The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион.

نگاهی بر عملکرد فیلم مفت بر + خلاصه داستان و معرفی بازیگران

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم مفت بر یکی از فیلم‌های اکران پاییزی سال 1403 است که تا کنون موفق شده تا مورد توجه قرار گیرد. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم تا با معرفی کامل و بررسی این فیلم همراه شما باشیم.

عادل تبریزی کارگردان و نویسنده مشهدی ایرانی متولد سال 1362 است. او کار خود را از دهه 80 با دستیاری کارگردان و بعد از آن کارگردانی فیلم‌های کوتاه شروع کرد و در نهایت در سال 1399 اولین فیلم سینمایی بلند خود با نام گیج‌گاه را ساخت که مورد توجه قرار گرفت و توانست نامزد جایزه سیمرغ بلورین در بخش کارگردانی اول شود. او در سال 1402 دومین فیلم سینمایی خود را ساخت.

مفت بر به کارگردانی عادل تبریزی و نویسندگی نیما نافع و الهه سعادتی در سال 1402 ساخته شد. عبدالله علیخانی و محمدحسین فرح‌بخش تهییه‌کنندگان این فیلم بودند و در سال 1403 توانست به اکران عمومی برسد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی مفت بر همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی مفت بر

ژانر فیلم مفت بر کمدی، اکشن، عاشقانه و درام است. این اثر در تاریخ 15 شهریور سال 1403 به اکران عمومی رسید. مدت زمان فیلم 85 دقیقه است.

داستان فیلم مفت بر

داستان فیلم مفت بر

اگر درباره خلاصه فیلم سینمایی مفت بر کنجکاو هستید، باید بگوییم که این اثر درباره یک مرد جوان به همراه همسرش است که دوست دارد بدون اینکه زحمت خاصی بکشد پول دربیاورد. بنابراین او از هوشو ذکاوتش بهره می‌گیرد تا به خواسته‌هایش برسد. این بهره‌گیری‌ها او و همسرش را در موقعیت‌های کمدی زیادی قرار می‌دهد.

بازیگران فیلم مفت بر

در این بخش قصد داریم تا با معرفی هنرپیشه‌های این فیلم همراه شما شویم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی رفته و سپس سایر بازیگران را معرفی می‌کنیم‌.

حامد بهداد

بازیگران فیلم مفت بر

حامد بهداد از جمله بازیگران مشهور ایرانی است که در 26 آبان 1352 به دنیا آمد.‌ او بازیگری را با فیلم آخر بازی در سینما شروع کرد و برای نقش‌آفرینی خود نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این بازیگر با فیلم سینمایی روز سوم به شهرت خوبی رسید و برای بازی در این اثر نیز باری دیگر نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. حامد بهداد برای فیلم جرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای فیلم سد معبر برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد‌. از جمله آثار محبوب این بازیگر باید به فیلم‌های کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، پرتقال خونی، سعادت‌آباد، نارنجی‌پوش، خانه دختر، هفت‌ماهگی، مارموز، قصر شیرین، سریال‌های یک مشت پر عقاب، آخرین دعوت، کیمیا، دندون طلا و می‌خواهم زنده بمانم هستند.

سحر دولتشاهی

خلاصه فیلم سینمایی مفت بر

سحر دولتشاهی بازیگر حرفه‌ای و مشهور اهل ایران در 16 مهر 1358 به چشم به جهان گشود. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و نخستین بار فیلم چهارشنبه سوری جلوی دوربین رفت. سحر دولتشاهی در سال 1388 با سریال مسافران و نابرده رنج به شهرت مطلوبی رسید. این بازیگر برای فیلم‌های عصر یخبندان، چهارراه استانبول و عرق سرد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. همچنین او برای فیلم‌های آتابای و نبودنت نیز توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شود. فیلم‌های مستانه، بارکد، عرق سرد، آتابای، یادگار جنوب، نبودنت، سریال‌های عالیجناب، قورباغه، می‌خواهم زنده بمانم، سریال افعی تهران و سریال داریوش از جمله برترین آثار او هستند.

همچنین بخوانید :

رضا بابک

هنرپیشه های مفت بر

رضا فشنگچی یا رضا بابک بازیگر اهل ایران در 20 اسفند سال 1324 چشم به جهان گشود. او از جمله بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون است که تئاتر را از دهه 50 شروع کرد و در سال 1356 با فیلم چریکه تارا وارد سینما شد. پس از انقلاب رضا بابک به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون حضور داشت. او پس از انقلاب این بازیگر بخاطر سریال‌هایی مانند آرایشگاه زیبا، مهمان‌پذیر طوبی، یک وجب خاک، گاوصندوق، ستاره‌های حیران، فیلم‌هایی همچون گربه آوازخوان، چشم‌هایم برای تو، به رنگ ارغوان، بنفشه آفریقایی و فیلم سودابه معروف است.

