یک شرکت ترکیهای به تازگی طراحی جدیدی از خودروی آلفا رومئو 4C را با الهام از خودروی 33 استرادل سال 1967 ارائه کرده است. شاسی آلفا رومئو 4C باقی مانده است ولی ظاهر خارجی آن تغییر یافته است.
سال 2014 بود که مشخص شد اسپورت آلفا رومئو 4C، برند اتوموبیل مشهور ایتالیایی قصد بازگشت به بازار خودرو ایالات متحده آمریکا را دارد. پس از 5 سال حضور در نمایشگاهها و پس از فروش 1700 نمونه از این اتوموبیل، مدل کوپه 4C دیگر موجود نیست، اما شرکت آلفا هنوز هم در حال فروش مدل اسپایدر 4C در این بازار بزرگ خودرو است. در همین حال، تیونرهایی از سراسر جهان دائما پروژههای جدیدی را بر اساس 4C ارائه میدهند و تاکنون چشمگیرترین آنها Mole Construction Artigianale 001 بوده است. در حال حاضر، کاندیدای جدیدی برای سفارشیترین عنوان 4C وجود دارد و از کشور ترکیه است.
شرکت طراحی اوغور شاهین، Nivola را معرفی کرده است؛ یک تغییر استایل قدیمی برای 4C که از خودروی 33 استرادل سال 1967 الهام گرفته است. این شرکت که بخاطر اتاقسازی به سبک قدیمی و خارقالعاده مشهور است، خواست تا خودرو را به محصولی منحصربهفرد، محدود و همیشگی تبدیل کند، اما در عین حال شاسی 4C را دست نخورده نگه دارد.
نام این خودرو از راننده افسانهای آلفا یعنی تازیو نوولاری ملقب به نیوولا برگرفته شده است. او دارای چند قهرمانی در رقابتهای Mille Miglia و Targa Florio است و حتی یک قهرمانی در مسابقه اتوموبیلرانی 24 ساعته لمانز برای این شرکت ایتالیایی کسب کرد.ایده الهامی مدرن از استرادال 33 زمانی ریشه دواند که شاهین از مراسم پبل بیچ کانکورز در مونتهری بازدید کرد، جایی که او این اتومبیل بخصوص را مشاهده کرد. او تصمیم گرفت تا زیبایی آن و تاریخ آلفا رومئو را با پروژهای گرامی بدارد.
نیوولا از یک شاسی 4C و پیشران استاک اتومبیل استفاده میکند، اما دارای ظاهر بیرونی با طراحی کاملا متفاوت همراه با پانلهای جدید است. برای طراحی سپر عقب جدید، طول اتومبیل اندکی افزایش یافته است.
کلام آخر
بدیهی است که این تصاویر فقط رندری از اتومبیل هستند، اما شاهین میگوید که اگر تقاضای خوبی وجود داشته باشد، خوشحال خواهد شد تا محصولی بسیار محدود و انحصاری طراحی کند. او توضیح میدهد که تمام پانلهای بدنه را میتوان هم با فیبر کربن و هم با آلومینیوم تولید کرد. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.