نیسان در حال کار بر روی نسل جدید نیسان GT-R است که یک سوپرخودروی اسپرت محسوب میشود. این گودزیلای نیسان بسیار قدرتمند بوده و در بخش پرفورمنس حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
نسل بعدی نیسان GT-R هنوز چند سالی با زمان معرفی فاصله دارد. طراحی این خودرو که قرار بود از بروزرسانیهای کوچکی بهرهمند شود، طرفدارانش را چند سالی هست که منتظر نگه داشته است. در این راستا تاکنون طراحان بسیاری مدلهای ویژهای از این خودرو را با شکل و شمایل ظاهری و احتمالی آن طراحی کردهاند. به تازگی نیز ایناک گابریل گونزالس (Enoch Gabriel Gonzales) رندر جدیدی را از این خودروی اسپرت کوپه با شکل و شمایلی تازهتر طراحی کرده است.
گونزالس در طراحی که از این خودرو به نمایش میگذارد، المانهایی را از نسخه کنونی نسخه GT-R، نسخه GT-R50 ایتالدیزاین و همینطور مدل مفهومی نیسان نسخه گرن توریسمو 2020 را با هم ترکیب کرده است. در جلوی خودرو، جلوپنجرهای بسیار بزرگ خودنمایی میکند که با اشکال شش ضلعی در قالبی منظم و هندسی که نمایانگر زبان طراحی V-shaped است، خودنمایی میکند. به این جلوپنجره زیبا باید چراغهای جلوی زاویهدار را اضافه کنیم که گونزالس با چراغهای LED آنها را آراسته است که در امتداد سپرهای جلویی کشیده شدهاند.
در تصاویر منتشر شده از طراحی نیسان GT-R شاهد بدنهای هستیم که از المانهایی خوشتراش بهره میبرد. کشیدگی برخی از عناصر نیز به اندازهای است که چشم بینندگان را به عناصر پشتی خودرو هدایت میکند. این در حالی است که در عقب خودرو شاهد چراغهای دایرهای دوگانه و سنتی نیسان هستیم. همچنین در بدنه پشتی، لوله اگزوزهای چهارگانه نیز مشاهده میشود.
در حال حاضر گمانهزنیها درباره نسل جدید نیسان GT-R از معرفی آن در ابتدای دهه 2020 خبر میدهند. مدیر طراحی نیسان، آلفونسو آلبایسا، قول داده است که آخرین نسل نیسان GT-R عنوان «سریعترین خودروی جهان» را از آن خود کند. همچنین او در این باره میگوید هنوز طراحی نهایی برای کوپه نیسان GT-R وجود ندارد زیرا شرکت هنوز درگیر تجهیزات فنی و پلتفرم این خودرو است.
نسل بعدی نیسان GT-R احتمالا درجهای از خصوصیات الکتریکی را برای افزایش قدرت احتراق داخلی داشته باشد. با این حال براساس خبرهای منتشر شده میتوانیم بگوییم که این خودرو از پیشرانه 3 لیتری تویین توربو V6 بهره میبرد که برای طراحی آن از خودروهای مسابقهای LMP1 GT-R الهام گرفته است. گفتنی است که پیشرانه V6 سه لیتری، نمونهای از خودروی جادهای با قدرت مثال زدنی خواهد بود. مدیر اجرایی نیسان، شیرو ناکومارا، در این باره در مصاحبهای گفته است: «درواقع این پیشرانه گامی ابتدایی و در عین حال پیشگامانه و آینده نگرانه از آینده قوای محرکه نیسان GTR خواهد بود.»
کلام آخر
تا زمانی که نیسان GT-R جدید تولید شود، نیسان در تلاش است تا خودروی نیسان GT-R50 را بهروز نگه دارد. این در حالی است که این خودرو قیمتی معادل 1.12 میلیون دلار دارد. با این حال به نظر میرسد چنین قیمتی برای یک سوپرخودرو بسیار گران باشد. این در حالی است که این کمپانی تنها 50 نمونه از این خودرو را تولید کرده است که درواقع المانهایی از خودروی آینده را در خود جای داده و میتواند نویدی از آینده سوپرخودروی نیسان نیز باشد. با ما در بخش نظرات پلازا همراه باشید.