بهرنگ علوی

ژانر فیلم مفت بر

بهرنگ علوی بازیگر اهل ایران در 1 فروردین سال 1359 به دنیا آمد. آقای علوی بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و پس از آموزش بازیگری در سال 1378 با فیلم متولد ماه مهر مقابل دوربین رفت.  سپس حضور در فیلم عیار ۱۴ او را به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری کرد. شهرت بهرنگ علوی سال‌ها بعد از حضور او در دنیای بازیگری با نقش حسین فردوست در معمای شاه و فرزین در سریال هشت و نیم دقیقه اتفاق افتاد‌ او تا کنون یکبار برای فیلم دربند نامزد نقش مکمل بازیگری مرد در جشنواره فیلم فجر شده است. فیلم‌های امکان مینا، سد معبر، تگزاس ۲، گیج گاه، فیلم شادروان، فیلم خجالت نکش ۲، سریال‌های ساخت ایران ۳ و سریال سیاه‌چاله از آثار شاخص او هستند.

شقایق فراهانی

تاریخ اکران فیلم سینمایی مفت بر

شقایق فراهانی بازیگر اهل کشور ایران در 2 مرداد 1351 متولد شد. او دختر بهزاد فراهانی بازیگر معروف است و بازیگری را از کودکی با تئاتر آغاز کرد و سرانجام در سال 1373 با سریال حباب وارد تلویزیون شد. حضور این بازیگر در سینما سال 1375 با فیلم لیلا اتفاق افتاد. فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی او بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت. شقایق فراهانی به واسطه حضور در آثاری همچون شب‌های تهران، صحنه جرم ورود ممنوع، نصف مال من نصف مال تو، کلاشینکف، آب‌نبات چوبی، پشت دیوار سکوت، فیلم عروس خیابان فرشته، سریال‌های مادرانه، انقلاب زیبا، فوق سری، گمشدگان و سریال گیلدخت شناخته می‌شود.

سایر هنرپیشه های مفت بر عبارتند از:

  • فروغ قجابگلی
  • سیاوش چراغی‌پور
  • قدرت‌الله ایزدی
  • منوچهر آذری
  • گیتی معینی
  • بهزاد داوری
  • انوش معظم

نقد فیلم مفت بر

فیلم مفت بر کارگردانی همچون عادل تبریزی دارد که با فیلم پیشین خود گیج‌گاه تا حدودی توانست توجه‌ها را جلب ‌کند و به عنوان یک فیلم اولی اثری درخور تماشا داشت. همچنین وجود بازیگرانی همچون حامد بهداد و سحردولتشاهی مخاطب را به این امیدوار می‌کرد که با وجود همکاری درخشان آنها در سریال می‌خواهم زنده بمانم، انتظارها از این اثر را بالا می‌برد. اما مفت بر کاملا ضعیف عمل کرد و بی‌درنگ سیل انتقادها به سمت آن روانه شد. در واقع این اثر نیز پیرو فیلم‌های کمدی بعد از 1400 قربانی فروش گیشه شد. مخاطب با دیدن بهداد و دولتشاهی و تبلیغات گسترده این اثر اگرچه جذب می‌شود اما همان ابتدای فیلم می‌فهمد که گول خورده است.

روایت داستان فیلم ضعیف است، شخصیت‌ها هیچ عمقی ندارند و فقط سکانس‌هایی از آدم‌هایی که می‌روند، می‌آیند،می‌رقصند و آواز می‌خوانند می‌بینیم. برخلاف همیشه که حداقل می‌توان یک نکته مثبت درباره فیلم گفت، اینبار هیچ چیز روشنی درباره این اثر نمی‌بینیم. حتی اگر برای اثری نظیر فیلم قیف ادعای متفاوت بودن ژانر و مخاطب‌پسند نبودن آن را داشته باشیم، نمرات فیلم مفت بر بسیار پایین‌تر از حد انتظار هستند. این نوع آثار حتی به اعتبار بازیگرانشان نیز لطمه وارد می‌کنند.

سخن پایانی

نقد فیلم مفت بر

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم مفت بر همراه شما بودیم. فیلمی به کارگردانی عادل تبریزی که حامد بهداد و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی آن بودند. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402