با اینکه اپل در نمایشگاه CES 2019 حضوری مستقیم و رسمی نخواهد داشت اما با انتشار بیلبوردی در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه در شهر لاس وگاس، نظر بسیاری از کاربران، اصحاب رسانه و رقبا را به خود جلب خواهد کرد.
نمایشگاه CES 2019 از 8 ژانویه 2019 مصادف با 18 دی 97 آغاز به کار خواهد کرد. اپل سالهای گذشته در نمایشگاه CES 2019 حضور نداشت. اما علیرغم عدم حضور رسمی در نمایشگاه امسال نیز، به نظر میرسد داستان اندکی متفاوت خواهد بود. چراکه این شرکت پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2019 در اقدامی استراتژیک، بیلبوردی بزرگ در نزدیکی محل نمایشگاه در شهر لاس وگاس نصب کرده است.
خبر مربوط به این بیلبورد ابتدا توسط کریس ولازکو در سایت Engadget منتشر شد. درواقع تصویر بیلبورد بدنه پشتی یک آیفون را نشان میدهد و متن نوشته شده بر روی این بیلبورد با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی این چنین است: «آنچه در آیفون شما اتفاق میافتد، در همان آیفون باقی میماند.» البته واضح است که آنچه در لاس وگاس اتفاق میافتد، در همان لاس وگاس باقی میماند. اما آنچه اپل قصد تاکید بر روی آن را داشت، مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران است. گفتنی است که حفظ حریم خصوصی کاربران برای اپل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این شرکت در این راستا نهایت تلاش خود را بکار میگیرد.
میتوان گفت که این آگهی تبلیغاتی شبیه طرحهایی است که اپل از آنها برای تبلیغ در کشورهای دیگر نیز استفاده میکند. همچنین خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که در بخش پایینی بیلبورد، لینکی مربوط به صفحه حریم خصوصی سایت اپل نیز قرار دارد. درواقع زمانی که شما وارد این صفحه از سایت اپل شوید، تیتر «محصولات اپل برای حفاظت از حریم خصوصی شما تولید شدهاند» را مشاهده خواهید کرد. بهعنوان مثال در همین صفحه اینترنتی نشان داده شده که چگونه ویژگیهایی مانند دادههای فیس آیدی (Face ID) و تاچ آیدی (Touch ID) همیشه در دستگاه شما باقی میمانند که البته به این ترتیب شرح داده شده است:
بهعنوان مثال دادههای مورد استفاده برای ویژگیهایی همچون Touch ID و Face ID به دادههای ریاضی مانند تبدیل میشوند که توسط Secure Enclave در پردازنده رمزنگاری و محافظت خواهند شد و نمیتوانند توسط اپلیکیشنها و یا دیگر دستگاههای مبتنی بر iOS مورد دسترسی قرار بگیرند. علاوه بر این، دادههای یاد شده در سرورهای اپل ذخیره نمیشوند و توسط و سرویس آیکلود پشتیبانی نخواهند شد.
نمایشگاه CES 2019 بدون شک میزبان گجتهای جدیدی خواهد بود که حفظ حریم خصوصی کاربران جزو اولویتهای سازنگان آنها نیست. درواقع این گجت شامل همه محصولات فناوری محور حاضر در این نمایشگاه از جمله الکسای آمازون و همینطور دستیار هوشمند گوگل است. تمرکز بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران در حال تبدیل شدن به یکی از نقاط قوت این محصولات در بخش فروش است و همانطور که پیش از این نیز در منابع خبری مختلف عنوان شده بود کوپرتینیوییها واقعا به فکر حفظ حریم شخصی کاربران خود هستند.
با همه این توصیفات هنوز مشخص نیست که اپل برنامه بیشتری برای گسترش بازاریابی از طریق تمرکز بر روی حریم خصوصی کاربران خارج از لاس وگاس دارد یا خبر. با این حال از آنجایی که رسانههای مختلف در CES 2019 حضور خواهند داشت اپل با انتخاب نقطهای مناسب برای بیلبورد خود میتواند تبلیغ خوبی را برای مردم و همینطور کمپانیهای حوزه فناوری به نمایش بگذارد و بار دیگر مزیتهای دستگاههای خود را به رخ سایرین بکشد.
