پس از رونمایی پرچمدارهای هوآوی یعنی P10 و P10 Plus در ماه های اولیه سال جاری، هوآوی در حال کار بر روی تولید گوشی هوشمند با مشخصات بالاتری است. در 16 اکتبر، این سازنده چینی گوشی های هوشمند تصمیم دارد تا جدیدترین گوشی خود یعنی Mate 10 را به بازار معرفی کند. این گوشی یک فبلت بی حاشیه است که برای اولین بار از آخرین چیپست Kirin 970 این شرکت در ساخت آن استفاده شده است.
با این حال، رقابت برای بازاریابی این گوشی هوآوی در حوزه رقابتی عجیبی افتاده است. هوآوی سعی می کند از هر فرصتی برای جلب مشتریان استفاده کند و البته کارهایی را هم در مسیر رقابت انجام می دهد.
هنگامی که سامسونگ Galaxy Note 8 را به بازار معرفی کرد، هوآوی استرالیا یک تصویر تیزر از Mate 10 را با یک هشتگ درباره سامسونگ توییت نمود (#beyondthegalaxy) . این توییت و هشتک نشان می داد که هوآوی محصول خود را برتر و بالاتر از سامسونگ می داند.
شرکت بعدی که هوآوی به آن نگاه رقابتی دارد، اپل است. در آخرین ویدئوی فیس بوک خود، سازنده آسیایی، سیستم تشخیص چهره گوشی اپل جدید را مورد تمسخر قرار داده است. همراه با این تیزر فیس بوکی ، هوآوی مجددا گوشی واقعی که دارای هوش مصنوعی است را Mate 10 معرفی می کند.
همانطور که ممکن است بدانید، کریگ فدریکو ، در راس شرکت کاپرتینو در جلسه رونمایی آیفون X رسما به توضیح دادن درباره این گوشی پرداخت و میلیون ها نفر در سراسر جهان این دمو را مشاهده کردند. با این حال، از آنجایی که سیستم تشخیص هویت گوشی او را تشخیص نداد و نشناخت، شاید همین مساله باعث بروز حرف و حدیث هایی شد که شاید خوشایند هم نباشد.
به هر حال، هوآوی سیستم neural engine را در تراشه A11 آیفون X مورد هدف قرار داده است. این موتور عصبی شامل چند پردازنده است که به طور خاص برای مدیریت برخی الگوریتم های یادگیری ماشین در نظر گرفته شده اند. این الگوریتم ها منجر به ایجاد ویژگی های منحصر به فرد مختلفی در آیفون، مانند شناسایی چهره پشتیبانی از برنامه های AR پیشرفته و انیمیشن شده است.
چیپ ست Kirin 970 در Mate 10 نیز دارای واحد پردازش عصبی خاص خودش است. هوآوی به وضوح ادعا می کند که NPU این شرکت توانایی بیشتری نسبت به آیفون X دارد.
اندروید سفارشی EMUI 5.0 از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و ایجاد نقشه راه برای چگونگی دسترسی به منابع استفاده می کند و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سیستم می تواند رفتار برنامه های نصب شده را ردیابی کند و تصمیم بگیرد که چه خدماتی نیاز به منابع بیشتری دارند و یا اینکه کاربر چگونه و در چه زمان هایی از این برنامه ها استفاده می کند. در حالی که هنوز مشخص نیست آیا این ویژگی جزو ویژگی های تبلیغاتی محسوب می شوند یا خیر، ولی به هر حال هوآوی درباره آنها صحبت می کند.
مطمئنا خیلی هیجان زده هستیم تا ببینیم هوآوی در تاریخ 16 اکتبر چه محصولی را به بازار عرضه خواهد کرد.