اپل قصد دارد مهندسی با تجربه را برای سیری اپل مسلط به علوم روانشناختی استخدام کند. این استخدام به منظو ایجاد تعاملات بیشتر بین انسان و کامپیوتر صورت می گیرد.
در پست اخیر استخدام وب سایت این شرکت، نشان میدهد که اپل به دنبال ایجاد تعاملات عمیق تر و معقولانه تری بین انسان و سیستم کامپیوتری برای سیری است، ویژگی هایی که فراتر از توانایی فعلی دستیار مجازی اپل باشد.
اولین بار تام گربر، یکی از مدیران اجرایی سیری، در مورد هوش مصنوعی در کنفرانس TED در آوریل 2017 در همین مورد صحبت کرد.
و حالا اپل در فهرست مشاغل استخدامی خود، یک مهندس نرم افزار سیری، با روحیه خوب و سالم را می خواهد استخدام کند. روز پنج شنبه این خبر توسط خبرنگار CNBC کریستینا فر گزارش شد. اپل اعتقاد دارد که کاربران اپل اغلب نیازهای کاری جدی با سیری دارند؛ عملکردی که در ابتدا با این نگاه توسط شرکت طراحی نشده بود و حالا خوب است که دستیار اپل تغییراتی کند.
اپل می گوید: « کاربران به سیری برای حل همه چیز مراجعه می کنند و با آن صحبت می کنند، حتی زمانی که روزهای پر استرسی دارند و یا چیزی جدی در ذهن خود دارند، جالب است که با سیری حرف می زنند. آنها به سیری در شرایط اضطراری یا زمانی که می خواهند راهنمایی خاصی در زندگی بگیرند نیز مراجعه می کنند. »
برای دیدن شواهد ادعاهای اپل، بهتر است به ماه سپتامبر نگاهی بیندازیم، زمانی که ساکنان تگزاس به دنبال تأثیرات ویرانگر طوفان هاروی گرفتار شدند، تایلر فرانک، 14 ساله که مبتلا به کم خونی بود، از سیری برای صدا زدن و کمک گرفتن از گارد ساحلی استفاده کرد، زمانی که تماسهای اضطراری قطع بودند، این تماس سیری توانست واقعا جان این دختر را نجات بدهد.
فراتر از قدرت فرماندهی و کنترل سیستم، سیری می تواند پرسش های مختلف حتی در حوزه سلامت را با استفاده از پاسخ های دریافت شده از اینترنت به خوبی مدیریت کند، اما این سرویس نمی تواند خیلی بیشتر از یک حدی جلوتر برود. حداقل در حال حاضر که شرایط بدین صورت است و سیری محدودیت هایی دارد.
ممکن است در ادامه این داستان ، برخی از ویژگی های اپل برای Siri برنامه ریزی شود و به همین دلیل اپل نیاز به مهندس برای سر و سامان دادن به این موضوع می باشد. این کاندیدای ایده آل نه تنها باید مدرک علمی کامپیوتر داشته باشد بلکه باید حداقل پنج سال تجربه خوب در این حوزه نیز داشته باشد. هم چنین در حوزه روانشناسی و مشاوره هم مطالعه کرده و فعالیت داشته باشد. اپل می گوید تجربه کار با تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی از جمله پردازش زبان و یادگیری ماشین جزو حوزه هایی است که این فرد باید تسلط نسبی نسبت به آن داشته باشد و مورد نظر اپل است.
به نظر می رسد اپل قصد دارد سیری را با توانایی هایی که فراتر از محدوده فعلی دستیارهای مجازی است، تقویت کند و سیری چیزی بیشتر از یک ابزار برای باز کردن یک برنامه یا روشن شدن چراغ های خانه خواهد شد. شرح وظیفه فردی که قرار است در این حوزه استخدام شود نشان می دهد که کار به سمت هوش مصنوعی و استفاده از آن پیش می رود و هدفش این است که به کاربران کمک کند مشکلات جدی زندگی خود را با کمک سیری حل کنند. اپل همچنین با فعالیت هایی در زمینه راه حل های پزشکی و فناوری های مرتبط با پزشکی، در برنامه خود قرار داده است که به نظر می رسد این برنامه ها هم در این پلتفرم جایی برای طرح شدن داشته باشند.
در رویداد بزرگ آیفون که روز 12 سپتامبر در اپل پارک برگزار شد، اپل ویدیویی را به نمایش گذاشت که قابلیت های مختلفی از ساعت هوشمند اپل را نشان می داد و آنرا به کاربران معرفی می کرد. مثلا برخی از کارها مثل مانیتور کردن ضربان قلب جزو خدمات این گجت پوشیدنی است که اپل آن را مورد بررسی قرار داد، در حالی که کاربران اعتقاد دارند این وسیله به آنها کمک می کند، زندگی بهتری داشته باشند ، باید اضافه کرد اپل به دنبال خدمات بیشتری به کاربران است. در فیلم مربوط به ساعت هوشمند اپل ،افراد تجربیات خوب خود را در مورد استفاده از ساعت هوشمند اپل در اختیار دیگران گذاشته بودند، مثلا در این فیلم کیسی بنت، که با استفاده از قابلیت SOS اپل توانسته بود موقعیت سختی را به سلامت بگذراند، توانسته بود با کمک ساعت هوشمند اپل با سرویس اضطراری تماس بگیرد و نجات پیدا کند.
این ردیف شغلی در حوزه سیری به نوعی تبلیغی برای بهبود عملکرد سیری در اپل خواهد بود و علاوه بر این نشان می دهد که اپل به دنبال راه حل های متمرکز بر حوزه سلامتی مشابه و تمرکز بیشتر بر حوزه فناوری دستیار مجازی خود می باشد.
خدمات سیری می تواند طیف گسترده ای داشته باشد، از فعالیت های سطح پایین مانند تعریف کردن جک گرفته تا تسهیل تماس های اضطراری تلفن در شرایط حاد، و حتی به عنوان دستیار خودکار بین انسان و سیستم می تواند به خوبی عمل کند.
تام گربر، یکی از مدیران ارشد شرکت اپل در حوزه هوش مصنوعی و موسس سیری، در کنفرانس TED در ماه آوریل، درباره آنچه که او به نام «هوش انسانی» یا فناوری طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای انسانی می نامد و منجر به با همکاری و تقویت رابطه بین کاربر و ماشین می گردد، صحبت کرد. گربر گفت، سیری به عنوان یک سیستم هوش مصنوعی انسان گرا با کمک یک رابط هوشمند مکالمه قرار است توسعه و ارتقا پیدا کند و به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند تعامل بهتری با آن داشته باشند.
گربر گفت: «ما می توانیم برای استفاده از هوش مصنوعی به طور اتوماتیک در این حوزه فعالیت های رقابتی خوبی را ایجاد کنیم. می توانیم با استفاده از هوش مصنوعی رابطه کاربر با سیستم را تقویت کرده و منجر به همکاری بیشتری بین کاربر و سیستم شویم. با غلبه بر محدودیت های شناختی و تلاش در این حوزه می توانیم به آنچه می خواهیم برسیم و شرایط بهتر و بهتر می شود. »