سامسونگ در صنعت اتومبیل سازی دستی بر آتش ندارد و علیرغم داشتن مجوز تست جادهای وسایل نقلیه خودران در کالیفرنیا و کره جنوبی، اما پیوستن به جمع خودروسازان را در سر نمیپروراند. در عوض این کمپانی بر روی بُعد نرم افزاری داستان متمرکز شده و سعی دارد با سرمایه گذاری بر روی کمپانی هایی که در تلاش برای ایجاد تغییرات انقلابی در این صنعت هستند سهمی در تولید و توسعهی خودروهای هوشمند داشته باشد و بالتبع از این طریق به منافع اقتصادی دست یابد. این سیاست شاید توجیه کننده صرف هزینه 8 میلیارد دلاری اخیر سامسونگ برای خرید کمپانی Harman International باشد.
به تازگی نیز این غول کرهای اعلام کرده با تاسیس “صندوق ابداعات خودرویی” بودجهای 300 میلیون دلاری را برای حمایت از استارت آپ ها و تکنولوژی های پیشرو در این عرصه اختصاص داده است. قرار است این مبلغ در راه توسعهی اتومبیل های خودران، سنسورهای هوشمند، ایمنی وسایل نقلیه و مواردی از این دست صرف شود و TTTech اولین شرکتی خواهد بود که یک بودجه عظیم 89 میلیون دلاری از این صندوق دریافت خواهد کرد. این شرکت دانش بنیان اتریشی در زمینه طراحی و تولید سیستم های نرم افزاری برای اتومبیل های خودران فعالیت دارد و در حال حاضر به همکاری با کمپانی Audi جهت تکمیل فرآیند تولید خودروی لوکس آئودی A8 سدان مشغول است.
اما کمپانی الکترونیکی Harman نیز که مدتیست تحت تملک سامسونگ درآمده به دنبال محکم تر کردن جای پای خود در این بازار است. در حال حاضر 65 درصد فروش Harman به شاخهی وسایل نقلیه این کمپانی مربوط میشود که عمدتاً شامل فروش سیستم رهیاب ماهواری و سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی برای خودروها است. همچنین به تازگی بخش جدیدی در این کمپانی با هدف توسعه فناوری های نو در جهت هرچه هوشمندتر و ایمن تر ساختن خودروها راه اندازی شده است.
از چنین شواهد و قرائنی پیداست که سامسونگ عزم خود را برای ایفای نقش عمده در این عرصه جزم کرده و هرچند که قصد ندارد مستقیماً به مقولهی خودروسازی ورود پیدا کند اما قطعاً ردی از تکنولوژی ساخته و پرداختهی این کمپانی در خودروهای هوشمند آینده خواهیم یافت.