شبکه اجتماعی فیسبوک که این روزها بیش از همیشه فراگیر شده، برای جذب بیشتر نوجوانان در حال ساخت نوعی هاب میم (meme) است که خود شرکت اعلام کرده این هاب، مراحل آزمایشی خود را سپری میکند.
فیسبوک در نظر دارد تا نوجوانان بیشتری را به شبکه اجتماعی خود جذب کند و نوعی محصول ویدئویی جدید را طراحی کرده که میتواند برای این دسته از کاربران بسیار بامزه باشد.
بر اساس گزارشی که TechCrunch روز جمعه منتشر کرد، فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا در حال ساخت و آزمایشی نوعی هاب برای محتوای meme بامزه به نام LOL است. لازم به ذکر است که LOL در انگلیسی به معنای خنده است و هنگام چت کردن به کار میرود. یکی از سخنگویان فیسبوک تایید کرده که شرکتش در حال آزمایش این ایده جدید است.
این سخنگو گفت:
ما در حال آزمایشی با مقیاس کوچک هستیم تا این مفهوم را ارزیابی نماییم و کانسپت مورد نظر، مراحل ابتدایی خود را سپری میکند.
در حال حاضر، فیسبوک مالک اینستاگرام است که نوعی نرمافزار محبوب برای به اشتراکگذاری تصاویر توسط کاربران است. با این وجود، این اپلیکیشن هنوز در جذب نوجوانان چندان موفق نبوده، چرا که این دسته از کاربران بیشتر به سمت نرمافزاری همچون اسنپ چت (Snapchat) میروند. فیسبوک با معرفی استوری در اینستاگرام، یکی از مولفههای جذاب اسنپچت را مورد استفاده قرار داده که طی آن کاربران میتوانند تصاویر و یا ویدیوهای خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند که بعد از 24 ساعت محو میشود. سال گذشته، این شرکت همچنین با یک اپلیکیشن مخصوص ویدیوهای کوتاهمدت به نام Lasso سعی کرد تا نوجوانان را به سمت خود جذب نماید، اما اپ مورد نظر چندان با توفیق همراه نبود.
کلام آخر
سایت TechCrunch که خودش شاهد برخی از طراحیهای LOL بوده است، اعلام کرده که در این هاب دستهبندیهای مختلفی همچون برای شما (For You)، حیوانات (Animals)، شکستها (Fails) و شوخیها (Pranks) وجود دارد. بر اساس اعلام سایت مذکور، حدود 100 دانشآموز مقطع دبیرستان در حال آزمایش این محصول هستند. البته، فیسبوک هنوز تصمیم نگرفته که آیا LOL را به عنوان یک اپلیکیشن مستقل ارائه نماید و یا آن را درون اپلیکیشن اصلی خود قرار دهد. باید منتظر بمانیم و نتیجه این اپلیکیشن را از مشاهده کنیم. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.