بوگاتی ویدئویی از تست تنش کالیپر ترمز جدید خود را که از جنس تیتانیوم و به روش چاپ سه بعدی ساخته است، در پیج یوتیوب فولکس واگن منتشر کرد.
حداکثر سرعت یک خودروی بوگاتی معمولی تنها اندکی از خودروهای معمولی دیگر، که اکثر مردم از آنها استفاده میکنند بیشتر است. بنابراین، زمانی که خودروسازی قصد داشته باشد بخش خاصی از یک خودرو را با تکنولوژی جدیدی بسازد، باید آزمایشهای سختگیرانهای انجام دهد.
بوگاتی در هفته اخیر ویدئویی را در صفحه یوتیوب شرکت مادر خود، گروه فولکسواگن، منتشر کرد که در آن تست بخشی از سیستم ترمز جدید محصولات خود را به نمایش گذاشته است. قطعه مورد نظر کالیپر ترمز، قطعهای که لنتهای ترمز درون آن قرار گرفته و توسط آن به دیسک ترمز فشرده شده و باعث توقف خودرو میشوند، است. کالیپر جدید، برخلاف مدلهای قبلی بوگاتی با استفاده از تیتانیوم و به روش پرینت سهبعدی ساخته شده است.
این ویدئو نشان میدهد، مهندسان سرعت چرخش دیسک را تا حدود 400 کیلومتر بر ساعت (نزدیک 250 مایل بر ساعت) بالا میبرند و بعد از آن کالیپرها وارد عمل میشوند تا سرعت را به صفر برسانند. این کل فیزیک حاکم بر کار است و شما با دیدن تغییر رنگ دیسک ترمز متوجه میزان تنشی که در این سیستم به دیسک وارد میشود خواهید شد. درجه حرارت سیستم ترمز در این نوع تستها میتواند تا 1000 درجه سلسیوس (حدود 1800 درجه فارنهایت) بالا برود.
کلام آخر
شبیه روش کمپانی HRE در تولید کانسپت رینگ تیتانیومی، بوگاتی نیز این کالیپرها را با ذوب کردن پودر تیتانیوم به وسیله چهار لیزر مختلف (این شیوه یکی از روشهای پرینت سهبعدی است که به اختصار EBM نامیده میشود) ساخته است. هر کالیپر از 2313 لایه تیتانیوم ذوب شده تشکیل میشود و کل فرایند تولید آن حدود 45 ساعت زمان میبرد. شبیه چرخ HRE، جزئیات عملکردی مثل سوراخ پیچها هنوز به وسیله یک دستگاه CNC پنج محوره ایجاد شدهاند. بوگاتی تخمین میزند این کالیپر وزنی معادل نصف کالیپرهای تولید شده با سایر روشهای سنتی داشته باشد. با ما در بخش نظرات پلازا همراه باشید.