در بخش Project Alloy را متوقف کرده است که این امر باعث شده است که واقعیت مجازی با فناوری سنجش عمق مبتنی بر پروژه تانگو پیش برود. مشخصه اصلی این هدست، این است که متکی به خودش است و دارای یک پردازنده اصلی آنبورد می باشد.
اینتل اعتراف کرده است که پردازش واقعیت مجازی آنبورد بهترین نتایج را ارائه نمی دهد. و تمرکز خود را از واقعیت مجازی بی سیم کامپیوتری به هدست های واقعیت مجازی با استفاده از وای فای گیگابایتی و فناوری بی سیم کوتاه برد مانند وای فای ایی که در فرکانس 60 گیگاهرتزی کار می کند، تغییر داده است.
طبق گفته کیم پالیستر، مدیر فستیوال واقعیت مجازی در اینتل: «ما چیز های مختلفی را امتحان می کنیم.» وی همچنین گفت: «در رابطه با Project Alloy ما تصور می کردیم که یک فناوری حسی قوی داریم. ما با این فناوری کارایی رایانه های بسیار کارآمد را داریم. بیایید ببینیم که تا چه حد می توانیم پاکت را به یک فاکتور فرم تبدیل کنیم. آن چه ما تحلیل کردیم، این است که لزوماً نیاز به یک فاکتور فرم بهینه نیست. ما چیز های زیادی آموختیم.»
طبق گفته مدیرعامل اینتل، بران کرزینیچ، آن ها اکنون متوجه شده اند که : «بهترین راه برای ارائه یک تجربه با کارایی بالا با رایانه، این است که به صورت بی سیم با یک کامپیوتر سطح بالا که به یک منبع برق متصل شده است، ارتباط برقرار نماید.»
او همچنین گفت: «ما دیدیم که شما علاقه ای به ارتباط با سیم ندارید. و استفاده از رایانه می تواند تجربه غنی تر و تعاملی تری نسبت به استفاده از تلفن برای شما فراهم آورد. هنگامی که شما آن را روی سر خود می گذارید، چه مقدار رایانه شخصی ما می توانیم تحویل بگیریم؟ راه دیگر این است که چگونه شما می توانید سیگنال را از طریق رایانه و از راه دور تحویل دهید؟ در حالی که به صورت بی سیم این کار را انجام می دهید. برای این که، به صورت بی سیم این کار انجام شود، راه های بسیاری باقی مانده است.»
وای فای گیگابایتی یک استاندارد 802.11ad است که می تواند داده ها را به اندازه کافی سریع و با تداخل کم به هدست منتقل نمایند به گونه ای که واقعیت مجازی با کارایی بالا و روان را با تاخیر زمانی کم 7 میلی ثانیه ای تحویل می دهد.
اینتل نسخه آزمایشی اتصال وای فای گیگابایتی به یک کامپیوتر با عملکرد بالا را از طریق Vive اچ تی سی نشان داده است که بازی دزدان دریایی فضایی را انجام می دهد. کسانی که آن را امتحان کرده اند، گزارش دادند که عملکرد آن عمدتاً روان بوده است.
اینتل می گوید ما نقش مهمی برای هدست واقعیت مجازی اختصاصی مانند Project Alloy (یا با گسترش HoloLens مایکروسافت) ندیدیم. همچنین کیم پالیستر می گوید: «ما معتقدیم این راه پایان یافته است که مردم دوست دارند دستگاه مستقلی خریداری کنند که هیچ کاری غیر از عملی کردن واقعیت مجازی انجام نمی دهد. برای تمام فضاهای دیگر، چه با گوشی هوشمند و چه با کامپیوتر، شما این پلتفرم Swiss Army Knife را خواهید داشت که برای بسیاری از چیز ها از آن استفاده می کنید و بدین ترتیب می توانید هزینه یک کامپیوتر سطح بالا را توجیه نمایید.»
وی همچنین افزود: «موردی که ما اکنون روی آن تمرکز کرده ایم، بزرگ ترین استقرار این موارد روی پلتفرم های محاسباتی همه منظوره رایج است که می تواند کامپیوتر را گوشی هوشمند باشد.»
کیم پالیستر گفت که اینتل ارتباط کاری نزدیکی با مایکروسافت دارد. ممکن است بیش تر راجع به مشارکت اینتل در رویداد واقعیت مجازی مایکروسافت در 11 مهر بشنویم.
منبع: mspoweruser